بازدید 3233

نیکی هیلی: فشار بر مسکو تنها راه حلِ بحران سوریه

کد خبر: ۶۸۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 28 April 2017
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خطاب به اعضای شورای امنیت مدعی شد: «اِعمال فشار بیشتر بر روسیه، تمام آن چیزی است که [برای حل بحران سوریه] بدان نیازمندیم».

به گزارش مهر به نقل از وبگاه خبری «واشنگتن اگزمینر»، «نیکی هیلی» با رد اظهارات مقامات مسکو در خصوص همکاری برای برقراری صلح در سوریه، خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که «اِعمال فشار بیشتر بر روسیه تمام آن چیزی است که [برای حل بحران سوریه] بدان نیازمندیم».

هیلی پس از سخنرانی سفیر روسیه گفت: «من به اظهارات همکار روس خود گوش دادم و او در مورد نیروهای وظیفه، دیپلماسی و کاستن از انتقادها از دولت سوریه سخن گفت.. ما با این حرفها به کجا رسیدیم؟ به هیچ جا».

وی در ادامه افزود: «و آنوقت، زمانی که ما واقعاً بتوانیم به عنوان اعضای شورای امنیت کاری انجام دهیم، کدام دولت عضو [این شورا] به حمایتهای خود از دولتی ادامه خواهد داد که مانع از ارائه کمکهای بشردوستانه می شود؟»

نیکی هیلی همچنین مدعی شد که «به رغم باور برخی به لزوم اِعمال فشار بر دولت سوریه، آنچه که لازم و ضروری است اِعمال فشار بر روسیه است؛ زیرا روسیه به حمایت و پشتیبانی خود از دولت سوریه ادامه می دهد. مقامات مسکو همچنان به دمشق اجازه می دهند که مانع از ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم نیازمند شود».

هیلی در ادامه ادعاهای واهی خود، روسیه را به حمایت مداوم از رهبری [بشار اسد] متهم ساخت که به زعم وی، از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده کرده است. هیلی در اینباره گفت: «روسیه همچنان وتو می کند، و اسد همچنان به این اقدامات خود ادامه می دهد، زیرا مقامات دمشق می دانند که روسیه به حمایت از آنها ادامه خواهد داد».

گفتنی است که این تازه ترین تلاش سفیر آمریکا در سازمان ملل برای سخت تر ساختن شرایط برای روسیه است؛ کشوری که به ادعای مقامات واشنگتن، مسئول حمایت از جنگ «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه علیه شهروندان سوری است.

نیکی هیلی در پایان ادعاهای خود گفت: «تمام نگاهها و تمام فشارها باید بر مقامات روسیه متمرکز باشد، چون آنها تنها کسانی هستند که اگر بخواهند می توانند به این [بحران] پایان دهند».

گفتنی است که اِعمال فشار بر مسکو از سوی مقامات واشنگتن و از مجرای سازمان ملل از زمان راهیابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید افزایش یافته است، به ویژه آنکه این روند با تلاشهای روسیه برای به بن بست کشاندن قطعنامه هایی که با هدف محکوم ساختن دولت بشار اسد به انجام حملات شیمیایی علیه مردم سوریه طرح شده اند، همزمان شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود گفت که روسیه به همراه ترکیه و ایران «برای اطمینان یابی از قطع مخاصمات درصدد تقبل وظایف محوله خود هستند».

وی همچنین گفت که نیکی هیلی در سخنان خود به نحوه بهبود و اصلاح این وضعیت [بحران سوریه] توسط مقامات واشنگتن هیچگونه اشاره ای نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل