بازدید 3920

آمادگی روسیه برای همکاری با دولت آینده ایران

کد خبر: ۶۸۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 28 April 2017
خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود با اشاره به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعلام کرد: آماده ایم پس از برگزاری رای گیری نیز مانند اکنون روابطی خوب با جمهوری اسلامی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه افزود: مسکو آماده است، مانند اکنون با رئیس جمهوری و دولت آینده ایران همکاری کند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: همه آنچه که به روند انتخابات مربوط است، یک امر داخلی و مربوط به مردم ایران است و ما با مقام هایی که بر سر کار خواهند آمد، همکاری می کنیم.
 
مقام روس همچنین با اشاره به اینکه روابط روسیه و ایران دیرینه و تاریخی است، افزود: ما امیدواریم که در آینده هم شاهد تحرک و تحولی مثبت در روابط دو کشور باشیم.
 
روابط تهران و مسکو از آغاز کار دولت یازدهم تاکنون شاهد تحول و دگرگونی های مثبت زیادی بوده است و از جمله حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری دو کشور تاکنون 9 بار با یکدیگر مذاکره کرده اند. چند دیدار سران در تهران، مسکو و شهر اوفا و همچنین شمار زیادی از این ملاقات ها در حاشیه نشست ها و مجامع بین المللی از جمله در نیویورک مقر سازمان ملل برگزار شده است.
 
تازه ترین مذاکرات روحانی و پوتین هشتم فروردین در کاخ کرملین انجام گرفت که افزون بر مذاکرات در عرصه های مختلف روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع سوریه و همچنین توافق برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها، 14 سند و یادداشت تفاهم افزایش مناسبات بین مسئولان بخش های گوناگون دو کشور امضا و بیانیه مشترک پیش بسوی همکاری های راهبردی هم صادر شد.
 
همچنین با توجه به حضور روسیه در گروه 1+5 مذاکرات با ایران، مسکو نقش مهمی در تدوین و اجرای برجام داشت و در همکاری های مربوط به روند این توافق و ساخت نیروگاههای هسته ای نیز مشارکتی گسترده با جمهوری اسلامی دارد.
 
رشد ارزش روابط اقتصادی دو کشور در قالب اجرای نقشه راه گسترش همکاری ها، برنامه ساخت چهار واحد نیروگاه بخار در بندرعباس و برقی کردن خط آهن گرمسار-اینچه برون با اعتبار مالی روسیه پس از اجرای برجام نیز از دیگر بخش های توسعه ارتقای روابط تهران و مسکو است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل