بازدید 32966
بسته خبری «تابناک»؛

هدیه مخالفان برای روحانی در مناظره فردا!/ سانسور فیلم تبلیغاتی قالیباف/ هشدار لاریجانی به نامزدها/ تکرار ادعای بی‌اساس بحرین علیه ایران/ روز دوم اعتصاب پرسپولیسی‌ها/ پاسخ جالب هاشمی‌طباء در مورد چینش کابینه‌اش

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش فدراسیون فوتبال یه خبر محرومیت به خاطر حجاب»، « انتقاد صریح مرعشی از اصلاح‌طلبان»، « انتخاب رنگ انتخاباتی نامزدها»،« »،«علت رای دادن به روحانی از نظر زیباکلام» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 27 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هدیه مخالفان برای روحانی در مناظره!

سایت انتخاب در مطلبی با تیتر « فردا چه کسی احمدی نژادِ مناظره می شود؟» به صورت سربسته از حمله و مهمی به روحانی در مناظره فردا خبر داده و می‌نویسد: « فردا محمود احمدی نژاد را در رسانه ملی خواهیم دید؛ شاید. اگر که اخبار رسیده درست باشد. البته حسن روحانی حتما زودتر از همه، اخبار رسیده را شنیده است. نکته اما این است که آنها شبیه احمدی نژاد شده اند اما مردم دیگر شبیه مردمی که آن ها فکر می کنند نیستند . مردمی که در دوران او این حرف ها را شنیدند ، انتظارشان برای دیدن «اسنادی که موجود است» هرگز به سرانجامی نرسید. آنها شبیه احمدی نژاد شده اند اما مردم این احمدی نژادها را در اسفند ۹۴ نخواستند، حالا پارلمان خالی از حضور آنها شده است .میراث داران احمدی نژاد برای فردا سورپرایز دارند؛ شاید خودشان به همین زودی سورپرایز شوند . خبرهایی در راه است


واکنش فدراسیون فوتبال یه خبر محرومیت به خاطر حجاب

پس از انتشار اخباری مبنی بر خط خوردن شیوا امینی از تیم ملی فوتسال به دلیل اینکه در سفرهای شخصی خارج از کشور حجاب را رعایت نکرده امروز فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه به آن پاسخ داد. در اطلاعیه فدراسیون می‌خوانیم: پيرو انتشار ادعاي شيوا اميني در فضاي مجازي مبني بر خط خوردن از فهرست تيم ملي به دليل عدم رعايت حجاب اسلامي در سفر شخصي، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران به اطلاع مي رساند نامبرده طي سال ٢٠٠٩ براي حضور در بازيهاي داخل سالن آسيايي به تيم ملي دعوت و به ويتنام اعزام شدند و آخرين حضورشان در عرصه فوتسال به عنوان بازيكن تيم باشگاهي متين ورامين بوده كه در دومين بازي ليگ در سال ١٣٨٩دچار آسيب ديدگي شدند و در اولويت انتخاب توسط كادر فني فوتسال براي تيم ملي قرار نگرفتند و پس از آن به هيچ عنوان از سال ١٣٨٩عضو تيم ملي نبودند كه موضوع عدم رعايت حجاب در سفر شخصي دليلي براي حذف نامبرده باشد.


سرانجام قضایی پرونده قاری معروف چه شد؟

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی مشهد در خصوص پرونده یکی از قاریان قرآن نیز اظهار کرد: شکایتی انجام شده که اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است و با توجه به اینکه نیاز به اقرار متهم دارد و چهار نفر شاهد عادل می خواهد در این 2 مورد چیزی رخ نداده و فقط باید بر اساس علم قاضی رای داده شود که این، کار را سخت کرده اما چیزی که در جامعه مطرح است به هیچ عنوان صحت ندارد. معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: افتخار نظام امروز این است که قوه قضائیه ای مستقل و قدرتمند داریم که می تواند در بسیاری موارد بدون کشش و وابستگی به جناح و طرف خاص به پرونده ها ورود پیدا کند.


سانسور فیلم تبلیغاتی قالیباف 

مستندساز فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سانسور فیلم تبلیغاتی این کاندیدای انتخابات از سوی رسانه ملی خبر داد. سیدمحمود رضوی مستندساز فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی از سانسور بخشی از برنامه ضبطی امشب کاندیدای مورد حمایتش خبر داد. رضوی در توییتر خود نوشته است: آشنایان آقای روحانی حق داشتند می‌گفتند مناظره‌ها ضبطی باشد. می‌روم برای سانسور برنامه ضبطی امشب آقای قالیباف! خداحافظی با دولت حرف.


سعيد مرتضوی: به رئيسی رأی می‌دهم

روزنامه شرق پس از جنجال حضور مرتضوی در سخنرانی ابراهیم رییسی به سراغ او رفته و با او در این خصوص گفت‌وگو کرده. شرق می‌نویسد: «وقتي از او سؤال مي‌كنيم چرا پاي سخنراني ابراهيم رئيسي ديده شده است، مي‌گويد به عنوان يك شهروند به مسجد حظيره يزد رفته تا سخنراني ابراهيم رئيسي را گوش كند و اگر باقي نامزدها هم به يزد بروند، ممكن است پای سخنراني آنها هم برود. او در ادامه تأكيد مي‌كند به رئيسي رأي خواهد داد. از او سؤال مي‌كنيم بين قاليباف و رئيسي، چرا مي‌خواهد به رئيسي رأي بدهد كه مي‌گويد در جوابيه‌اي كه براي رسانه‌ها ارسال كرده، پاسخ همه سؤال‌ها را داده است. قول مي‌دهد اگر بعد از مطالعه جوابيه سؤال بيشتري داشتيم، دوباره با او تماس بگيريم و او توضيح را ارسال كند اما خبري از دلايل ترجيح رئيسي بر قاليباف نيست. طبق معمول، ديگر پاسخ تلفن را هم نمي‌دهد.


تایید صلاحیت طلایی در انتخابات شورای شهر

نایب رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران تایید صلاحیت شدم. مرتضی طلایی از تایید صلاحیت خود در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خبر داد. بیش از این مرتضی طلایی که در حال حاضر نایب رئیس شورای چهارم شهر تهران است برای پنجمین دوره شورا رد صلاحیت شده بود.


هشدار لاریجانی به نامزدها

لاریجانی مشکلات کشور را دارای پیچیدگی‌هایی عنوان کرد و ادامه داد: به لحاظ بین‌المللی و اشتباهات داخلی و سوء مدیریت‌ها مشکلاتی در کشور ایجاد شد که باعث محدودیت منابع دولتی شد. همچنین بدهی دولت به بانک‌ها و بخش خصوصی بر این پیچیدگی‌ها افزود، این در حالی است که در برخی تبلیغات کاندیداها اظهاراتی می‌شود که ممکن است عملیاتی نباشد.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اخیراً به لحاظ بین‌المللی شرایط کشور تغییر کرده، اظهار کرد: در گذشته مصاف جدی داشتیم و تحریم‌ها شدید بود که باید آن را حل می کردیم، همچنین از نظر فروش نفت مشکلاتی داشتیم و کارخانجات مواد اولیه نداشتند اما هم اکنون برای راه اندازی کارخانه‌ها عزم جدی در کشور ایجاد شده و سرمایه وجود دارد و صرفاً باید اقدامات آغاز شود.لاریجانی در پایان در خصوص بیکاری و راه حل‌های آن اذعان داشت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری در تولید ملی و توسعه صادرات راه عقلایی است، لذا کارهای مسکن وار مشکلی را حل نمی‌کند و باید پختگی در مدیران کشور وجود داشته باشد که البته برنامه ششم نیز در این خصوص دورنمای خوبی به لحاظ کمی مشخص کرده است.


انتقاد صریح مرعشی از اصلاح‌طلبان

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: دوستان نگذارید تاریخ تکرار شود، نگذاریم ضد برجامیان از برجام سود ببرند. همه تهران مشهد نیست.حسین مرعشی در نشست اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: در بحث شوراها باید گفت هیچ گاه قضاوتی درباره شورای عالی و لیست تهران نداشته باشیم، تمامی لیست های که تا به امروز منتشر شده غیر واقعی است.او افزود: هیات رئیسه شورای عالی در تهیه لیست متعهد است که فقط به مسائل مردم و شهر تهران فکر کند و هیچ‌گونه امتیاز خاصی به کسی نخواهیم داد چراکه ما چهار سال باید پاسخ کارکرد شورای شهر را بدهیم.او گفت: ما تازمانی که جمع می‌شویم قوی می‌شویم، در سال ۸۴ از هم جدا شدیم نظام سیاسی کشور به هم ریخت ، معجزه هزاره سوم به وجود آمد. ما همه پاسخگوی بد عمل کردن خودمان هستیم، در سال ۹۲ خوب عمل کردیم و از فضای ناامن به یک حاشیه امن رسیدیم. وضع منطقه را بینید که بسیار ناامن است، ما رفته بودیم ذیل فصل هفتم، ما داشتیم به سوی نفت به جای غذا پیش می‌رفتیم، ما در اردوگاه اصولگرایان دست به انتخاب زدیم.او در پایان خاطرنشان کرد: من پریشب لیست مرکز یک استان که بسته شده بود را دیدم. یکی از دوستان عزیز ما خواهرش در لیست نبود. ظرف دو ساعت لیست را بمباران کرد. در انتها از او پرسیدیم چه کسی بهتر از این افراد است گفت خواهر من بهتر از اینها بود. نکنید این کار را. ما هیچ کدام روی کسی تعصب نداریم. من نه روی آقای علیزاده طباطبایی تعصب دارم نه روی خانم صدر اعظم نوری. معیار ما ضوابط است.


تکرار ادعای بی‌اساس بحرین علیه ایران

وزیر کشور بحرین جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد. وزیر کشور بحرین در نشست وزیرای کشور، دفاع و امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تکرار ادعاهای منامه علیه تهران، مدعی شد که ایران در کشورهای عربی مداخله می‌کند و دلیل اینکه تلاش برای حل بحران‌های منطقه به نتیجه‌ای نمی‌رسد، دخالت‌های ایران است. راشد بن عبدالله آل خلیفه در سخنرانی خود طی نشست پنجشنبه (امروز) شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان مدعی شد: با تهدیدهای خطرناکی از طرف ایران مواجهه هستیم که همکاری [کشورهای شورای همکاری خلیج فارس] برای مقابله با این تهدیدها را ضروری می‌نمایاند».


حزب وفاق ملی حمایت از روحانی را پس گرفت

حزب وفاق ملی علی‌رغم اینکه در بیانیه خود می‌گوید ما در سال 92 از روحانی حمایت کرده‌ایم در عین حال تاکید دارد که پس از 4 سال بررسی و نقد منصفانه از کارنامه و برنامه موضوع قابل توجه برای حمایت مجدد از حسن روحانی نیافته است.این حزب طی بیانیه‌ای حمایت خود را از حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد.در این بیانیه آمده است: مردم غیور ایران اسلامی در اردیبهشت 96 بار دیگر در شرایط حساس و سرنوشت‌سازی قرار خواهند گرفت که در این آزمون باز بلوغ فکری و سیاسی خود را فارغ از هرگونه تبلیغات پوپولیستی در یک عرصه پرشور اما توام با شعور به جهانیان اعلام خواهند کرد که جامعه اسلامی این سرزمین هنوز در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های خود و پیمانی که با معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و همراه راستین ایشان مقام معظم رهبری بسته به طور راسخ و استوار به ویژه در جهت تجلی جمهوریت نظام با تکیه بر موازین اسلامی ایستاده است.


انتخاب رنگ انتخاباتی نامزدها

در گفتگوی رسانه ها با نامزدهای انتخابات هم امروز دو تن از کاندیداها از رنگ انتخاباتی خود رونمایی کردند، ابتدا مصطفی میرسلیم که قائل به رنگ ها نبود از اصرار همکارانش برای انتخاب رنگ زرشکی به عنوان رنگ انتخاباتی ستادش خبر داد، سید ابراهیم رئیسی هم رنگ پرچم ایران را به عنوان نماد رنگی خود انتخاب کرد، حسن روحانی هم در صدا و سیما رنگ انتخاباتی خود را سبز و بفش عنوان کرد.


«مرتضی بانک» قائم مقام ستاد انتخابات روحانی شد

مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، قائم مقام ستاد انتخابات روحانی شد.مرتضی بانک در کارنامه خود عضویت شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه را دارد.


امروز نوبت میوه‌چینی از درخت برجام است

محسن هاشمی رفسنجانی در دیدار با شورایاران منطقه یافت‌آباد جنوبی، گفت: نظام جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از انتخابات پی در پی که از ابتدای انقلاب تاکنون هرسال برگزار شده است، می‌گیرد و اتکای نظام بر رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم است. محسن هاشمی با بیان اینکه «امروز نوبت میوه‌چینی از درخت برجام است»، گفت: امیدوارم با رأی دادن به روحانی بتوانیم اهدافی را که در چهار سال اول پایه‌ریزی شد به نتیجه مطلوب برسانیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


علت رای دادن به روحانی از نظر زیباکلام

صادق زیباکلام گفت: بزرگترین، بالاترین، مهمترین، اصلی ترین دلیلی که میخواهم به روحانی مجددا رای بدهم این است که کشور دوباره به سرنوشت 8 سال احمدی نژاد دچار نشود. من به آقای روحانی دوباره رای می دهیم که احمدی نژادیسم دوباره برنگردد برای برنگشتن احمدی نژادیسم باید به روحانی رای داد. سحر نیوز این خبر را منتشر کرد.


چمران: لیست اصولگریان را تکذیب کرد

مهدی چمران ضمن تکذیب اسامی منتشره تحت عنوان لیست خدمت در برخی سایتها و کانالهای تلگرامی گفت: اسامی نامزدهای "لیست خدمت" هنوز نهایی نشده و بررسی ها برای تکمیل این فهرست همچنان ادامه دارد. لیست خدمت" قرار است با سرلیستی مهدی چمران وارد عرصه رقابتهای انتخابات آتی شورای شهر تهران شود. چمران تصریح کرد: به محض پایان بررسی ها و نهایی شدن لیست خدمت، اسامی نامزدهای عضو این فهرست توسط اینجانب به اطلاع مردم خواهد رسید. فارس این خبر را منتشر کرد.


نظر روحانی درباره استفاده از رقبا در کابینه‌اش

روحانی درباره استفاده از رقبا در کابینه‌اش گفت: من در دوره پیش هم که مردم اعتماد کردند و به من رأی دادند تقریباً اکثر نامزدها را دعوت به کار کردم و از برخی از آنها خواستم به کابینه بیایند و یکی دو نفر دیگرشان را برای مشاغل دعوت کردم، یکی دو مورد خود طرف راضی بود اما در دولت مشکل ایجاد شد.هر کس که شایسته باشد باید در دولت دعوت و از وجود و استعدادش استفاده شود این یک اصل درستی است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


مهدی هاشمی به زندان بازگشت

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی: مهدی هاشمی که برای انجام عمل جراحی مجددا از زندان به بیمارستان منتقل شده بود سه شنبه ۱۷ فروردین با تشخیص پزشک معالج از بیمارستان مرخص و برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به اوین بازگشت. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


روز دوم اعتصاب پرسپولیسی‌ها

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس برای دومین روز متوالی و در اعتراض به مشکلات مالی حاضر به تمرین نشده و محل تمرین را ترک کردند.تیم پرسپولیس روز شنبه با تیم ذوب‌آهن مسابقه دارد، اما شاگردان برانکو برای دومین روز متوالی تمرین نکردند.


فراخوان قالیباف از مردم برای ارائه پیشنهادات

کانال تلگرامی محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آخرین پست خود نوشت: مردم عزیز ایران؛ فردا انتظار دارید بنده به نمایندگى از شما در مناظره، چه خواسته‌ها، موضوعات و مطالباتی را مطرح کنم.همچنین در ادامه این پست آمده است: سوالات خود را تا ساعت 12 فردا جمعه به @ghalibafadmin ارسال فرمایید.


پاسخ جالب هاشمی‌طباء در مورد چینش کابینه‌اش

هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تولید ملی مجموعه‌ای از صنعت، کشاورزی و خدمات است، طبیعتاً مواردی مثل استخراج نفت و گاز در زمینه صنعت دسته بندی می‌شود، اما باید بدانیم توجه به هر کدام از این‌ها می‌تواند مفید باشد.به گزارش نامه نیوز، وی گفت: در تولید صنعتی احتیاج به سرمایه گذاری‌های جدید و ارتقای کیفیت کالاهایمان داریم تا محصولاتمان در داخل خوب به فروش برسد و همچنین بتوانیم به خارج صادر کنیم. نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ترکیب کابینه خود گفت: فکرش هستم، اما چو فردا شود فکر فردا کنم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی