بازدید 6580

غیر‌فعال شدن پهپاد‌های داعش در آسمان عراق

بزرگترین سازنده پهپاد‌های تجاری از تبدیل آسمان موصل به منطقه پرواز ممنوع با تغییر در نرم‌افزار پهپاد‌ها، خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 27 April 2017
بزرگترین سازنده پهپاد‌های تجاری از تبدیل آسمان موصل به منطقه پرواز ممنوع با تغییر در نرم‌افزار پهپاد‌ها، خبر داد.

به گزارش ایلنا، شرکت «دی‌جی‌آی» بزرگترین شرکت سازنده پهپاد‌های تجاری جهان از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخش‌های وسیعی از آسمان عراق و سوریه خبر داد.

این سازنده چینی که پیشتر در نرم‌افزار پهپاد‌های تولیدی خود مناطقی چون فرودگاه‌ها را از دسترس خارج کرده بود تا زمان تلاش افراد برای وارد کردن پهپاد به حریم هوایی فرودگاه، نرم افزاد بخش کنترل پهپاد‌ها،‌ این اجازه را نداده و پهپاد وارد حریم هوایی فرودگاه‌ها نمی‌شود.

این مشخصه نرم‌افزاری که تنها برای فرودگاه‌ها اعمال شده بود، اکنون به شکلی خلاقانه در رابطه با مناطق وسیعی از عراق و سوریه نیز اعمال شد.

 شرکت دی‌جی‌آی به شکلی زیرکانه با قرار دادن تغییرات مورد نیاز نرم‌افزاری در میان داده‌های دریافتی از «گوگل مپ»، موجب شد زمانی که استفاده کنندگان از پهپاد‌ها برای مشاهده نقشه در بخش هدایت کننده پهپاد از گوگل مپ استفاده کردند، تغییرات مورد نیاز نرم‌افزاری در سیستم هدایت پهپاد نصب شود.

به این ترتیب اکنون داعش و سایر گروه‌های تروریستی که اخیرا از پهپاد‌های تجاری برای جاسوسی و اجرای عملیات تروریستی با نصب بمب به روی آنها، استفاده می‌کردند دیگر اجازه به پرواز درآوردن پهپاد‌های خود در آسمان مناطق وسیعی از عراق و سوریه از جمله موصل را نداشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار