بازدید 6084
۴
عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با «تابناک»؛

کاندیداها نگاه به بیرون نداشته باشند/ اقتصاد، مهمترین دغدغه مردم است

با اینکه فضای انتخاباتی حاکم بر کشور مطلوب به نظر می‌رسد، اظهارنظرهایی که در روزهای اخیر از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری صورت گرفته است، نگرانی هایی را در میان مردم و سیاسیون به وجود آورده که باعث برخی واکنش ها از سوی این افراد شده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 30 April 2017
کمتر از سی روز دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 مانده است و احزاب و جریان‌ها به تکاپو افتاده و به دنبال مطرح کردن خود در میان مردم و حضور پررنگ در عرصه انتخابات 96 هستند.

انتخابات ‌ریاست جمهوری در شرایطی آغاز می‌شود که در اردوگاه اصلاح‌طلبان، اجماع بی‌سابقه‌ای در حمایت از حسن روحانی شکل‌ گرفته، به گونه ای که این مهم برای دو کاندیدای دیگر جریان اصلاحات پذیرفته است.

از سویی فارغ از اسحاق جهانگیری که هدف او در انتخابات پیش روی روشن است، بعید به نظر می رسد، سید مصطفی هاشمی طبا به عنوان رقیب روحانی به حضور خود در صحنه ادامه دهد. او حتما به نفع روحانی‌کنار رفته و در پایان صحنه را به روحانی می‌سپارد.

اما در طیف اصولگرایان به عنوان جریان رقیب سه کاندیدا وجود دارد که در ظاهر امر، هر سه کاندیدا مستقل به صحنه آمده‌اند. کاندیداتوری هر یک از آنها ربطی به یکدیگر ندارد، و هر سه تأیید صلاحیت‌شده اصولگرا مصمم هستند تا اعلام نتیجه نهایی نتایج انتخابات در صحنه انتخابات بمانند.

وجود سه کاندیدا در این طیف وضعیت اصولگرایان را شکننده می‌کند، زیرا به هر روی آرای این جریان میان سه کاندیداهای اصولگرا متفرق می‌شود. در مقابل وجود یک کاندیدای واحد در طیف اصلاح‌طلب سبب می‌شود، آرا روی یک فرد تجمیع شود و حاصل اجماع بدون تردید همان ‌طور که در سال92 نیز مشاهده شد، پیروزی روحانی است.

در حالت کلی، هرچند فضای انتخاباتی حاکم بر کشور مطلوب به نظر می‌رسد، اظهارنظرهایی که در روزهای اخیر از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری صورت گرفته، نگرانی هایی را در بین مردم و سیاسیون به وجود آورده که باعث برخی واکنش ها از سوی این افراد شده است.

عبدالکریم حسین زاده، در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه کاندیداهای ریاست جمهوری از اوضاع داخلی کشور اطلاع چندانی ندارند و بدون آنکه درک درستی از اوضاع داشته باشند در خصوص مسائل مختلف ظهارنظرهای متفاوتی می کنند.

انتظار می رود، کاندیداهای ریاست جمهوری شناخت کاملی از ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی های داخلی داشته باشد تا برنامه ریزی برای آنها بتوانند اقتدار جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان اثبات کنند.

وی گفت: با توجه به تجربیات گذشته، انتظار می رود، کاندیداهای ریاست جمهوری حل مشکلات داخلی را با نگاه به توان داخلی برطرف کنند، نه نگاه به بیرون، چون کشورهای سلطه طلب خواستار پیشرفت ایران نیستند، بلکه به دنبال ایجاد فضایی برای عقب ماندگی ایران هستند.

وی گفت: در حوزه پیشرف تمرکز باید بر توانمندی های داخلی باشد. اگر هم نیاز هست تا برای ارتقا و پیشرفت از تکنولوژی کشورهای دیگر نیز استفاده شود، باید شرایط به گونه ای باشد که تکنولوژی از کشورهای خارجی وارد شود، نه اینکه خود را به صورت مطلق وابسته به یک کشور دیگر کنیم.

وی افزود: کاندیداها باید از تجارب گذشته استفاده کنند و این نکته را مد نظر قرار دهند که در صورت برنده شدن در انتخابات، طوری برنامه ریزی کنند که اگر زمانی باز هم تحریم هایی علیه ایران شد، به صورت مطلق وابسته نشویم و مانند دولت قبل کشور در صورت هر گونه تحریمی دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که کاندیداها باید مد نظر قرار دهند، این است که هم اکنون مهم ترین مشکل کشور، بحث اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی است. مردم می دانند که دولت در زمینه سیاست های خارجی خوب عمل کرد و موفق بود. امیدواریم در کنار سیاست های خارجی بحث اقتصادی هم در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد و این مشکل نیز حل شود.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود در انتخابات ریاست جمهوری مانند همه دوره های گذشته، یک انتخاب پرشور و قوی داشته باشیم و یک اعتماد بسیار قوی تری را در جامعه شاهد باشیم. خوشبختانه پس از هر انتخاباتی، ملت در کشور همیشه همراه با خلق حماسه بودند و به نوعی ملت ما با زبان بی زبانی و حضور در انتخابات، خیلی از معادلات جهانی را به هم می زد، این نقطه قوتی در بحث انتخابات است.

این نماینده مجلس درباره انتخابات شوراهای شهر نیز گفت: انتخابات ریاست جمهوری که در کنار انتخابات شوراها پیش روی داریم، واقعا انتخابات مهمی است. امیدواریم یک انتخابات بسیار خوب و قوی داشته باشیم و نتیجه آن هم هر چه باشد، مجلس و دولت برای رفع مشکلات مردم با یکدیگر دو بال باشند و در رفع مشکلات مردم گام بردارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
ای بابا
هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند خود کفا باشد
بدون نگاه به بیرون هم نمی توان کشور را اداره کرد
همه محبوبین مردم ، مردم را خرج میکنند با کلمه باید این کار بشود باید آن کار نشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان