بازدید 2860

همکاری بلندمدت ایران و مجارستان در حوزه نفت

معاون امور بین الملل وزیر نفت با بیان این که شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) علاقه‎مند به فعالیت در بخش ازدیاد برداشت است، گفت: این شرکت مجارستانی در این زمینه تخصص ٧٠ ساله دارد.
کد خبر: ۶۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 27 April 2017
معاون امور بین الملل وزیر نفت با بیان این که شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) علاقه‎مند به فعالیت در بخش ازدیاد برداشت است، گفت: این شرکت مجارستانی در این زمینه تخصص ٧٠ ساله دارد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت،  امیرحسین زمانی نیا عصر دیروز پس از دیدار با گاشو، معاون شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL)، یانوش کواچ، سفیر این کشور و هیئت همراه اظهار کرد: در این ملاقات فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران بررسی شد.

وی با بیان این که MOL از علاقه‌مندی خود برای همکاری بلندمدت با شرکت‌های ایرانی خبر داده است، تصریح کرد: حضور و مشارکت در پروژه‌های صادراتی گاز ایران، خط لوله و انتقال گاز، از محورهای مورد علاقه این شرکت برای همکاری با صنعت نفت ایران بوده است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، خرید گاز مایع (LPG) و حضور در پروژه‌های پالایشگاهی، گاز طبیعی مایع شده (LNG) و ان جی ال (NGLs) را از دیگر محورهای مورد مذاکره با این شرکت مجارستانی اعلام کرد و یادآور شد: این شرکت تحت پوشش دولت مجارستان و عمده سهام آن در اختیار دولت است، ضمن این که شرکت نفت عمان از سهامداران این شرکت نیز به شمار می‌آید.

به گفته زمانی نیا، شرکت نفت و گاز مجارستان در پروژه‌های نفت و گاز ٣٣ کشور فعالیت‌های عملیاتی دارد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که این شرکت همچنین یک محموله نفت خام از ایران خریداری کرده است، افزود: هم اکنون نفت خام ایران در پالایشگاه‌های مجارستان مصرف می‌شود و قرار است نتیجه پالایش و سازگاری پالایشگاه‌های آنها با نفت خام ایران برای خریدهای آینده بررسی شود.

هیئت نفتی مجارستان پیش از این دیدار با علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دیدار و مذاکره داشته است.

شرکت نفت و گاز مجارستان در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، پالایش و بازاریابی نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند.

شمار کارکنان شرکت نفت و گاز مجارستان بیش از ٢٦ هزار نفر است، این شرکت در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای مستقل همسود ٢ هزار جایگاه عرضه سوخت و خدمات دارد و انحصار بازار نفت و گاز در کشورهای مجارستان و اسلواکی، در اختیار این شرکت است.

شرکت نفت و گاز مجارستان دارای چهار پالایشگاه با ظرفیت ٤١٧ هزار بشکه در روز است، MOL دومین شرکت بزرگ در اروپای مرکزی و شرقی به شمار می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار