بازدید 6053
۹
هاشمی طبا در «با دوربین»؛

مایل به وعده‌ دادن به مردم نیستم / نباید با عددها بازی کرد

هاشمی‌طباء با تأکید بر افزایش درآمدهای عمومی دولت، به اهمیت سیاست‌های اقتصادی مقاومتی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل‌های نیکو و خوبی است؛ اما زودبازده نیست و بازدهی آن به شرایط کشور و منطقه نیز بستگی دارد، ولی اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ثمر برسد درآمدهای کشور بالا می‌رود.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 26 April 2017
سیدمصطفی‌ هاشمی‌طباء، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب در برنامه انتخاباتی تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به سوابق کاری خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: من ابتدا در سازمان برنامه و بودجه به عنوان سیستم آنالیز انتخاب شدم و سپس شرکت آیت فیلم را تشکیل دادم. پس از آن به صدا و سیما آمدم، بعد به جهاد سازندگی رفتم و در کابینه شهید باهنر به عنوان وزیر صنایع انتخاب شدم و تا سال 63 در آنجا بودم، سپس به سازمان گسترش و نوسازی و بانک صنعت و معدن رفتم و در سال 65 ستاد طرح‌های مهم انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم، پس از آن به مرکز توسعه صادرات رفتم و بعد در سازمان تربیت‌بدنی بودم و از سال 80 به بعد از خدمات دولتی به کارهای مختلف پرداختم.

به گزارش «تابناک»؛ هاشمی طبا با تشکر از شورای نگهبان برای احراز صلاحیتش، افزود: از اینکه شورای نگهبان با تدبیر مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری انتخابات به وجه مطلوب اقدام کردند، سپاسگذاری می‌کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: در 38 سال انقلاب اقدامات مختلفی برای ارتقای سطح زندگی مردم به وقوع پیوسته که توسط مردم و رزمندگان میهن اسلامی که با تعداد زیادی شهید مملکت را حفظ کردند، حاصل شده، امنیت امروز ما نعمت بسیار بزرگی است که در اختیار ماست و همیشه باید سپاسگزار این نعمت‌ها باشیم و در پی تلاش بیشتر برای کشورمان باشیم.

هاشمی‌طباء ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ما دارای شبکه برق سراسری بدون خاموشی بودیم و همچنین شبکه گاز سراسری در کشور ما با تلاش کارکنان وزارت نفت احداث شد و به دست مردم رسید. همچنین شبکه‌های آبرسانی در سراسر کشور ایجاد شده و اقدامات بسیار خوبی توسط دولت‌های مختلف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت جایی برویم که بتوانیم میراث خوبی برای آیندگان باقی بگذاریم. با وجود تمام تلاش‌ها و نعمت‌هایی که نصیب ما شده، به هر حال هر کشوری از مشکلات خاص خود رنج می‌برد که باید برای رفع آنها تلاش کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اصولاً وعده دادن در قاموس کسانی که با صداقت صحبت کنند، نباید وجود داشته باشد، گفت: وعده دادن به مردم که فلان مقدار را به شما می‌دهیم، خودش به نوعی خرید رأی مردم است. اگر نامزدی قول داد که اگر پیروز شدم فلان مقدار به مردم می‌دهم، این مساوی است با کسی که همین الان هم می‌تواند این کار را بکند و اگر دشمنان در خارج از کشور این موضوع را باز کنند مشکل از خود ماست.
 
مایل به وعده‌ دادن به مردم نیستم/ نباید با عددها بازی کرد
 
هاشمی‌طباء تصریح کرد: به همین سبب به هیچ‌وجه مایل نیستم وعده‌ای بدهم که قابل اجرا نباشد، اما باید وعده‌ای هم بدهیم که کشور را به سرمنزل مقصود برسانیم و میراثی را به جا بگذاریم که آیندگان بتوانند از آن استفاده بکنند.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد ما ثروت مملکت را فقط به قصد استفاده شخصی مصرف کنیم و چیز جدید خلق نکنیم، پس وظایف ما در برابر دین و میهنمان چه می‌شود. همان‌طور که شهدا از حدود مرزهای ایران دفاع کردند، ما نیز در این زمینه باید تلاش کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: میراثی که نادرشاه به جای گذاشت، کشور واحد بود و میراثی که سلطان حسین صفوی به جای گذاشت، یک کشور شیعی اشغال شده بود. در دنیا آدم‌های نااهل مسئولیت‌هایی داشتند، اما کارهای خوبی هم کرده‌اند.

هاشمی‌طباء با بیان اینکه ساختمان‌های بزرگ، سدها، خطوط برق و گاز همیشه قابل احداث است، خاطرنشان کرد: کارهایی که انجام آن بسیار مهم است، حفظ کشور است که مربوط به یک برهه خاص نیست و وظیفه همه ماست که این خاک را حفظ کنیم و با خودخواهی خودمان آن را مصرف روزانه نکنیم.

وی با اشاره به شرایط زیستی کشور عنوان کرد: شرایط زیستی ما دچار تهدید است و ما بسیاری از چیزهای غیرقابل تجدید را پیش‌خور کرده‌ایم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما میلیون‌ها متر مکعب نفت و گاز استخراج کرده‌ایم که قابل تجدید نیستند، چاه‌های نفت ما باید بازسازی شوند، اما گاز را نمی‌توانیم دوباره تولید کنیم.

هاشمی‌طباء تصریح کرد: چطور می‌شود ما جنگ‌هایی که هزاران سال از سابقه آن می‌گذرد در چند سال اخیر یک سوم آن را از دست داده‌ایم. آب‌های زیرزمینی ما به حد بسیار پایینی رسیده و رودخانه‌های ما آلوده از شیرابه‌هاست و تالاب‌های ما به خاطر ندادن حق‌آبه‌های آنها خشک شده و دریاچه ارومیه اگر خشک شود توفان‌های نمکی بسیار بدی در کشور تا قزوین و زنجان به وجود می‌آید.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اولین اولویت امروز را حفظ ایران دانست و خاطرنشان کرد: این را باید به حقیقت بگوییم، اگر کشور ما در معرض هجوم رژیم بعث عراق قرار داشت چه وضعی داشتیم، دوست‌ داشتن مردم یعنی اینکه حقیقت را به آنها بگوییم و آنها را به مسئولیت خودشان آشنا کنیم.

هاشمی‌طباء ادامه داد: شرایط زیستی کشور ما طوری است که میراثی که ما می‌خواهیم به جا بگذاریم، ناقص است. روستاهای آن خراب، دشت‌های آن فرونشسته و روستائیان آن سر به حاشیه شهرها گذاشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده 10 میلیون روستایی حاشیه‌نشین شوند که این حاشیه‌ها مراکزی برای فساد و تلاطم اجتماعی است.

وی تصریح کرد: آباد شدن کشور این است که همه ثروت ما صرف آبادانی کشور ما شود، امروز متأسفانه کسانی که مسئول هستند به نوعی خود را به عنوان اپوزیسیون نظام معرفی می‌کنند. مسأله معیشت مردم دستاویز برخی قرار گرفته، اگر مقصود ما مردم محروم و بی‌سرپرستان هستند، درست است که باید به آنها رسیدگی شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: به جای اینکه به صورت سراسری پول را به همه بدهیم، باید آن را در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار دهیم تا افراد واجد شرایط را پیدا کنند و به آنها بپردازند. عدالت به معنای توزیع پول به صورت مساوی نیست، نباید عدالت را در مساوات معنی کنیم و حقوق محرومان را به کسانی که نیاز ندارند، بدهیم.

هاشمی‌طباء با بیان اینکه هیچ کشوری رشد نکرد، مگر آنکه دوران سختی را پشت سر گذاشت، گفت: شعارهایی که داده می‌شود درباره رفاه بدون توجه به وضع فعلی کشور و محرومان و فقط برای وعده‌ دادن ما را به صراط مستقیمی نمی‌رساند. مسأله اول ما حفظ اقلیم ایران و بازسازی سراسری آنچه از دست داده‌ایم است که حفظ آنها نیازمند تقویت نیروهای مسلح و بازسازی اقلیم کشور همراه با اصلاح شرایط کشاورزی است.

وی شرایط کشاورزی کشور را نامطلوب ارزیابی کرده و گفت: کشاورزی ما به شدت دچار بیماری است و ما از سیستم‌های آبیاری 1000 سال پیش استفاده می‌کنیم و باید به مسأله فرسایش خاک اصلاح بذر همراه با تقویت زیستگاه توجه کنیم. ما امروز حق‌آبه‌های روستا را می‌خریم و کارخانه نورد فولاد راه‌اندازی می‌کنیم که باعث آواره شدن روستائیان می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: این امر احتیاج به اراده قوی ملی و هم نظری همه مسئولان برای به تحقق رسیدن دارد و حفظ ایران باید شعار اصلی همه ما باشد.

وی با بیان اینکه محرومین در اولویت هستند و اگر قرار باشد پولی بدهیم باید توجه‌مان به محرومین باشد، درباره تعریف منابع مالی و مادی، گفت: منابع کشور را باید تعریف کنیم که درآمد کشور چیست و درآمد ناخالص ملی چگونه ارتقا پیدا می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ارزش درآمد ملی باید به صورت واقعی ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم عددها را زیاد کنیم، نمی‌توانیم بگوییم که درآمد ملی ارتقا یافته، چون در این صورت عددها بالا می‌روند، نه پول و لذا مدیران دولتی نباید با عددها بازی کنند، بلکه باید ارزش‌های مالی عددها را بدانند و دولت درآمدهای خود را به صورت واقعی افزایش دهد.  

هاشمی‌طباء با تأکید بر افزایش درآمدهای عمومی دولت، به اهمیت سیاست‌های اقتصادی مقاومتی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل‌های نیکو و خوبی است، اما زودبازده نیست و بازدهی آن به شرایط کشور و منطقه نیز بستگی دارد، اما اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ثمر برسد درآمدهای کشور بالا می‌رود.

وی کار، اشتغال، تولید و خدمات را بحث مهم دیگری دانست که برای رشد و پویایی اقتصاد کشور ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
انشا لله با سرازیر شدن توریست ها به کشور، همه مشکلات ملت راحل خواهیم نمود!
بلند صلوات!!!
صد رحمت ب غرضی!!!
تا اینجای کار که همه کاندیداهای محترم بیان دردهایی را کردند که خودشان هم در بوجود آمدنشان دخیل بوده اند ولی راهکاری ندارند که اگر داشتند کلی گویی نمی کردند.ضمنا خوب است از همه آنها پرسیده شود حقوق و مابقی مزایای دریافتی ماهیانه آنها چند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
ایشان وعده ندادند. وعده فعلا در دست اقای رئیسی و قالیباف است ان هم چه وعده های کلانی
هاشمی‌طباء - 1396/02/06 ساعت 10:20 : اگر توریست فساد‌آور است پول هم به همراه خود می‌آورد.
چه وعده ای ؟؟؟ چه سابقه ای ؟؟؟ کدام توان و تجربه موفق ؟؟؟
عجبم ولله !!!!
)))))کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما میلیون‌ها متر مکعب نفت و گاز استخراج کرده‌ایم که قابل تجدید نیستند، چاه‌های نفت ما باید بازسازی شوند، اما گاز را نمی‌توانیم دوباره تولید کنیم. ))))))

من هیچی از این موضوع دستگیرم نشد و شما بنظرم صلاحیت از سمت مردم ندارید
سلام. حرف های منطقی و به دور از عوام فریبی آقای هاشمی طبا واقعا جای تامل داره. اگر چه به نظر میرسه رقبای ایشون خیلی پرقدرت تر باشند ولی بیشتر وعده های غیر عملی می دهند و با احساسات مردم بازی می کنند. ولی من به شخصه ایشون رو از بقیه افراد شرکت کننده سالم تر و منطقی تر یافتم.
به نظر بنده حرف های ایشان منطقی می آمد ولی باید دید در مناظر ها چگونه عمل می کند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی