بازدید 3451
وزیر نفت عربستان:

به دنبال حفظ ثبات بازار نفت هستیم

وزیر نفت عربستان سعودی با اشاره به ادامه رایزنی ها برای حفظ ثبات در بازارهای جهانی از مذاکره با تولید کنندگان غیر عضو در سازمان اوپک خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 26 April 2017
وزیر نفت عربستان سعودی با اشاره به ادامه رایزنی ها برای حفظ ثبات در بازارهای جهانی از مذاکره با تولید کنندگان غیر عضو در سازمان اوپک خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه الرای خالد الفالح وزیر نفت عربستان تاکید کرد : ریاض معتقد است که تولیدکنندگان غیر عضو اوپک نقش مهمی در بازار نفت دارند و هدف سازمان اوپک حفظ استقرار بازار است .

وی افزود: از راه گفت و گو و تعامل مشترک به دنبال برقراری ثبات در بازازهای نفت هستیم .
الفالح پیش از این گفت و گو بر سر تمدید توافق نفتی وین برای شش ماه دیگر را زود دانسته بود .

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر 2016 (دهم آذرماه 95) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. 

جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد. براساس این توافق اوپک یک میلیون و200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود می کاهد. 

اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر(بیستم آذر)، تولید کنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. 

این تولیدکنندگان نیز درمجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک از سال 2001 میلادی تاکنون به شمار می رود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر