بازدید 37061
۵
بسته خبری «تابناک»؛

جهانگیری:خودم می خواهم رئیس جمهور شوم!/احتمال کناره‌گیری رئیسی و قالیباف به نفع میرسلیم!/ انتقاد شدید جلیلی به دولت روحانی/ چرا رئیس‎جمهور بدون ضبط برنامه، صداوسیما را ترک کرد؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «چمران سرلیست «لیست خدمت» خواهد بود؟»، « شکایت زاکانی از از کانال و سایت های اصول گرا!»، «انتقاد ایت الله مکارم از دروغ پردازی کاندیدا ها»،«ادعای رئیس ستاد قالیباف علیه یکی از وزرای روحانی»،«توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله جنتی به کاندیداها» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱ 26 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مسؤلان ولنجک‌نشین چه می‌فهمند زندگی با «یارانه» یعنی چه؟!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ هیچ چیز مانند اشرافی گری مسئولان نمی تواند مردم را دلسرد کند. ریختن بتن در تاسیسات هسته‌ای تحقیرکردن ما بود چرا که می‌توانستند بدون بتن‌ریزی هم این صنعت را تعطیل کنند. مسئولی که زندگی تجملی داشته باشد زندگی با یارانه را نمی فهمد و متوجه نمی شود که یارانه بگیران با چه مشکلات و سختی مواجه هستند. این رانت های حکومتی و امتیازهایی که برخی ها برای خودشان قائل می شوند نمی تواند اعتماد مردم را از بین ببرد و این به حسن ظن مردم آسیب وارد می کند. دانشجو این خبر را منتشر کرد.


چمران سرلیست «لیست خدمت» خواهد بود؟

سروری، عضو شورای شهر تهران گفت: در ادامه بررسی‌ها در لیست خدمت به ۶۳ نفر رسیده‌ایم؛ همچنین در سطح محلات کل تهران یک نظرخواهی صورت خواهد گرفت که تا ۱۱ یا ۱۲ اردیبهشت لیست مشخص شد. با حضور آقای چمران در لیست قطعا ایشان سرلیست خواهد بود. فارس این خبر را منتشر کرد.


منتظر تعریف شورای نگهبان از رجل سیاسی هستیم

خانم مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: بر اساس ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام، شورای نگهبان موظف است در مورد موضوعاتی مثل رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن تفسیری ارائه دهد و منتظر تعریف شورای نگهبان از این موضوعات هستیم. بر اساس جزء ۵ ماده ۱۰ ابلاغیه سیاست های کلی نظام، شورای نگهبان باید شرایط کلی مدیر و مدبر بودن رجل سیاسی را تعیین و اعلام کنند. شش ماه از ابلاغیه گذشته است و هنوز تعریفی از این دو موضوع ارائه نشده است. نه تنها برای زنان بلکه برای تمام متقاضیان ریاست جمهوری تعریفی از رجل سیاسی در دسترس نیست. نمایندگان مجلس باید ورود پیدا کنند و از شورای نگهبان تفسیر رجل سیاسی بودن را بخواهند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.


شکایت زاکانی از از کانال و سایت های اصول گرا!

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس با اشاره به اتهامات اخیر وارده به خود از سوی رسانه های مختلف اظهار کرد: اتهاماتی که اخیراً در یک پروژه مشترک رسانه‌ای توسط عناصری ضعیف النفس از دولت یازدهم و حلقه انحرافی دولت دهم به بنده وارد شده، کاملاً کذب است. وی گفت: به دلیل افترا، نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی از آقایان حبیب الله جزء خراسانی و عبدالرضا داوری و کانال‌ روزنامه ایران و دولت بهار شکایت خواهم کرد. مهر این خبر را منتشر کرد.


سوالات نفتی که آقای رئیسی باید پاسخ بدهند

دو اتفاق در این مدت جریان نفتی‌ها و سیاست را دوباره به هم پیوند زده است. یکی فعال‌شدن آقای رستم قاسمی پس از سه‌سال‌ونیم سکوت و یکی هم همراهی میرکاظمی با آقای رئیسی در روز ثبت‌نام. البته ایشان برای چند ساعت هم رئیس ستاد ایشان شدند که تغییر کردند. آقای میرکاظمی مبدع اجرای طرح‌های ٣٥ ماه پارس جنوبی است. این طرح در خرداد ٨٩ با عنوان پرطمطراق «انقلاب نفتی» از سوی ایشان و رئیس دولت وقت، با سروصدای بسیار و حمایت‌های تبلیغاتی صداوسیما برپا شد. پیرو همین انقلاب نفتی بود که پروژه‌های میلیارددلاری را به شرکت‌های صدهزارتومانی دادند که یک هفته قبل ثبت شده بودند. آقای رئیسی از توقف سوآپ در سال ٨٩ خبر دارید؟ آقای میرکاظمی به شما گزارشی داده است که چه کرد و چه موقعیت خاصی را از ایران گرفت که صادرات مجدد و ترانزیت روزانه ١٢٠ هزار بشکه نفت همسایگان از کشور دریغ شد که صدمات مالی زیادی به بار آورد. ایران این خبر را منتشر کرد.


انتقاد مکارم از دروغ پردازی کاندیدا ها

آیت الله مکارم شیرازی: آیا سزاوار است برای رسیدن به ۴ روز حکومت، دست به دروغ و تهمت بزنید؟ بیایید انتخابات اسلامی برگزار کرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمایند. چرا پیشرفت خود را در نابودی دیگری می‌دانید. ما در مسئله انتخابات نه هیچ دخالتی کردیم و نه خواهیم کرد و مطلقاً راجع به جناح‌ها ورودی نکرده و نخواهیم داشت. مرصاد این خبر را منتشر کرد.


یکی از وزرای روحانی بیش از ۱۰۰ شرکت دارد

محمد دهقان رئیس ستاد یکی از کاندیدا ها گفت: هیچ خطری کشور را در زمینه نظامی تهدید نمی‌کند و آنهایی که بخواهند با ترساندن مردم رأی جمع کنند رفتاری غیرمسئولانه و فریبکارانه دارند. هیچ قدرتی در دنیا جرأت تعرض به ما را ندارد /در ایجاد این امنیت هم باید گفت که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و تأثیر زیادی در این زمینه ندارند. خطری که کشور را تهدید می‌کند جدا شدن مردم از مسئولان و زندگی شاهانه مسئولان و ثروت‌های چند صد میلیاردی آنهاست. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


شروع تحقیق درباره مبادله زندانیان ایران و آمریکا

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت «اوباما» تمامی موارد مربوط به مبادله زندانیان بین تهران و واشنگتن را علنی نکرده و درباره آن پنهان‌کاری کرده است. از وزارت خارجه و وزارت دادگستری می‌خواهم تحقیقات درباره مبادله زندانیان ایران و آمریکا را از سر بگیرد. خواستار باز شدن مجدد پرونده‌هایی قضایی آن دسته از ایرانیانی هستیم که دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، آنها را نادیده گرفت. ساعت 24 این خبر را منتشر کرد.


حمایت تمام قد باهنر از دولت

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حمایت از اقدامات دولت گفت: زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد کشور تورم 44 درصدی را تجربه می‌کرد اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تورم حداقل 30 درصد کاهش پیدا کرد. وی همچنین درباره برجام گفت: زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد کشور تورم 44 درصدی را تجربه می‌کرد اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تورم حداقل 30 درصد کاهش پیدا کرد. باهنر با اشاره به اینکه آیا اساسا هدفگذاری تورم تک رقمی برای کشورمان سیاست راهبردی درستی است یا خیر، گفت: به نظر بنده در سیاست رکود تورمی هدفگذاری تورم تک رقمی اشتباه است و بنده اگر بخواهم هدفگذاری داشته باشم آن را در حد 22 درصد قرار می‌دهم چون تورم رکود باعث می‌شود ضمن ایجاد رکود تولید نیز یخ بزند. لذا تورم تاجایی باید کنترل شود که چرخ‌های اقتصادی نیز بچرخد.


چرا رئیسجمهور بدون ضبط برنامه، صداوسیما را ترک کرد؟

صبح امروز حجت الاسلام حسن روحانی بدون ضبط برنامه «گفت وگو با دوربین شبکه یک» صداوسیما را ترک کرد. رسانه ملی بدون هماهنگی قبلی در زمان ضبط برنامه رئیس جمهور تغییر و تاخیری ایجاد کرده و زمان نامناسبی را در روز پنجشنبه قائل شده است. تغییرات غیردقیق در برنامهریزی و زمان ضبط برنامههای تبلیغاتی رئیس جمهور در صداوسیما به همراهان و ستاد انتخاباتی وی ابلاغ نشده بود. جماران این خبر را منتشر کرد.


احتمال کناره‌گیری رئیسی و قالیباف به نفع میرسلیم!

حمیدرضا ترقی، ترقی خاطرنشان کرد: اگر وحدت در مرحله اول تضمین‌کننده این باشد که آرای آقای میرسلیم باعث ‌شده یک کاندیدای دیگر اصولگرا به حدنصاب برسد و در همان دور اول برنده انتخابات شود قطعا این مسئله باید رخ دهد اما اگر در غیر این صورت باشد و هیچ‌کدام از افراد ولو با کناره‌گیری آقای میرسلیم رای قاطعی نداشته باشند طبیعی است که وحدت صورت نمی‌گیرد و انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پس از پایان مناظرات دو کاندیدای اصولگرا به نفع آقای میرسلیم کناره‌گیری کنند، خاطرنشان کرد: اگر موقعیت به گونه‌ای باشد که آرای آقای میرسلیم بیشتر از دیگران باشد و از پایگاه اجتماعی خوبی برخوردار باشد قطعا این احتمال وجود خواهد داشت که این مسئله رخ بدهد.


واکنش مطهری به خبر حمایتش از احمدی‌نژاد

علی مطهری ادعای پرویز کاظمی مبنی بر حمایت او از احمدی نژاد در سال 84 را رد کرد. مطهری در تماس با «انتخاب» ضمن تکذیب سخنان وزیر رفاه دولت نخست احمدی نژاد اظهار داشت: بنده در سال 84 از هیج کاندیدایی حمایت نکردم. لازم به ذکر است که پرویز کاظمی در گفتگو با «انتخاب» مدعی شده بود: «علی مطهری و احمد توکلی {در حمایت از احمدی نژاد در سال 84} وسط میدان بودند


سازنده فیلم تبلغاتی سال 92 روحانی مجری مناظره‌ها می‌شود؟

حسین دهباشی، کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات 92 که بعدها با تیم روحانی دچار مشکل شد در حساب توییترش نوشته: دعوت شده مُجری مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری‌شوم، مشروط به انصراف از حضور در انتخابات شورای شهر تهران. بپذیرم؟


توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله جنتی به کاندیداها

دبیر شورای نگهبان با بیان این که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید به درد و رنج مردم توجه کنند، گفت: منتخب مردم تنها به فکر جریان‌های سیاسی نباشد.آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با بیان این که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید به درد و رنج مردم توجه کنند، گفت: منتخب مردم تنها به فکر جریان های سیاسی نباشد.وی با تشریح اجمالی روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و نیز میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مراحل انتخابات تاکنون به خوبی پیش رفته است. امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری فردی که به صلاح مردم است، انتخاب شود.دبیر شورای نگهبان به مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: ان شاءالله دولت آینده به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر توجه کند و خداوند مقدر فرماید آنچه خیر و صلاح مردم است، اتفاق بیفتد.


اعلام حمایت عبدالله نوری از روحانی

عبدالله نوری فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار بیانیه ای حمایت از روحانی اعلام حمایت کرد.متن این بیانیه دفتر نوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در واکنش به انتشار اظهارات دروغ، منتسب به آقای عبدالله نوری در برخی رسانه ها و فضای مجازی، بار ديگر به اطلاع می رساند:

اخبار، مواضع و ديدگاه های ایشان، تنها از طريق دفتر در اختيار خبرگزاری ها و رسانه های رسمی گذاشته می شود و هرگونه نقل قول و انتساب مطالب به ايشان، خصوصا در فضای مجازی و رسانه های ضداصلاحات؛ غيرحرفه ای و غيراخلاقی مي باشد.آقای عبدالله نوری در فضای پدید آمده در رقابت های انتخابات رياست جمهوری، هم صدا با جبهه ی اصلاحات، با رعايت احترام و قدرشناسی نسبت به بزرگواری جناب آقای دكتر جهانگيری به جهت پذيرش دعوت اصلاح طلبان برای ثبت نام در انتخابات، بر اولويت و اهميت حمايت قاطع و همه جانبه از ادامه ی رياست جمهوری جناب آقای دكتر حسن روحانی تاكيد دارند.


توصیه معاون روحانی به رئیس‌جمهور بعدی

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رییس‌جمهور بعدی برای ایجاد فضای اخلاقی، ارتقای فضائل انسانی، اجرای قانون اساسی اهتمام داشته باشد.حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش که به رییس جمهور بعدی چه توصیه‌ای دارید، گفت: به رییس جمهور دوازدهم توصیه می‌کنم برای ایجاد فضای اخلاقی، ارتقای فضائل انسانی، اجرای قانون اساسی، اصل قرار دادن قانون و عزت ایرانی و توسعه و پیشرفت کشور اهتمام داشته باشد.معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که در صورت پیروزی هریک از شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در کابینه بعدی نیز حضور خواهد داشت، اظهار کرد: فکر می‌کنم باید با کسی کار کنم که مبانی فکری و برنامه‌های او را قبول داشته باشم و آنها نیز همین طور.


وعده یک میلیون دلاری هاشمی طبا

هاشمی طبا در پاسخ به این سؤال که از اولویت های برنامه شما صنعت توریسم است چه راهکاری برای ایجاد اشتغال از این محل دارید گفت: واقعیت این است که با توجه به نیروی انسانی که در کشور داریم برنامه های اجرایی وجود دارد و احتیاجی به این نیست که دائماً از خودمان ابداع کنیم اما طبیعتاً باید سرمایه گذاری برای رفاه توریسم، توجه به بحث صدور ویزا و جذب نیروهای مختلف در کشورهای مختلف است و همچنین فرهنگ سازی برای جذب توریسم مورد توجه قرار گیرد.وی افزود: طبیعتاً در این راه اگر گام برداریم و توریست ها احساس امنیت کنند حتماً می آیند و پیشنهادی قبلاً داده بودم که البته قبول نشد گفتم هر توریستی که با ویزای فرودگاهی وارد کشور شود، یک میلیون دلار در برابر حوادث بیمه شود.هاشمی طبا با بیان اینکه در صنعت گردشگری و توریسم سریعتر از هر اقدام دیگری جواب می گیریم گفت: این کار باید مستمر باشد و همه کشور باید به آن اعتقاد داشته باشند و توجیه باشند که بدون توریسم نمی توان با مسئله بیکاری مقابله کرد.


جهانگیری:خودم می خواهم رئیس جمهور شوم!

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز با بیان اینکه در تمام مناظره‌ها شرکت می‌کنم، گفت: آقای روحانی هم در مناظره ها شرکت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود شما می‌خواهید از ادامه رقابت انصراف دهید، افزود: ما تا حالا در زندگی‌مان انصراف نداده ایم. جهانگیری در پاسخ به برخی سؤالات درباره روحانی (باخنده) گفت: من که سخنگوی آقای رئیس‌جمهور نیستم ما رقیب هستیم؛ با همه رقبا رفیق هستیم و با آقای روحانی رفیق‌تر.معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در کابینه بعدی باشید، گفت: بنده خودم می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم.


انتقاد شدید جلیلی به دولت روحانی

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش مردمی حمایت از نامزد اصلح "سید ابراهیم رئیسی" با 'عنوان تاملی بر چهار سال گذشته و آینده' اظهار داشت: چهار سال از انتخابات سال 92 گذشت و این افتخار تفکر انقلابی است که به رای مردم احترام می‌گذارد. ملت ما یک تجربه چهار ساله پشت سر گذاشت و امروز بهترین فرصت برای ارزیابی وعده‌هاست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ما یک تجربه چهار ساله پشت سر گذاشت و امروز بهترین فرصت برای ارزیابی وعده‌هاست، گفت: باید برای چهار سال آینده تصمیم بگیریم و از این لحاظ صحنه انتخابات نه تنها طریقت بلکه موضوعیت هم دارد. وی با اشاره به انتخابات قبلی و تقاضای مردم برای رفع مشکلات و یادآوری اینکه آقای روحانی و ولایتی تفکری را به جامعه القا کردند، گفت: تفکری که مدعی بود با این مسیر می‌توان مشکلات را حل کرد، کارنامه‌اش مقابل ماست، البته ما بنای محکوم یا تحقیر کردن نداریم بلکه میخواهیم انقلاب در مسیر درست پیش برود.جلیلی ادامه داد: باید به سوالات مردم پاسخ معتبر داد؛ برخی ادعای کاهش هزینه دارند اما این سرمایه‌های نظام است که کاهش پیدا می‌کند، در سرمایه‌های ملی کشور بتن ریخته و به خارج منتقل کردند اما خودشان می‌گویند طرف مقابل به متن برجام پایبند نیست.


راهکار قالیباف برای ایجاد 5 میلیون شغل

محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات کشور، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مشکل کشورما بیکاری و شغل است. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مشکل کشورما بیکاری و شغل است، گفت: قول می‌دهم اگر توفیق خدمت پیدا کنم 5 میلیون شغل با کمک مردم ایجاد می‌کنم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.


بمب نقل و انتقالات پرسپولیس خنثی شد

در روز هایی که مسئولان پرسپولیس به صورت ضمنی توافق با گادوین منشا را تایید کردند استقلالی ها بی سر و صدا به کار خود ادامه دادند و به نظر می رسد این بار علی رضا منصوریان در نقل و انتقالات کمی پخته تر عمل کرده است و این روزها خبر های درگوشی، حکایت از توافق منشا با استقلالی ها دارد. گادوین منشا شاید پیراهن آبی را بپوشد و اولین بمب پرسپولیس را خنثی کند مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۵
چرا فقر افتخار شده و ثروت مذموم با این تفکر چط.ور می شود ادعای پیشرفت داشت
دیگر مردم با این تفکرات پوپولیستی قماش اصولگرا فریب نمیخورن
آقای رییسی در شبکه 2 سیما انگار که به سوال مطرح شده اول مهر دانش آموزی پاسخ میگفت!! ایشان وآقای قالیباف رجل سیاسی ووزنه این مسیولیت نیستند.
باحرف ده هزارشغل هم میشود ایجاد کردباوجوداقتصادبیمارفعلی ایران هیچ رقابتی برای بخش خصوصی وجود دارد. کسانی که اینوعده هارامیدهند یا به وضعیت اقتصادی کشوراشراف ندارند ویا بااطلاع ازوضعیت اقتصادی کشور باعوام فریبی دنبال جمع آوری رای به هرقیمتی هستند.
مردم از وعده روحانی نامید شدند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی