بازدید 3566

برگزاری هفتمين مجمع عمومي عادي همراه اول

کد خبر: ۶۸۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 26 April 2017
در هفتمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول، سود تقسیمی برای هر سهم ۷هزار ریال اعلام شد.
 
به گزارش اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول  صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور حدود ۹۴.۷۶درصد سهامداران در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار شد.
•    سود ۷۰۰۰ ریالی هر سهم همراه اول
 
 براساس این گزارش، در مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول پس از سخنان رئيس مجمع و مديرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ در خصوص تعيين اعضاي حقوقي هيأت مديره، سود تقسيمي، روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ آگهي، پاداش و حق جلسه  هيأت مديره تصميم گيري شد.
 
 در جلسه مذكور با نظرخواهي از سهامداران حاضر و استماع سخنان تعدادي از اعضاي هيأت رئيسه، با توزیع ۹۸ درصد سود محقق شده موافقت، و براي هر سهم، تقسیم ۷هزار ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقيقي از ۱۶ اردیبهشت لغایت ۱۰خردادماه واريز شود.
 
همچنین در خصوص میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره و نیز انتخاب روزنامه برای چاپ آگهی های مجمع تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش و حق جلسه اعضای حقوقی هیأت مدیره؛ شامل «مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک مبین»، «مهراقتصادمبین»، «مخابرات استان اصفهان» و «مخابرات استان تهران» همچون سه سال گذشته پرداخت شود و افزایشی نداشته باشد.
 
 در ادامه این مراسم در جلسه فوق العاده، دو عضو حقوقی هیأت مدیره به علت انحلال شرکتهای مخابرات استان های  تهران و اصفهان و ادغام در شرکت مخابرات ایران، تغییر و شرکت های «مدیریت سامان سازه غدیر» و «کاراشاپ» به عنوان جایگزین معرفی شدند.
 
•    گزارش عملكرد هيأت مديره
 
در این مراسم، مهندس وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران، گزارش جامعي از عملكرد سال ۱۳۹۵ شرکت به مجمع سهامداران ارائه كرد.
 
صدوقي ضمن تبريك عید مبعث و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۶ به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال» نامگذاري شده است، اظهار داشت: امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم. در سال گذشته که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بود با عملکرد چشمگیر در زمینه توسعه شبکه، موفق به عمل به این شعار شده و روسفید شدیم.  
 
وي افزود: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵، براساس گزارشات ارائه شده همراه اول برای چهارمین سال پیاپی، موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده است و این مسأله با توجه به درآمد بیش از ۱۰هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۵ قابل توجه است.

•    جذب بیش از ۹ میلیون مشترک در سال ۹۵
 
مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۵ گفت: طی ۱۸ سال نخست فعالیت همراه اول، ۳۴ عنوان سرویس به مشترکین ارائه شده ولی طی ۵ سال پس از تدوین راهبرد همراه نوین یعنی سال های ۹۱ تا ۹۵ ، ۱۱۵ عنوان سرویس جدید به مشترکین عرضه شده است.
صدوقی با اشاره به جذب بیش از ۹.۳ میلیون مشترک جدید در سال ۹۵، جذب مشترک دائمی را بیش از ۷۸۶ هزار و جذب مشترک اعتباری را بیش از ۸ میلیون و پانصد هزار اعلام کرد.
وی گفت: طی اجرای راهبرد ۵ ساله همراه اول حدود ۳۵ میلیون مشترک جذب شده و هم اکنون اپراتور اول بیش از ۸۶ میلیون   سیم کارت واگذار کرده است.
 
•    افزایش ۲ درصدی سهم بازار
 
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در پایان سال ۹۵، مشترکین دیتای این اپراتور از مرز ۲۲.۸ میلیون عبور کرده اند اعلام کرد: طی سال ۹۵ مشترک ۴G همراه اول حدود ۲۰ برابر رشد کرده است.
وی افزود: در شرایط رقابتی امروز، همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را یک درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد رسیده است که موفقیتی بزرگ است. همچنین ضریب نفوذ همراه اول در کشور به ۸۴.۳درصد رسیده است.
 
•    رتبه اول در ترابرد
 
صدوقی با تشریح وضعیت اپراتور اول در طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است بیان داشت: از دغدغه های اصلی سهامداران در سال گذشته، طرح ترابردپذیری بود که حتی مشاور خارجی به ما گفته بود معمولاً بین یک تا ۱۰ درصد از مشترکین به سمت اپراتورهای دیگر مهاجرت می کنند. مشترکین خوشبختانه وفادار ماندند و اندک مشترکانی که رفتند، پس از مدتی ۲۰ تا ۳۰ درصدشان به همراه اول برگشتند. از مهمترین موفقیت های همراه اول در سال گذشته و یک ماه اخیر، مثبت شدن روند ترابرد به نفع همراه اول است. از ابتدای اجرای طرح تاکنون برآیند عملکرد همراه اول، جذب ۵۲۰۰ مشترک از اپراتورهای رقیب بوده است؛ یعنی فعلاً رتبه اول در ترابرد از آن همراه اول است و وضعیت عملکرد اپراتورهای دیگر اینگونه است که به ترتیب رایتل ۱۸۰۰ مشترک جدید جذب کرده و ایرانسل ۷ هزار مشترک خود را از دست داده است.
 
•    افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین
 
مدیرعامل اپراتور اول از افزایش خدمات غیرحضوری به مشترکین طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: از طریق کانال IVR ماهانه بطور میانگین ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار، مرکز تماس(۹۹۹۰) ماهانه بطور میانگین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار، سامانه همراه من با ۲ میلیون مشترک منحصر بفرد بطور میانگین ماهانه ۹۰۰ هزار و مشتریان سازمانی از طریق سرشماره۹۹۹۵ بطور میانگین ماهانه ۷۰۰۰ خدمت به مشترکین ارائه می شود.
وی کانال های غیرحضوری نظیر اینستاگرام(ماهانه ۷۰۰۰ پاسخگویی)، کال بک(ماهانه ۴۰۰۰)، ایمیل(ماهانه۲۵۰۰)، فکس(ماهانه۵۰۰) و چت(ماهانه۴۰۰) را از کانال های جدید خدمت رسانی به مشترکین همراه اول عنوان کرد.
صدوقی در ادامه با اشاره به اینکه ماهانه بصورت میانگین ۳ میلیون خدمت بصورت حضوری به مشترکین ارائه می شود، میزان رضایت مشترکین از این خدمات را بیش از ۸۴ درصد اعلام کرد.
وی در خصوص رسیدگی به شکایات نیز گفت: ماهانه بطور میانگین ۵۵ هزار تیکت ثبت می شود که این تیکت ها نسبت به ۳ ماه گذشته حدود ۲۹ درصد کاهش یافته است. همچنین از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهانه بطور میانگین ۴۶۸۶ تیکت ثبت می شود و میزان رضایت مشترکین حدود ۶۴ درصد اعلام شده است.
 
•    ۱۰۷۵ شهر و دهستان تحت پوشش موبایل باند پهن
 
مدیرعامل همراه اول با تشریح عمکلرد و دستاوردهای فاز ۷ توسعه شبکه جهت ارائه خدمات نسل ۳، ۴و ۵/۴ تلفن همراه اظهار داشت: با ۲۷ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در فاز ۷ که از شهریور ۹۵ شروع شده و تا خرداد۹۶ ادامه دارد، تعداد ۲۳۹۸۰ سایت G۲.۷۵، ۱۰۹۵۰ سایت G۳.۹و ۱۰۹۵۰ سایت G۴.۵خریداری شد.
صدوقی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۲۰۴ سایت G۹/۳ نصب و ۱۵۹۵۱ سایت راه اندازی شده است اعلام کرد ۸۵۲ شهر تحت پوشش G۳.۹همراه اول است.
وی گفت: همچنین الان ۹۶۳۳ سایت G۴.۵نصب و ۹۵۲۳ سایت در ۶۹۰ شهر راه اندازی شده است؛ به عبارت دیگر هم اکنون در ۱۷۰۵ شهر و دهستان مردم از فناوری موبایل باند پهن همراه اول(G۳ و G۴.۵) استفاده می کنند.
صدوقی در خصوص رشد ترافیک دیتا در شبکه همراه اول اظهار داشت: ترافیک دیتا نسبت به فروردین سال ۹۵ حدود ۲.۹ برابر و نسبت به فروردین ۹۲ حدود ۴۲۶ برابر رشد کرده است.
وی افزود: با اینکه حدود یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند ولی سهم مصرف سالیانه ترافیک اینترنت همراه ایران نسبت به جهان حدود ۶۰۰ پتابایت (۱۵صدم درصد) است که برای کسب ترافیک یک درصدی در سال ۲۰۱۹، باید ترافیک سالانه ایران به ۱۰ هزار پتابایت برسد.
صدوقی تصریح کرد: بازدید مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افتتاح ۲۲ پروژه توسعه باند پهن و نوسازی و ارتقاء شبکه به ارزش تقریبی ۴۱ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته، نقطه عطفی در برنامه های توسعه اپراتور اول است.
 
•    تعلق سازمانی بالا در همراه اول
 
مدیرعامل اپراتور اول ضمن تشریح ترکیب نیروی انسانی همراه اول و شرکت های زیر مجموعه بیان داشت: همراه اول و زیر مجموعه با داشتن ۲۸۶۰ نیرو یکی از بزرگترین شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است. کارکنان این شرکت تعلق سازمانی خوبی دارند؛ بطوریکه تعلق سازمانی همراه اول از ۶۱ درصد در سال ۹۲ به ۸۲ درصد در سال ۹۵ رسیده که از میانگین جهانی بسیار بیشتر است. وی همچنین پیاده سازی ماژول های مالی و فروش ERP در شرکت را یکی از نمونه های موفق از پیاده سازی یک پروژه پیچیده بین حوزه ای دانست.
 
•    درآمد ۲۰۶۱ میلیارد تومانی از محل دیتا
 
صدوقی با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع رسانی همراه اول طی سال های گذشته همواره بهبود یافته است گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال ۹۵، همراه اول در بین ۳۰۱ شرکت بورسی موفق به کسب عنوان سیزدهم شفافیت شده است.
مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به درآمد کل و سود خالص تلفیقی گروه اظهار داشت: در سال ۹۵ درآمد کل حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه، ۱۰ هزار ۷۴۹ میلیارد تومان و عملکرد سود خالص تلفیقی گروه را ۲ هزار ۸۵۹ میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال گذشته را ۲۰۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد.
 وی همچنین رشد سود خالص نسبت به ۹۴ را ۱۵.۴درصد، رشد سود عملیاتی را ۱۹ درصد، درصد رشد درآمد عملیاتی را ۱۷ درصد و تحقق سود هر سهم را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.
 
•    جایگاه نخست در خاورمیانه
 
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هشتم و در جهان در بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه، رتبه بیست و دوم را داراست.
وی همچنین دریافت تندیس بلورین هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، نشان برنزی سه ستاره دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی و نشان ویژه پاسخگویی را از جمله دستاوردهای و افتخارات این اپراتور در سال ۹۵ اعلام کرد.
 
صدوقی با اشاره به اهم فعالیت های حوزه مسؤولیت اجتماعی همراه اول در سال ۹۵ بیان داشت: حمایت از تیم های ملی فوتبال و والیبال و باشگاه های ورزشی، فدراسیون شطرنج و ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، حمایت مالی از طرح محسنین کمیته امداد، استمرار حذف قبوض کاغذی و ایجاد سیستم الکترونیک پرداخت صورتحساب و همکاری با قوه قضائیه بمنظور پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با تلفن همراه از جمله اقدامات ما در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است.
•    کسب رتبه ۲ ارزش بازار و بیشترین سود آوری
 
صدوقی با اشاره به جایگاه اپراتور اول در بین یکصد شرکت برتر ایران گفت: کسب رتبه ۲ بالاترین ارزش بازار، رتبه ۲ بیشترین سودآوری و رتبه نخست بهره وری کل عوامل، از موفقیت های همراه اول در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه طی سال های ۹۳ و ۹۴ همراه اول در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است، اظهار امیدوار کرد: در سال جاری، علاوه بر اعلام نتایج ارزیابی امسال، نتایج ارزیابی فاوا در سال گذشته نیز بعد از گذشت ماهها، بالاخره اعلام شود.
وی در خصوص مبالغ پرداختی به دولت نیز گفت: از سال ۸۸ سال واگذاری شرکت به بخش خصوصی هر ساله مبالغ پرداختی به دولت افزایش داشته و در سال ۹۵ این مبلغ به ۵۹۵۸ میلیارد تومان رسیده است که رقم بسیار بزرگی است.
 مدیرعامل همراه اول در پایان با اشاره به استقرار انواع سیستم های مدیریت در اپراتور اول گفت: در سال گذشته ۱۲ عنوان گواهینامه اخذ و یا تمدید شده است.
وی در ادامه رویکرد آتی همراه اول را اینترنت اشیاء (IOT) عنوان کرد و گفت: همراه اول در سال های گذشته سرمایه گذاری سنگینی برای توسعه شبکه خود جهت ارائه اینترنت پرسرعت انجام داد. در آینده اینترنت اشیاء حرف اول را خواهد زد و هم اینک همراه اول آماده ترین شبکه را برای ارائه این خدمات فراهم کرده است.
صدوقی در خصوص فیلتر شدن سرویس مکالمه صوتی تلگرام نیز گفت: به نظر می رسد مقامات قضایی بدلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده اند و مصالح کشور را در نظر گرفته اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته اند.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی