بازدید 7439
۷
نماینده مردم تهران در گفت وگو با «تابناک»؛

دولت موظف است قانون اساسی را اجرا کند/ کاندیداها مطلبی برای ارائه ندارند!

برخی فعالان سیاسی، این فضا را مناسب ارزیابی نمی کنند و بر این باورند که شاید اطمینان از پیروزی، باعث دست کم گرفته شدن رقیبان شده و بار دیگر اتفاقات سال 84 تکرار شود. همچنین برخی نیز اعتقاد دارند که سکوت انتخاباتی، باعث ریزش رأی و کاهش مشارکت خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 26 April 2017
با اینکه کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات زمان باقی است، فضای سیاسی کشور به طرز عجیبی آرام است، به گونه ای که حتی برخی فعالان سیاسی را نگران کرده است. اکنون حدود 25 روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مانده، ولی خبرهای کمی از فعالیت‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان به عنوان دو جریان اصیل کشور به گوش می‌رسد.

به گزارش «تابناک»؛ البته به نظر می رسد، این سکوت در اردوگاه اصلاح طلبان، بیشتر شبیه نوعی آرامش است؛ آرامشی حاکی از آنکه برنامه‌هایشان را بنا به روال پیش می‌برند و حامیان آنها حتی با شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی، با اطمینان به شورای عالی سیاست گذاری جبهه متبوعشان، در آرامش هستند.

با این حال، برخی فعالان سیاسی، این فضا را مناسب ارزیابی نمی کنند و بر این باورند که شاید اطمینان از پیروزی، باعث دست کم گرفته شدن رقیبان شده و بار دیگر اتفاقات سال 84 تکرار شود. همچنین برخی اعتقاد دارند که سکوت انتخاباتی، باعث ریزش رأی و کاهش مشارکت خواهد بود.

اما در این میان، افرادی هستند که اعتقاد دارند هنوز برای داغ شدن فضای انتخاباتی، زمان هست و در روزهای آینده، شور و نشاط انتخاباتی در کشور حاکم خواهد شد. به باور این افراد، آغاز تبلیغات شوراهای شهر و شروع مناظرات تلویزیونی، این فضا را داغ خواهد کرد و فضا از حالت سکون خارج خواهد شد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: فضای سرد انتخابات در روزهای اول، کمی طبیعی است. شور و نشاط انتخاباتی در روزهای اول، همیشه این گونه بوده و زیاد چشمگیر نیست، ولی در روزهای آینده این فضا گرمتر می شود و به تدریج با شروع مناظرات و انجام سخنرانی ها و میتینگ های دانشجویی، جو انتخاباتی حاکم خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: مهمترین مسأله این است که مردم با دیدگاه های کاندیداها و برنامه های آنها بیشتر آشنا شوند؛ اما متأسفانه چیزی که تا کنون اتفاق افتاده، غیر از این بوده و کاندیداها چیزی برای ارائه نداشته و فضا بین کاندیداهای مختلف بیشتر به سمت نقد و انتقاد از دو طرف رفته است.

وی گفت: فکر می کنم برگزاری مناظره های انتخاباتی، نقش بسیار مهمی در این انتخابات دارد، به ویژه آنکه قرار است این مناظرات، مستقیم نیز پخش شوند، قطعا این مناظرات اثرات زیادی خواهد داشت و باعث بالا رفتن مشارکت خواهد شد.
از سوی دیگر، ما در این دوره از انتخابات، انتخابات شورای شهر را نیز داریم و همین با پایان یافتن کار تأیید صلاحیت ها، جو انتخاباتی کشور را داغ تر خواهد کرد و شور و نشاط را افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ستادها کمی کُند عمل می کنند، گفت: چند روز است، فعالیت های ستادهای انتخاباتی در تهران و استان ها نیز کار آغاز شده و به نظر می رسد، پیش بینی ستادها برای شروع و ورود به انتخابات از هشتم اردیبهشت بود؛ اما شورای نگهبان نام تأیید صلاحیت شده ها را زودتر داد و کمی برنامه های ستادها به هم خورد.
ستادها از مدت ها قبل کارهای مقدماتی خود را شروع کرده بودند و کمیته ها نیز چیدمان نیروهای خود را انجام داده و کمیته های مردمی نیز کار خود را آغاز کرده اند.

وی همچنین یادآور شد: همان طور که گفته شد، بهترین و مهم ترین کار در این انتخابات این است که مردم از برنامه های انتخاباتی کاندیداها اطلاع داشته باشند. آنان می خواهد برنامه چهار سال آینده کاندیداها را بدانند و در یک فضای شفاف درباره آنها تصمیم گیری کنند.

وی در پاسخ به اینکه حرف جدید روحانی برای ادامه راه ریاست جمهوری چیست و مطالبات مردم را چگونه می خواهد پاسخ دهد، گفت: مهمترین مسأله کنونی کشور، موضوع اشتغال و رونق تولید است که این دو نیز مکمل همدیگر هستند. اگر رونق اقتصادی ایجاد شود، اشتغال ایجاد می شود و اگر اشتغال ایجاد شود، رونق اقتصادی نیز به طبع آن شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این یک خواسته ملی است و هر یک از کاندیدا هم که صحبت می کنند، محور بحث های خود را بر این اساس تنظیم کرده اند. در مورد روحانی نیز به همین شکل است و چهار سال آینده روحانی در صورت موفقیت حول این محور خواهد بود.

علیرضا رحیمی درباره ایجاد فضای باز سیاسی در کشور نیز گفت: وظیفه دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان مجری قانون این است که نظریات مردم به هر جهت تأمین و فصل سوم قانون اساسی کامل به نفع مردم اجرا شود. در حوزه مطبوعات نیز دولت قائل به آزادی است، ولی استانداردهای دوگانه ای حاکم است که گاه باعث اختلال در کار و مانع انجام درست آنها می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
خیالتا راحت باشد ایندفعه محاسبات مسئولین بالا درست بوده چون نه میخوان قالیباف بیاد که البته مناسب شرایط فعلی ایران نیست و نه بقیه در حد رقابت با روحانی هستند....
برای رونق اقتصادی ،ورفع بیکاری ،که پایهٔ آن رونق تولید داخلی میباشد ،اولین ،اولویت بوجود آوردن قشر متوسط ،وحمایت از قشر متوسط است که توان هزینه کردن داشته باشند ،( یعنی افزایش حقوق بازنشستگان ،وکارگران ) دومین اولویت ،تولید با کیفیت مناسب ،وقیمت رقابتی است ،تا مردم به تولیدات داخلی اطمینان کنند ، سومین اولویت ،جلوگیری از رانتخواری به هر شکل و شمایل ودرهرحوضهٔ اقتصادی ،چهارمین اولویت که میتواند اولویت اول هم باشد ،شایسته سالاری ،وپرورش مدیران وکارشناسان اجرایی ،ومدیریتی است ،تا کشور دچار مدیریتی فرسوده ،وناتوان نگردد ،اولویت بعدی خروج مردم ،ومسولین از جبهه بندی ،جناح گرایی است ،ودر نهایت ،اصلاح ،دستگاه های نظارتی ،ارگانهای اصتصوابی، بگونه ای که همهٔ مردم ایران از هر فرقه ،مذهبی ،بتوانند در پیشرفت کشور نقش مأثر داشته باشند ،، با این نگرش میتوان گفت که ایران ۱۴۰۰ به ریل اصلی انقلاب سال ۵۷ برگشته ،وباسرعت مطمعن رو به پیشرفت است ،،
اصلاح‌طلبان خیلی خوشبینند باید یک سری به مردم بزنندببیننداخه چه کسی بهشان رای میده شرمنده این دفعه مردم خام نمیشن
لطفا این نماینده های لیستی رو نماینده مردم معرفی نکنین. خود کسائی که رای دادن هم اینا رو نمیشناسن حتی به اسم. متاسفم برای قشر غربزده تهران.
روحانی حتما به نفع جهانگیری کناره گیری میکند رای جهانگیری از اوبیشتر خواهد بود
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
جهانگیری تواناتر به نظر میاد موافقم
تا سرمایگذاری خارجی نشود ویا دولتمردان در سیاست خارجی تجدید نظر نکنند به هیچ وجه شرایط بهبود نخواد داشت که مطمینا بدتر نیز می شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان