بازدید 18254

کلاهبرداری زن رمال در اینترنت

کد خبر: ۶۸۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 26 April 2017
زن رمال که با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی به کلاهبرداری و اخاذی دست می‌زد، بازداشت شد.

به گزارش جام‌جم، چندروز پیش ماموران پلیس فتای شهرستان بم هنگام رصد شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند زنی با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی مدعی است در ارتباط با فروش نسخه‌های خوشبختی آنلاین و فالگیری فعالیت دارد و حتی پیشگویی می‌کند و خبر از آینده می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌داد این زن با این ترفند کاربران زیادی را فریب داده و به کلاهبرداری و اخاذی ازآنها دست می‌زند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای بازداشت این زن و پایان دادن به فعالیت‌های او آغاز شد تا این‌که چند روز پیش ماموران فتا مخفیگاه او را شناسایی کردند و متهم زن بازداشت شد.

متهم باانتقال به پلیس فتا بازجویی شد و پس از تناقض‌گویی به اخاذی و کلاهبرداری ازکاربران تلگرامی اعتراف کرد و به افسر تحقیق گفت: با راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی افراد را به بهانه این‌که می‌توانم برایشان نسخه‌های مهر و محبت، ازدواج، پولدار شدن و خوشبختی بنویسم، فریب می‌دادم. همچنین وانمود می‌کردم از حوادثی که در آینده برای آنها و خانواده‌هایشان قرار است رخ بدهد، با خبرم. کاربران شبکه‌های اجتماعی فریب گفته‌هایم را می‌خوردند و به طور آنلاین در گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با من ارتباط داشتند و درخواست هایشان را می‌دادند.

وی افزود: آنها بابت هر نسخه دروغینی که من برایشان می‌نوشتم، مبالغی می‌پرداختند. گاهی نیز فقط از آنها پول می‌گرفتم بی آن که نسخه‌ای به آنها بدهم. گروه تلگرامی را مسدود و با نام جدید گروه دیگری را راه‌اندازی و جرایم خود را از سر می‌ گرفتم. حتی برخی مواقع از کاربران نیز اخاذی می‌کردم.

سرهنگ غلامرضا بهروزه، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بم گفت: رمال 30 ساله در جریان تحقیقات به 20 مورد کلاهبرداری و اخاذی از کاربران فضای مجازی اعتراف کرده است. تحقیقات از او برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان