بازدید 2999

ارائه داروهای بی‌کیفیت و تاریخ گذشته در برخی داروخانه‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ضرورت نظارت های دقیق به عملکرد داروخانه ها، گفت: ارائه داروی بی کیفیت به بیماران از سوی برخی داروخانه ها از جمله تخلفات است که باید رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 26 April 2017
همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه متولی رسیدگی به تخلفات دارویی و عملکرد داروخانه ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: در عین حال سازمان نظام پزشکی در کنار وزارت بهداشت مسئولیت رسیدگی به این تخلفات را دارند و مسئول فنی داروخانه ها نیز باید به این موارد رسیدگی کنند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع خدمت در داروخانه ها تخصصی است لذا سازمان غذا و داو نیز می تواند از بُعد نظارت وارد عمل شده و به این تخلفات رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: واقعیت آن است که اینکه بخواهیم مرجع رسیدگی به تخلفات دارویی را تنها به یک مرجع ارجاع دهیم اقدام نادرستی است چراکه مسئولیت از سایر متولیان این حوزه ساقط نمی شود.

وی یادآور شد: حوزه دارو و توزیع محصولات دارویی نیازمند نظارت و ارزیابی دقیقی است تا به درستی به دست مصرف کننده برسد لذا در این زمینه وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت و سلامت مسئولیت جدی دارد.

هاشمی به چگونگی تخلفات برخی داروخانه ها اشاره کرد و افزود: در نبود نظارت ها برخی داروخانه ها دست به تخلفات مختلفی می زنند که دود این بی توجهی ها به چشم مصرف کننده خواهد رفت که می تواند معضلات حوزه سلامت را دو چندان کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ارائه داروی بی کیفیت یا داروهای تاریخ گذشته به بیماران، گران فروشی و نادرست بودن شرایط نگهداری داروها از جمله تخلفاتی است که برخی داروخانه ها در سایه نبود نظارت ها به آن مبادرت می ورزند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر