بازدید 2929

مشکلات اقتصادی معلول مفاسد و آسیب‌های اجتماعی

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر مقابله با بیکاری درجهت کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: کاهش آسیب ها و مفاسد اجتماعی با سیاست های مقابله ای امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۶۸۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 26 April 2017
محمد کاظمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات دادستان تهران مبنی بر اینکه جمع آوری زنان خیابانی با سیاست مقابله ای ممکن نیست، گفت: با مفاسد و آسیب های اجتماعی باید در هرحوزه ای برخورد کرد، زیرا حضور زنان خیابانی جلوه ای نامطلوب به جامعه می دهد؛ ضمن اینکه حضور زنان خیابانی زمینه ارتکاب جرم را فراهم می کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه باید تدابیر لازم برای کاهش تعداد زنان آسیب دیده خیابانی در جامعه اتخاذ شود، افزود: همانطور که باید درمورد اعتیاد و آلودگی تعداد بسیار جوانان به مواد مخدر فکراساسی شود، باید درخصوص مفاسد اخلاقی و آسیب های اجتماعی درحوزه زنان نیز راه چاره ای اندیشیده شود؛ بنابراین با توجه به حضور تعداد زیادی جوان درخانواده ها و جوان گرایی جامعه باید درباره آسیب های اجتماعی فکر اساسی شود.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل جوان گرایی آسیب های موجود درجامعه بسیار بیشتر از سایر جوامع دنیا است، تصریح کرد: به طورحتم متصدیان و مسئولان ذی ربط باید درباره مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه زنان خیابانی برنامه ریزی بهتر و عمیق تری را انجام دهند؛ بنابراین برخورد با زنان آسیب دیده طبق گفته های دادستان تهران با سیاست های مقابله ای امکان پذیر نیست، یعنی نمی توان تنها با دستگیری، تشکیل پرونده، انتقال به زندان و برخورد فیزیکی با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.

کاظمی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در هر حوزه ای معلول مسائل اقتصادی است، گفت: متاسفانه در این جامعه، آمار قابل توجهی از بیکاری وجود دارد، از این رو عامل بسیاری از مفاسد، بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی است؛ بنابراین برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید درخصوص این مشکلات فکر اساسی شود، ضمن اینکه طبق تاکیدات رهبری در ابتدای سال جاری تنها راهکار و راه چاره برای مبارزه با آسیب های اجتماعی اشتغال،تولید و ایجاد تفریحات لازم برای جوانان است.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه اقدامات مسئولان برای مقابله با آسیب های اجتماعی کافی نیست، گفت: متاسفانه در اکثر استان ها و شهرستان های کشور افراد بسیاری به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند که کار و حرفه مناسبی برای امرار معاش ندارند، بنابراین برای مشکلات اشتغال و بیکاری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی باید اقدامات اساسی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دادستان تهران گفت: جمع‌آوری زنان خیابانی از طریق سیاست مقابله به تنهایی ممکن نیست، بلکه دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند که این افراد از چرخه این جرم خارج شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار