بازدید 2252

واشنگتن: از حملات ناهماهنگ ترکیه در عراق و سوریه نگرانیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن از ناهماهنگی ترکیه در حمله به مواضع متحدان کُرد آمریکا در سوریه و عراق «عمیقاً نگران» است.
کد خبر: ۶۸۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹ 26 April 2017
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن از ناهماهنگی ترکیه در حمله به مواضع متحدان کُرد آمریکا در سوریه و عراق «عمیقاً نگران» است.

به گزارش فارس، یک روز پس از حمله جنگنده‌های ارتش ترکیه به مواضع 2 گروه مبارز کُرد در عراق و سوریه، واشنگتن واکنش نشان داد.

ماجرا از آن قرار است که جنگنده‌های ارتش ترکیه شب گذشته به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال سوریه و مقر پ‌ک‌ک در سنجار عراق، حمله کردند؛ کردهای سوریه امروز عصر بیانیه داده بودند و از ائتلاف آمریکایی خواسته بودند جلوی ترکیه را بگیرد.

امشب «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از استغاثه کردهای سوریه، از «نگرانی عمیق» واشنگتن از این حملات خبر داد.

تونر گفته که حملات مزبور «به صورت مناسب هماهنگ نشده بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون توضیح در خصوص جزئیات، گفته که نگرانی ائتلاف تحت رهبری آمریکا از این اقدام ترکیه، به صورت مستقیم به آنکارا منتقل شده است.

تونر گفته: «این حملات مورد تأیید ائتلاف نبود و به جان سپردن شرکای ما انجامید.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دقائقی پس از این اظهارنظر آمریکایی‌ها، گفت که پیش از حمله، به مقامات آمریکایی، روس و اقلیم کردستان اطلاع داده شده بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس