بازدید 3801

چشم انداز افزایش سهم روسیه در بازار گاز اروپا

گازپروم، شرکت انحصاری روسیه در زمینه گاز اعلام کرد، علی رغم رقابت با قطر و ایاالات متحده، خط لوله جدید از زمین های قطبی روسیه به آلمان باعث رونق سهم مسکو از بازار گاز اروپا خواهد شد و همچنین به معنای ارسال سوخت کمتر از طریق اوکراین است.
کد خبر: ۶۸۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 26 April 2017
گازپروم، شرکت انحصاری روسیه در زمینه گاز اعلام کرد علی رغم رقابت با قطر و ایاالات متحده، خط لوله جدید از زمین های قطبی روسیه به آلمان باعث رونق سهم مسکو از بازار گاز اروپا خواهد شد و همچنین به معنای ارسال سوخت کمتر از طریق اوکراین است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، الکسی میلر، مدیر اجرایی گازپروم به رویترز گفت با افتتاح این خط لوله در زیر دریای بالتیک توسط بزرگترین شرکت گاز دنیا، بعد از 2020عرضه ها از طریق اوکراین کاهش خواهد داشت اما آن طور که قبلا روسیه تهدید کرده بود متوقف نخواهد شد.

چشم انداز افزایش سهم روسیه در بازار گاز اروپا

شریکان غربی گازپروم در روز دوشنبه توافق کردند تا نیمی از نیاز مالی خط لوله «نورد استریم 2» که حدود 9.5 میلیارد یورو (10.32 میلیارد دلار) است را تأمین نمایند که این مسئله باعث از بین رفتن مانع بزرگ برنامه روسیه برای پمپاژ گاز بیشتر به اروپا از 2019 می شود.

گازپروم در حال حاضر حدود یک سوم نیاز گاز اروپا را تأمین می کند در حالی که سهم این کشور در دو دهه قبل یک چهارم بوده است و این نشان دهنده افزایش سهم روسیه در بازار گاز روسیه است. گازپروم باور دارد می تواند علی رغم ترس اروپا درباره اتکای بیش از حد به انرژی روسیه، گاز بیشتری به این منطقه تزریق نماید.

میلر که یکی از نزدیک ترین متحدین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و مدت زیادی برای او خدمت کرده است گفت "امروز در سال 2017 ما در حال جابجایی رکورد 2016 خود تا حدود 10 درصد خواهیم بود. بنابراین ما می توانیم انتظار داشته باشیم که امسال رکوردهای جدیدی داشته باشیم و سهم گازپروم در بازار اروپا آماده افزایش است."

گازپروم در سال 2016 به علت کاهش قیمت های نفت که گاز مبتنی بر آن قیمت گذاری می شود و سرمای هوا در این قاره میزان بی سابقه 179 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا فروخته است.

امسال مشتریان گاز بیشتری درخواست می کنند و گازپروم باور دارد در 15 سال آینده می تواند بخش عمده 100 میلیارد متر مکعب دیگر اروپا را که این قاره به خاطر سقوط تولید داخلی تا 2035 نیاز پیدا خواهد کرد فراهم نماید.

میر گفت "کاهش تولید گاز دریای شمال و همچنین در سایر کشورهای اتحادیه اروپا در حال تبدیل به یک عامل بسیار با اهمیت است که با توجه به آن سهم بازار روسیه افزایش پیدا خواهد کرد"

اتحادیه اروپا بعد از یک دهه مناقشه بر سر قیمت گذاری بین روسیه و اوکریان که منجر به چندین بار اختلال در عرضه گاز در زمان سرمای سخت زمستان شده بود، بدنبال این بوده است تا اتکای خود را بر گاز روسیه کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها