بازدید 3904

ایران تا سه هفته دیگر ۳ فروند ای.تی.آر تحویل می‌گیرد

مدیرعامل ایران ایر، عدم ورود بوئینگ ۷۷۷ به ایران را موجود نبودن این هواپیما دانست و گفت: ایران تا سه هفته دیگر، ۳ فروند ای.تی. آر سفارشی خود را تحویل می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 26 April 2017
مدیرعامل ایران ایر، عدم ورود بوئینگ ۷۷۷ به ایران را موجود نبودن این هواپیما دانست و گفت: ایران تا سه هفته دیگر، ۳ فروند ای.تی. آر سفارشی خود را تحویل می‌گیرد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش گفت: طبق قرارداد ایران ایر با کمپانی بوئینگ اولین فروند از سری هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ در اواخر فروردین ماه ۹۷ تحویل ایران داده می‌شود؛ بر این اساس، بوئینگ اخیرا پیشنهاد خرید یک فروند هواپیمایی را که شرکت (ترکیش ایرلاینز) از خرید آن انصراف داده بود به ایران مطرح کرد و ما ضمن استقبال از پیشنهاد بوئینگ بررسی‌های فنی و تخصصی را انجام دادیم، اما پس از بررسی‌های فنی و اقتصادی و درست زمانی که ۹۰ درصد موافق خرید این هواپیما بودیم دیگر این هواپیما موجود نبود.

مدیرعامل هما در این باره اضافه کرد: ایران ایر مشروط به موجود بودن این هواپیما مذاکرات جدید را پذیرفت و در شرایط فعلی که از این نوع هواپیما موجود نیست مذاکرات متوقف می‌شود؛ اما اینکه هما نتوانسته است شرایط را برای تامین مالی این هواپیما فراهم کند موضوعیت ندارد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با لوفت‌هانزا گفت: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با لوفت هانزا در زمینه آموزش فنی و عملیاتی، کترینگ و اصلاح ساختار شرکت و هم‌چنین همکاری‌های بازرگانی منعقد کردیم. این تفاهم‌نامه در بخش بازرگانی، نماد مشترک اخیرا به مرحله اجرا رسید و هم اکنون در سایر بخش‌ها مذاکرات ادامه دارد.

پرورش گفت: درحال حاضر پیشرفت خوبی برای مسائلی همچون تعمیر، نگهداری، آموزش خلبانی و کترینگ با لوفات‌ هانزا کسب کرده‌ایم که احتمالا به همکاری‌های بیشتر ما منجر خواهد شد.

وی در خصوص تحویل هواپیماهای ای. تی. آر گفت: همان طور که اعلام کرده بودم از تاریخ یک ماهه تحویل هواپیماهای ای. تی. آر به ایران یک هفته گذشته و بنابراین ایران ایر تا سه هفته دیگر ۴ فروند ای. تی. آر تحویل می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار