بازدید 34518
بسته خبری «تابناک»؛

درخواست مهم رهبر انقلاب از نامزدهای انتخابات/ کنایه سنگین شریعتمداری به مشاور رئیس جمهور/ شعار اصلاح طلبان برای انتخابات/ پاسخ رئیس ستاد قالیباف به انتقادات جهانگیری/ شهرام جزايری اسپانسر تبليغاتی روحانی‌ می‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «هاشمی طبا: دختر من بیکار است!»، «آمدن جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بود»، «انتقاد آشنا از صدا و سیما»،«درآمد 400 هزار دلاری اوباما از یک سخنرانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 25 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هاشمی طبا: دختر من بیکار است!

هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در پاسخ به این سوال که آیا در میان بستگان خود افراد بیکار حضور دارند اذعان کرد: بله، دختر خود من آرشیتکت است اما تقریبا بیکار است.وی در این خصوص که آیا به نفع یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری کنار می‌رود بیان داشت: نظر من همین است و هستم. چرا باید به نفع کسی کنار بروم؟ من با تصمیم شخصی پا به این عرصه گذاشتم و همان‌گونه که در ورزش فرار وجود ندارد همه باید در صحنه حضور داشته باشند. رکنا این خبر را منتشر کرد.


اکثریت ردّصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها شکایت کردند

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها: اکثریت قریب به اتفاق ردّصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها شکایت کردند. قریب به ۸۰ درصدشان ردّصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها در سراسر کشور تاکنون شکایت‌شان را ارائه کرده‌اند. جلسات ۳ نفره هیأت‌های عالی نظارت استان‌ها برای بررسی شکایت داوطلبان از ۷ اردیبهشت آغاز می‌شود. این هیأت‌ها ۱۰ روز فرصت دارند به شکایات داوطلبان رسیدگی کنند. مقرر شده است پس از پایان بررسی هر پرونده مربوط به شکایات داوطلبان شوراها، نتیجه بلافاصله به فرمانداری‌ها اعلام شود. فارس این خبر را منتشر کرد.


حاشيه نگاري همسر شهيد هسته اي از ديدار امروز رهبر انقلاب

شهره پيراني همسر شهيد داريوش رضايي نژاد (شهيد صنعت هسته اي) در صفحه شخصي خود نوشت: در حاشیه دیدار امروز بیت علیرضا فرزند شهید احمدی روشن در کنار مادر بزرگوارشان و دوست عزیز م خانم بلوری کاشانی و دخترم آرمیتا به همراه من. معمولا در این دیدارها بایستی به سوالات سیاسی آرمیتا هم پاسخ بدهم. امروز در بدو ورود از من پرسید، مامان امروز به جای آقای هاشمی چه کسی در کنار آقا می نشینند؟ گفتم چون هنوز جانشین ایشان در مجمع تشخیص مصلحت مشخص نشده قاعدتا هیچ کس. بعد پرسید وظیفه مجمع تشخیص چیست؟ پاسخ دادم. کلا در سخنرانی های این چنینی من نقش زیرنویس را اعمال می کنم البته برخی سؤالات نیازمند توضیحات طولانی تر هستن که در آنجا نقشم تغییر می کند و ارجاعش می دهم به پایان سخنرانی و ارائه توضیحات مفصل تر در این زمینه. امیدوارم سیاست را صرفا برای آگاهی سیاسی دوست داشته باشد نه چیزی فراتر از آن!


تعبیر عراقچی از اجرای برجام توسط غربی ها

معاون وزیر خارجه ایران درباره دیدارهای خود در وین گفت: گزارشات مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید واقع شده که ایران برجام را به دقت اجرا کرده و همواره به تعهداتش پایبند بوده است، ولی این در مورد طرف مقابل به طور کامل صادق نیست. وظیفه ما رفع موانع و مشکلاتی است که در سر راه ممکن است پیش بیاید. در ملاقات با آمانو آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران، بحث اراک، فردو، نطنز، نحوه بازرسی‌ها و نظارت آژانس را مرور کردیم و الحمدالله در مسیر خوبی قرار داریم./فارس


شهرام جزايری اسپانسر تبليغاتی روحانی‌ می‌شود؟

آيا شهرام جزايری اسپانسر تبليغاتی روحانی‌ می‌شود؟ صبح امروز الياس حضرتی نماینده لیست امید و حامی روحانی با شهرام جزایری در یکی از طباخی های تهران دیار کرد . برخی منابع ددۀگاه از احتمال کمک مالی جزایری به ستاد روحانی خبر دادند. مرصادنیوز این خبر را منتشر کرد.


چه کسانی مستند انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را می سازند؟

سید مصطفی آقا میرسلیم: تاکنون تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. اسحاق جهانگیری کوشایی: به نیت دفاع از عملکرد دولت پا به عرصه گذاشته‌ام و ستاد انتخاباتی تشکیل نمی دهم. حسن روحانی: از بهروز شفیعی، حسین دهباشی و رضا میرکریمی به عنوان سه گزینه احتمالی سازندگان فیلم روحانی نام برده شد. حجت الاسلام رئیسی: از مهدی نقویان و محمد علی فارسی نام برده شد حتی رسانه ای هم مدعی شد که با نقویان صحبت و وی این خبر را تایید کرده است. محمدباقر قالیباف : از برادران رضوی بیشتر از سایرین نام برده شد. سید مصطفی هاشمی طبا: این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با ما خود از فرزین رضائیان به عنوان سازنده مستندش نام برد. آخرین خبر این خبر را منتشر کرد.


از انتخاب روحانی نه پشیمان هستیم و نه هراس داریم

عبدالواحد موسوی لاری در سمینار آموزشی و توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان، مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اظهار کرد: از سال ۸۸ تا ۹۲ کشور و جریان اصلاحات در شرایط خاصی قرار گرفت. سال ۹۲ اما نقطه عطفی برای تغییر مسیر بود. سال ۹۴ هم مجددا در راستای این تغییر مسیر گام مؤثری برداشته شد. از همان سال نگاه همه دوستان ما به انتخابات سال ۹۶ بود که گامی بلندتر و مطمئن تر برداشته شود.این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ در شورای عالی اصلاح‌طلبان حسن روحانی را به عنوان کاندیدا انتخاب کردیم و از این کار نه پشیمان هستیم و نه هراس داریم. لیست اصلاح طلب برای شورای شهر تا پانزدهم اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


آمدن جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بود

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت که اصولگرایان باید در مرحله آخر انتخابات یک نامزد داشته باشند. وی همچنین معتقد است ورود جهانگیری به انتخابات اشتباه است.اسدالله بادامچیان در تحلیل خود از آرایش سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بود. وی هم‌چنین درباره نامزدهای اصولگرا گفت: ما باید بعد از مناظره‌های انتخابات بررسی کنیم که کدام یک از این سه نفر بیشتر مورد توجه مردم هستند، بنابراین آنجا به وظیفه خود عمل کنیم.


رای احمدی‌نژاد به سمت رئیسی نمی‌رود

عضو حزب کارگزاران می گوید: برخی کج‌تابی‌ها در جریان اصولگرا نسبت به رئیسی است که آرای ساختاری و تشکیلاتی‌اش را اندک می‌کند.محمد عطریانفر با بیان اینکه سبد آرای آقای روحانی و رئیسی را باید براساس بهره مندی آنها از چهار نوع رأی بسنجیم گفت: هر نامزد انتخاباتی به اعتبار شناخت جامعه از او یکسری آرای فردی و شخصی دارد. کسانی که بیشتر خود را در آزمون و خطاهای سیاسی و اجتماعی و مدیریتی عرضه کرده باشند احتمالا رأی شخصی وافرتری دارند.وی بخش دوم رأی هر نامزدی را حزبی و گروهی و تشکیلاتی خواند و افزود: دسته سوم آرا، آرای خاکستری است به این معنا که 70 درصد جامعه ما غیرحزبی هستند و بیشتر به فضای کارآمدی نگاه می کنند. دسته چهارم آرا، آرای سلبی رقیب است. کسانی که پیشینه فعالیت انتخاباتی دارند و خود را به مردم عرضه کردند آنها چه بسا رأی سلبی برای خود ایجاد کنند که رقیب می تواند از این رأی سلبی به نفع خودش استفاده کند.عضو حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: آقای رئیسی سبد رأی شخصی بزرگی ندارد چون در سطح ملی شناخته شده نیست، گرچه در خراسان رضوی با توزیع غذا تأثیری داشته و طبقات محروم شاید گرایشی نشان دهند اما در سطح ملی رأی خیلی بزرگی ندارد.وی ادامه داد: آقای رئیسی به لحاظ تشکیلاتی آرایی دارد چون جامعه روحانیت مبارز او را بر صدر نامزدهای اصولگرا حاکم کرد اما برخی کج تابی ها نیز در این جریان نسبت به آقای رئیسی است که آرای ساختاری و تشکیلاتی اش را اندک می کند. به عبارت بهتر آرای پایگاه اجتماعی آقایان لاریجانی، ولایتی و بخشی از آرای شخص آقای احمدی نژاد به سمت او نمی رود.


روحانی در مناظره روز جمعه شرکت می‌کند

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی توضیحاتی درباره تداخل مناظره روز جمعه با سفر استانی روحانی ارائه کرد.محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حجت الاسلام روحانی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم شرکت روحانی در مناظره روز جمعه به‌دلیل سفر استانی صحیح است یا خیر، گفت: روحانی در مناظره شرکت می‌کند. بحث این بود که سفر استانی از قبل تنظیم شده و اگر بخواهد در مناظره شرکت کند، طبیعتاً باید سفر را کنسل کند که شایسته نیست چون از قبل به مردم گفته شده است.وی افزود: ما معتقدیم مناظره‌ها اگر از این جمعه تا زمان انتخابات ادامه پیدا کند، فاصله‌ای طولانی است و مردم از یادشان خواهد رفت. مناظره‌ها برای اینکه تاثیر بیشتر داشته باشد و به‌عنوان یک اصل در آگاه کردن مردم دخیل باشد، بهتر است که فاصله‌ بین مناظره‌ها کوتاه باشد و از جمعه بعدی و در طول یک هفته ادامه پیدا کند تا مردم بتوانند رویکردها و برنامه‌ها را مقایسه و دنبال کنند.نجفی با بیان اینکه ما از شکل زنده مناظره‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: اگر مناظره‌ای باشد روحانی حتماً در آن شرکت می‌کند اما بهتر این است که در یک دوره زمانی یک هفته‌ای و نزدیک به انتخابات انجام شود تا تأثیرش بیشتر باشد.


اجازه نمی‌دهیم گذشته تکرار شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کابوس گذشته تکرار شود.فاطمه سعیدی صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش ستاد فرهنگیان روحانی در هتل ارم تهران اظهار کرد: معلمان خادمان و خائنان را خوبی می‌شناسند و اجازه سواستفاده را به هیچ‌کس نمی‌دهند.وی ادامه داد: راه ما تداوم خدمتگذاری است و نمی‌گذاریم کابوس گذشته تکرار شود. من نه به عنوان نماینده مجلس و عضو یک جناح، بلکه به عنوان یک معلم اعلام می‌کنم که در ۲۹ اردیبهشت رای خود را به نفع دکتر روحانی به صندوق خواهم انداخت.


انتقاد آشنا از صدا و سیما

حسام‌الدین آشنا در جلسه‌ای که اخیراً در دانشکده صداوسیما و به صورت غیرخصوصی برگزار شده، رسماً از عوامل برگزاری مناظره‌ها می‌خواهد که سوالات را هم در اختیار کاندیداها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب این سوالات از پیش اعلام شده برگزار شود!او همچنین در بخشهایی از این نشست، درباره اینکه چرا باید صداوسیما برگزار کننده مناظره باشد سوالاتی را مطرح می‌کند؛ با این حال در بخشی از اظهارات خود عنوان می‌کند که حجت‌الاسلام روحانی در سال 92 با بهره‌گیری از همین مناظره‌ها توانست بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند.مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام روحانی همچنین با عتاب و خطاب به دست‌اندرکاران صداوسیما می‌گوید: چه کسی به شما حق داده هوش هیجانی یا هوش تصویری کاندیدا را بسنجید؟!


شعار اصلاح طلبان برای انتخابات

حسن رباطی در سمینار آموزشی توجیحی مدیران ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران گفت: شعار اصلاح طلبان برای این دوره 21+1 است.مسؤل ستاد انتخابات تهران شورای عالی‌ سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد:هر نفر یک ستاد است شعار ماست.امیدواریم حرکت و موجی را به راه بیندازیم مانند اسفند 94 .وی افزود:معمولا در دور دوم انتخابات ما با ریزش رای مواجه هستیم اما در سال 95 این اتفاق نیفتاد و موفقیت سال 94 تکرار شد.این فعال سیاسی همچنین گفت:شعار اصلاح طلبان برای این دوره 21+1 است.آقای حاجی به عنوان رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان تهران انتخاب شده است، ما در این ستاد از جوانان مختصص استفاده خواهیم کرد طبق قول قبلی که به عزیران داده بودیم.امیدوارم بتوانیم شعار هر نفر یک ستاد را به عرصه اجرا بیاوریم.


لیلاز: دولت روحانی حداقل 300 هزار میلیارد تومان دزدی را کم کرد

لیلاز اظهار داشت: در نتیجه سیاست‌ها و برخوردها بوده است که در حال حاضر رقمی نزدیک به 300 هزار میلیارد تومان نسبت به دولت قبل دزدی و ریخت و پاش کمتری داشته‌ایم که این از سه روش امکان‌پذیر شده است.سعید لیلاز در خصوص مبارزه با فساد در دولت یازدهم گفت: روحانی مهمترین گام‌های مبارزه با فساد را در تاریخ بعد از انقلاب برداشته است این در حالی است که مطابق قانون اساسی دولت وظیفه پیشگیرانه از فساد دارد و برخورد با آن بر عهده نهاد دیگری است اما آقای روحانی تا جایی که توانایی داشته با قدرت با این پدیده برخورد کرده است و می‌توان گفت عملکرد قابل قبولی در این خصوص دارد.


پاسخ رئیس ستاد قالیباف به انتقادات جهانگیری

محمد دهقان رئیس ستاد انتخابات قالیباف در واکنش به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: من پیشنهاد می‌کنم جهانگیری اظهارنظرش را اصلاح کند و نگوید نمی‌توان 5 میلیون شغل ایجاد کرد بلکه بگوید، ما به عنوان دولت تدبیر و امید نمی‌توانیم.وی ادامه داد: کسانی که با تعطیلی کارخانجات میلیون‌ها جوان را بیکار کردند، نمی‌توانند در مورد اشتغال حرف بزنند.پیش تر جهانگیری در واکنش به وعده اشتغال قالیباف گفت: این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.


درآمد 400 هزار دلاری اوباما از یک سخنرانی

شبکه خبری فاکس‌نیوز روز دوشنبه گزارش داد اوباما برای سخنرانی خود در کنفرانسی در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی در سپتامبر، 400 هزار دلار پول می‌گیرد.شرکت کانتور فیتزجرالد که این گردهمایی را برگزار می‌کند، از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درخواست کرده درباره طرح خدمات درمانی دولت اوباما موسوم به «اوباماکر» سخنرانی کند؛ طرحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، وعدۀ لغو آن را داده است.


درخواست مهم رهبر انقلاب از نامزدهای انتخابات

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی، بعثت را برنامه ای نورانی، جاودانه و تحول آفرین برای همه جوامع بشری خواندند و با اشاره به ضرورت ایستادگی برگرفته از تعالیم اسلام در مقابل دشمنان و زورگویان جهانی، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پیشِ روی، دشمنان اسلام و ایران را مأیوس خواهد کرد ضمن اینکه لازم است نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.


کنایه سنگین شریعتمداری به مشاور روحانی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با فارس با اشاره به جمله بی ادبانه ای که مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره نامزدهای ریاست جمهوری به کار برده است، گفت: این اقدام آقای آشنا نشان می‌دهد که ایشان علاوه بر تصدی پست مشاورت فرهنگی رئیس جمهور، استاد لقمان حکیم نیز هست و حال آنکه مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی، معاونان و مشاوران رئیس جمهور نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند!شریعتمداری ادامه داد: البته شایع شده که اخیرا از لقمان حکیم پرسیده اند ادب از که آموختی و ایشان با ناراحتی گفته است: بس است دیگر، چقدر می پرسید؟! تا حالا هزار بار پرسیده اید و جواب داده ام :از بی ادبان» و شما هم در کتاب های درسی نوشته اید ولی به این کلام حکیمانه عمل نکرده و بازهم می پرسید!وی گفت: با این پاسخ قاطع لقمان حکیم به نظر می رسد که آقای آشنا خود به خود از شغل دوم برکنار شده باشند و دیگر ادامه کار ایشان در دولت اشکالی نداشته باشد و حتی با توجه به انبوه ناسزاهایی که دولتمردان طی ۴ سال گذشته حواله منتقدان کرده اند، حضور یک کارشناس برجسته فرهنگی نظیر وی در دولت از نان شب هم واجب تر باشد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی