بازدید 1858

انتقاد رئیس اسرائیل از مارین لوپن

رئیس رژیم صهیونیستی نامزد راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را به در پیش گرفتن نوع جدیدی از انکار هولوکاست متهم کرد.
کد خبر: ۶۸۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 25 April 2017

رئیس رژیم صهیونیستی نامزد راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را به در پیش گرفتن نوع جدیدی از انکار هولوکاست متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود به مناسبت سالروز هولوکاست گفت: پیامی که به صورت مکرر در اظهارات سیاسی اخیر خودنمایی می‌کند بسیار نگران کننده است. این پیام همواره این است: ما مسئول هولوکاست و مسئول کشتار یهودیان در داخل مرزهایمان نیستیم.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه مسئولیت پاریس درباره تبعید شهروندان یهودی به پادگان‌ها را تکذیب کرد.

مارین لوپن، نامزد حزب جبهه ملی فرانسه نهم آوریل گفته بود: فرانسه مسئول بازداشت و تبعید ۱۳ هزار یهودی در پاریس در سال ۱۹۴۲ نبود.

اسرائیل اظهارات لوپن را محکوم کرد و آن را مغایر با واقعیت دانست.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت: انکار مسئولیت درباره جنایت‌هایی که طی جنگ جهانی دوم رخ داد نوع جدیدی از انکار هولوکاست بوده که بسیار خطرناک است. این انکار باعث نمی‌شود که خود هولوکاست تکذیب شود اما باعث می‌شود تا دولت‌هایی که در آن دوره نقش داشتند به قربانی تبدیل شوند.

لوپن به ۳.۷۲ درصد از آرای فرانسوی‌های مقیم اسرائیل دست یافته، در حالیکه فرانسوا فیون به ۶۰.۴۱ درصد و امانوئل ماکرون به ۳۰.۹۳ درصد دست یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل