بازدید 17048

احتمال وزش بادشدید در تهران

کد خبر: ۶۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 25 April 2017
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای امروزبارش باران، گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی از استان ها از جمله تهران وجود دارد.

به گزارش مهر، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، امروز سه‌شنبه شاهد بارش باران، گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شرق گیلان و دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهیم بود.

همچنین در چهارشنبه ششمین روز اردیبهشت ماه نیز بارش باران، گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شرق تهران پیش‌بینی شده است. همچنین وزش باد شدید وگردوخاک در استانهای کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد نیز در این روز پیش‌بینی شده است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور،  مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه، به خصوص در مناطق کوهپایه ای و همراه با تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است. بر این اساس به مردم توصیه می شود که ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه ریزی و انجام سفر یا تردد در استان‌های اعلام شده، وضعیت هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، در روز سه شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل  ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. همچنین روز چهارشنبه نیز هوای سرد دراین مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود. بنابراین با توجه به کاهش دما، مه آلودگی و بارش باران و برف، ایجاد اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر روز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست. در همین مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود. بر این اساس توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی