بازدید 2322

افزایش تقاضای ژاپنی‌ها برای ساخت پناهگاه‌های هسته‌ای

با بالا گرفتن آزمایش‌های موشکی کره شمالی و بی اعتنایی این کشور به تحریم‌های سازمان ملل، تقاضا برای پناهگاه‌های هسته‌ای و فیلتر‌های هوای مخصوص ضد تشعشعات هسته‌ای، در ژاپن در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 24 April 2017
با بالا گرفتن آزمایش‌های موشکی کره شمالی و بی اعتنایی این کشور به تحریم‌های سازمان ملل، تقاضا برای پناهگاه‌های هسته‌ای و فیلتر‌های هوای مخصوص ضد تشعشعات هسته‌ای، در ژاپن در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک شرکت کوچک متخصص در ساخت جان‌پناه‌های هسته‌ای که معمولاً زیرخانه‌های مردم ساخته می‌شوند، تنها‌ در ماه آوریل ۸ سفارش برای ساخت چنین پناهگاه‌هایی دریافت کرده است و این در حالی است که چنین شرکت‌هایی به طور معمول طی یک سال ۶ سفارش می‌گیرند.

نوبوکو اُریب، رییس یکی از شرکت‌های سازنده این نوع پناهگاه‌ها همچنین گفت بیش از ۵۰ تصفیه هوای سوئیسی که تشعشعات و گاز سمی را فیلتر می‌کند، فروخته است و سعی می‌کند آمار فروش خود در زمینه این محصول را بیشتر نیز بکند.

تصفیه کننده‌هایی که برای استفاده ۶ نفر طراحی شده‌اند به ارزش ۶۲۰ هزار ین (۵۶۳۰ دلار) فروخته می‌شوند و آنهایی که برای ۱۳ نفر طراحی شده‌اند و معمولاً در جان‌پناه‌های خانوادگی استفاده می‌شوند ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ین (۱۵.۴۴۰ دلار) فروخته می‌شوند.

از زمانی که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در یکی از جلسات ماه جاری میلادی پارلمان درباره احتمال آنکه کره شمالی توان پرتاب موشک مجهز به گاز اعصاب سارین را داشته باشد، صحبت کرد، نگرانی مردم ژاپن درباره احتمال وقوع یک حمله شیمیایی بیشتر شده است.

اُریب درباره این جان‌پناه‌ها می‌گوید: ساختن این جان پناه‌ها نیازمند صرف زمان و پول است. اما ما این روزها با توجه به جو متشنج موجود با کسانی روبه‌رو هستیم که می‌گویند همین الان یکی از این‌ها را می‌خواهند.

یک شرکت کوچک دیگر نیز که در شیزوکا قرار دارد شاهد رشد ۱۰ برابری سفارش‌ها و قیمت‌های جان‌پناه‌های زیرزمینی خود بوده است. بر اساس اظهارات یکی از مدیران فروش این شرکت افزایش سفارش‌ها از ماه فوریه کم کم شروع شده است و در ضمن مشتریان آنها از سرتاسر ژاپن به آنها مراجعه می‌کنند.

مانور تخلیه فوری

کره شمالی ماه گذشته چند موشک خود را به سمت ژاپن پرتاب کرد که ۳ فروند از آنها داخل آبهای منطقه تجاری ژاپن افتادند و تعدادی نیز با فاصله ۳۰۰-۳۵۰ کیلومتری از ساحل آکیتا در شمال ژاپن فرود آمدند.

دولت ژاپن روز جمعه از دولتهای محلی خواست که برای آمادگی مردم در صورت وقوع حمله موشکی احتمالی، مانور تخلیه ترتیب دهند.

بعضی از سفارشهای جان‌پناه‌ها مربوط به مالکین شرکتهای کوچک برای پرسنل شرکت است و برخی نیز توسط خانواده‌ها سفارش داده شده‌اند. هزینه ساخت یک جان پناه هسته‌ای که برای ۱۳ نفر طراحی شده باشد حدود ۲۵ میلیون ین (۲۲۷.۲۱۰ دلار) است و ساختن آن حدود ۴ ماه زمان می‌برد.

بنابر اظهارات اُریب در رابطه با میزان مقاومت این جان‌پناه‌ها، این اتاقک‌ها می‌توانند در برابر انفجاری در سطح بمب هسته‌ای هیروشیما که به فاصله ۶۰۰ متر دورتر منفجر شده باشد، مقاومت کنند.

کره شمالی دیروز اعلام کرد که برای نشان دادن قدرت نظامی خود آماده غرق کردن یکی از ناوهای هواپیمابر آمریکا است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر