بازدید 52189
بسته خبری «تابناک»؛

اعلام موضع مصباح یزدی درباره چرخش احمدی‌نژاد/ اولین واکنش رئیسی به احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع قالیباف/ خط و نشان میرسلیم برای اصولگرایان/ نظر محمد جواد لاریجانی درباره کاندیدای پوششی/ واکنش نادران به اظهارات وزیر کار

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«راهنمایی صدیقی برای انتخابات»،«چه کسی فیلم قالیباف را می‌سازد؟»،«واکنش جهانگیری به وعده‎های قالیباف»،«استوری اینستاگرام ۲۰۰ میلیون نفر کاربر روزانه دارد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 24 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید

خط و نشان میرسلیم برای اصولگرایان

سید مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشی موتلفه اسلامی در ارجح دانستن منافع ملی بر منافع حزبی افزود: عده‌ای نباید از صدق و صفایی که ما در موتلفه اسلامی برای حفظ مصالح نظام داشتیم، برداشت ناصحیح کنند و بگویند ما هر زمانی به موتلفه اسلامی اشاره کنیم، آن ها از صحنه رقابت‌ها انصراف می‌دهند؛ این سخنان سواستفاده از صداقت و تعهد عمیق حزب موتلفه است.

 

اعلام موضع مصباح یزدی درباره چرخش احمدی‌نژاد

آیت‌الله مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: قریحه عقلایی اقتضا می‌کند که انسان در هر امری که مقابل چند گزینه قرار می‌گیرد و می‌تواند یکی را اختیار کند، سعی کند بهترین گزینه را انتخاب کند، و مقتضای عقل آدمی نیز انتخاب بهترین است. لذا درصورت انتخاب غیراصلح، هم مخالف مقتضای عقل عمل کرده‌ایم، هم سبب بهره نبردن (و چه بسا ضرر به) خود شده‌ایم، و هم اگر به واسطه انتخاب ما دیگران هم ضرر کنند، مسئولیم. وی با اشاره به انتخابات و مطرح شدن مسأله اصلح و صالح مقبول از جانب برخی فعالان سیاسی، اظهار داشت: هم قریحه عقلایی و هم دلیل عقلی ایجاب می‌کند که بهترین را انتخاب کنیم؛ چرا که در غیر این صورت ضررهایی به خود و جامعه و دینمان می‌زنیم؛ البته حتی در آنجایی که به اصلح رأی می‌دهیم، نمی توان صد در صد نتیجه دلخواه را انتظار داشت؛ چرا که شاید اشتباه کنیم؛ شاید آن فرد بعدها تغییر رویه دهد، یا شاید اکثریت مردم فرد دیگری را انتخاب کنند.

 

راهنمایی صدیقی برای انتخابات

حجت الاسلام کاظم صدیقی در حسینیه تهرانیهای مشهد افزود: در انتخابات نباید به دنبال شاد کردن دشمنان و منافقان باشیم بلکه باید از خدا بخواهیم کسی که هیئتی و امام رضا پسند و دلسوز و مبارزه گر با فساد باشد انتخاب شود. باید خط را بشناسیم و ببینیم چه کسی غیرت دارد و همان را انتخاب کنیم.

 

نظر محمد جواد لاریجانی درباره کاندیدای پوششی

محمد جواد لاریجانی در پاسخ به این سوال که یکی از نامزدهای انتخابات (اسحاق جهانگیری) رسماً اعلام کرده که برای کمک به روحانی وارد صحنه شده و اصطلاحاً کاندیدای پوششی است و نه واقعی، گفت: "در بحث نامزدهای پوششی هم خیلی تردید و شبهه دارم". لاریجانی به وجه قانونی نامزدهای پوششی هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "بنده درباره نامزد پوششی شبهه قانونی دارم، البته شورای نگهبان باید در این باره موضع قانونی را اعلام کند که کرده است" گفت: در هر حال به نظر من اگر شخصی اعلام کند "من نامزد هستم، ولی نامزد پوششی هستم"، به نظر من اصلا چنین شخصی نامزد نیست. وی در ادامه سخنان خود در مورد کاندیداهای پوششی، از منظر عضویتش در شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: بنده به عنوان عضو این شورا معتقدم کسانی که رسما اعلام کرده‌اند فقط برای کمک به یک کاندیدای دیگر در مناظره‌ها و مباحث ریاست‌جمهوری شرکت‌ کرده‌اند و فقط کاندیدای پوششی هستند، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صدا و سیما برای ریاست جمهوری را ندارند.

 

چه کسی فیلم قالیباف را می‌سازد؟

سرپرست تبلیغات ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف به یک شایعه درباره مستندهای تبلیغاتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد. تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» و «سیانور» اعلام کرد که مستندهای تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را محمدحسین مهدویان و بهروز شعیبی نخواهند ساخت. او در این باره در توییتر نوشت: «برخلاف اخبار منتشره هيچكدام از دوستان عزيزم محمدحسين مهدويان و بهروز شعيبی مسئوليت ساخت مستندهای انتخاباتي آقای قالیباف را بر عهده ندارند.»

 

ادامه حمله دولتی‌ها به قالیباف

پس از انتقادات روز گذشته رییس‌جمهور به مدیریت شهری امروز هم عباس آخوندی از وضعیت شهر تهران انتقاد کرد و گفت: شهر تهران مکانی برای رفت و آمد افراد نیست بلکه برای خودروها ساخته شده است و شهروند در آن جایی ندارد، چه برسد به زنان و کودکان. در آخرین سرشماری انجام شده، سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران وجود دارد؛ بنابراین ۱۳ میلیون نفر امکان سکونت در تهران را دارند این در حالی است که جمعیت تهران ۸.۶ میلیون نفر است که تعداد زیادی از آنان در شرایط سخت و نابهنجاری زندگی می‌کنند. از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، ۱۰۱ هزار پروانه ساخت برای منطقه یک تهران صادر شده است.

 

اعتراض کواکبیان به عدم احراز صلاحیتش

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس از رد صلاحیت خود و همکارانش در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.کواكبيان كه در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم به عنوان كانديد حزب مردم سالاري ثبت نام كرده بود،‌ از سوي شوراي نگهبان صلاحيتش احراز نشد و بر اين اساس از گردونه رقابت انتخاباتي،‌ خارج گشت. اين نكته موجب شد تا اين نماينده اصلاح طلب مجلس در لفافه و با تكيه بر اصل 67 و 115 قانون اساسي،‌ نسبت به اين اتفاق اعتراض كند.

در اصل 115 قانون اساسي آمده است: «رییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی‏ الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور. »اين نماينده اصلاح طلب مجلس گفت: خوشبختانه شوراي نگهبان اسامي نامزدهاي احراز صلاحيت شده را مطرح كرد كه همه بايد به نظر اين شورا تمكين كنند. از دولت خواهش ميکنم که پس از انتخابات لايحه جامع انتخابات را بياورد، مجلس هم مصوبات قبلي را پيگيري كند و شوراي نگهبان نيز مصاديق رجل سياسي و مدير و مدبر را بيان كند.او تصريح كرد: همه ما براساس اصل 67 قانون اساسي سوگند خورديم از حقوق ملت دفاع كنيم. وقتي نمي توانيم از حقوق خودمان دفاع كنيم، چگونه مي‌خواهيم از حقوق مردم دفاع كنيم؟ چطور است كه از قوه مجريه و قضائيه، افرادي رجل سياسي مي‌شوند اما چند نماينده ادوار مجلس رجل نمي شوند؟در اين ميان مسعود پزشكيان كه رياست مجلس را برعهده داشت از كواكبيان خواست كه به دليل در موضوع نبودن اخطارش بحث را تمام كند و سرانجام بعد از آنكه ميكفروفون كواكبيان را قطع كرد، خطاب به او گفت: ممنون،‌اين موارد كه دستور جلسه نيست!

البته كواكبيان با قطع شدن ميكرفون دست از ادامه صحبت‌هايش نكشيد و تلاش كرد كه با فرياد زدن حرفش را ادامه دهد.

 

واکنش جهانگیری به وعدههای قالیباف

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل در سخنانی افزود: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.وی با بیان این که شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در عین حال دغدغه اصلی دولت یازدهم را افزایش اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: سالی پنج میلیون دانشجو و یک میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم لذا دغدغه اصلی ما باید ایجاد شغل برای آنها باشد.جهانگیری تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد بایددانش بنیان باشد و خلاقیت و نوآوری در آن ایجاد کنیم لذا باید به دانشگاه ها نگاه ویژه داشته باشیم.

 

دوران سوپرمن بودن گذشت

کاظم جلالی گقت: نظام انتخاباتی را نباید به سمت رقابت اشخاص پیش ببریم بلکه رقابت ها باید به سمت رقابت در برنامه ها باشد.این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که صحنه سیاسی انتخابات باید با نشاط باشد، اضافه کرد: بهترین حالت در صحنه انتخابات این است که کاندیداها برنامه های خود را اعلام کنند. جلالی اظهار داشت: دوران سوپرمن بودن گذشت؛ دوراني که افراد خودشان را طوری معرفی کنند که یک شبه می توانند مشکلات را حل کنند، گذشته است. نامزدها باید کار تیمی کنند؛ باید با کار تیمی مشکلات را حل کرد و دارای برنامه بود. تاکید کرد: واقعیت های اقتصاد امروز کشور را باید کاملا دریافت و بر اساس آن صحبت کرد، کاندیداها باید بتوانند حرف های خود را منتقل کنند تا مردم ارزیابی درستي داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انتخابات باید با نشاط برگزار شود. توهین و تخریب نشود. زیرا توهین و تخریب در انتخابات جواب نمی دهد.

 

واکنش محمود رضوی به یک شایعه

سرپرست تبلیغات ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف به یک شایعه درباره مستندهای تبلیغاتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» و «سیانور» اعلام کرد که مستندهای تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را محمدحسین مهدویان و بهروز شعیبی نخواهند ساخت.او در این باره در توییتر نوشت: «برخلاف اخبار منتشره هيچكدام از دوستان عزيزم محمدحسين مهدويان و بهروز شعيبی مسئوليت ساخت مستندهای انتخاباتي آقای قالیباف را بر عهده ندارند.»

 

نخستین مقاصد سفرهای تبلیغاتی رئیسی

حجت‌الاسلام رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ اردبیهشت‌ماه امسال در قالب سفرهای تبلیغاتی به استان خراسان‌جنوبی و یزد سفر می‌کند.حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نخستین سفر تبلیغاتی خود فردا (5 اردیبهشت‌ماه) به استان‌های‌خراسان‌جنوبی و یزد سفر کرده و در شهرستان های بیرجند و یزد در جمع مردم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

 

وعده ۲۵۰ هزار تومانی قالیباف

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: برای کشوری که بیشترین منابع و بهترین استعدادها و نیروی خلاق و جوان را دارد ، رکود و بیکاری فراگیر مایه تاسف است. ما کشور ثروتمندی هستیم با مردمی فقیر و این فقط ناشی از سوء مدیریت و تفکرات و رفتارهای پوسیده مدیریتی است.وی تاکید کرد: یکی از مهمترین محورهای اقتصادی برنامه دولت مردم جهاد علیه بیکاری است در این برنامه ایجاد پنج میلیون شغل پیش بینی شده و تمامی مقدمات و الزامات تحقق این تعهد بصورت دقیق بررسی شده است.قالیباف افزود: از سوی دیگر به دلیل اینکه بسترسازی برای اشتغال وظیفه دولت است، برای کسانی که شغل ندارند دولت موظف به پرداخت حق شغل یا کارانه به آنان است. لذا در صورت پیروزی دولت مردم، یک سامانه ملی کارانه راه اندازی می‌شود و همه افراد بالای 18 سال که جویای کار هستند در این سامانه ثبت نام می‌کنند تا به تدریج به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند.وی تصریح کرد: کارآفرینان و کارفرمایانی که از این سامانه نیروی کار خود را جذب کنند تسهیلات و مشوق‌های ویژه مالی دریافت خواهند کرد. نکته مهم این است که از زمانی که فرد در سامانه ملی کارانه ثبت نام می کند تا زمانی که به بنگاه ها معرفی می شود ، ماهیانه مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان به حساب این فرد واریز خواهد شد.

 

تکذیب مصاحبه همسر ابراهیم رئیسی

سایت سمعک نیوز با انتشار توضیحی بر روی خروجی خود درباره مصاحبه جمیله علم الهدی نوشت: متاسفانه مشخص شد که مصاحبه ای در کار نبوده و متن مذکور مخدوش و غیرقابل استناد است. به گزارش مهر، مطلب منتشر شده در قالب مصاحبه از خانم دکتر جمیله علم‌الهدی در سایتی به نام «سمعک‌نیوز»، مخدوش و غیرقابل استناد است و اساساً جمیله علم‌الهدی مصاحبه‌ای با این سایت نداشته است. سایت سمعک نیوز با انتشار توضیحی بر روی خروجی در خصوص مطلب مزبور نوشت: در پی اعتراض ستاد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و پس از بررسی خبر متن منتشر شده در این سایت درباره مصاحبه خانم علم الهدی، متاسفانه مشخص شد که مصاحبه ای در کار نبوده و متن مذکور مخدوش و غیرقابل استناد است.

 

مولاوردی: روحانی برنامه جدیدی در حوزه زنان دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: روحانی برنامه جدیدی در حوزه زنان برای دولت دوازدهم دارد.شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره سکوت کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه زنان اظهار کرد: کاندیداها هنوز هیچ وعده‌ای در اين حوزه نداده‌اند. هنوز برنامههای کاندیداها اعلام نشده و ظاهرا در حال تدوین آن هستند.وی در پاسخ به اینکه آيا اعلام موضع کانديداها در حوزه زنان به رای آوری آنان کمک خواهد کرد؟، نیز گفت: نه تنها برای رای آوری، بلکه به دلیل اهمیت موضوع زنان باید به اين حوزه ورود کنند. چرا که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکيل مي دهند و قطعا روساي جمهور بايد براي اين جمعيت کثير برنامه داشته باشند.مولاوردی درباره برنامه حجت الاسلام روحانی به عنوان یکي از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیان کرد: آقای روحانی برنامه‌ تازهای در حوزه زنان دارند. با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و تفاوتهایی که با دوره قبل ايجاد شده، برنامه جدید ارائه می شود.وی که بيان جزئيات اين برنامه را به آينده موکول کرد، افزود: برنامه جدید روحانی متناسب با شرایط و نیازهای جدید جامعه است.

 

دفاع تمام قد معین از روحانی

مصطفی معین در جلسه بررسی اخلاق انتخاباتی در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، به بررسی اخلاق انتخاباتی پرداخت و اظهار کرد: رمز عقب‌افتادگی جهان سیاست‌زدگی است، اگر علم با مداخلات سیاسی دچار موانع شود، از پیشرفت جامعه نیز جلوگیری می‌شود.معین با اشاره به دولت دکتر روحانی تأکید کرد: دولتی که کشور را از دوران سیاه 8 ساله تحریم بیرون کشاند و به صورت برابر با 6 کشور قلدر جهان به پای میز مذاکره و گفت‌وگو نشاند و توانست برجام را به نتیجه برساند، نیاز به تداوم مدیریت دارد.وی انتخابات آزاد، عادلانه و قانونمند را نیازمند اخلاق دانست و تصریح کرد: علم بدون اخلاق سر از هیروشیما در می‌آورد و اگر همگرایی داشته باشد، جامعه را به رشد می‌رساند.وی جامعه ما را دچار آسیب‌های اجتماعی عمیق و گسترده‌ای دانست و یادآور شد: آسیب‌هایی که امروزه کشور به آن دچار است، مربوط به دولت مهرورزی است بنابراین جامعه‌ای که در آستانه فروپاشی اخلاقی است، نیازمند برگزاری انتخاباتی بااخلاق و سالم است.معین، الزامات اخلاقی و پایبندی به آن را برای انتخابات عنوان کرد و گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی در سه سطح مسئولان و برگزارکنندگان، کاندیداها و مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

واکنش نادران به اظهارات وزیر کار 

الیاس نادران نماینده سابق مجلس در توییتر خود به اظهارات اخیر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که گفته بود، «توقع افراد جویای کار بالاست» واکنش نشان داد.الیاس نادران در همین باره نوشت: «اگر وزارت کار به جای نیروهای امنیتی از جامعه کارگری پر شده بود، این روزها شاهد این حرف ها نبودیم.»

 

استوری اینستاگرام ۲۰۰ میلیون نفر کاربر روزانه دارد

همان طور که می‌دانید، اینستاگرام قابلیت استوری را از اسنپ چت کپی برداری کرده است اما حالا این ویژگی بسیار محبوب شده است و اینستاگرام به صورت رسمی اعلام کرده است که هر روز 200 میلیون نفر از ویژگی استوری این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. این در حالیست که رقم اعلام‌شده در ماه ژانویه 150 میلیون نفر در روز بود که اکنون به 200 میلیون نفر رشد پیدا کرده است و این رشد نشان از رایج شدن هر چه بیشتر آن در میان کاربران در سطح جهان دارد. جالب است بدانید که تعداد کسانی که در طول این 9 ماه به سراغ ویژگی استوری اینستاگرام آمده‌اند و از آن استفاده می‌کنند از کسانی که از این ویژگی در اسنپ چت استفاده می‌کنند بیشتر است. در اسنپ چت روزانه 158 میلیون نفر از این ویژگی استفاده می‌کنند اما در حال حاضر اینستاگرام 200 میلیون کاربرد در قابلیت استوری دارد. در هر صورت قابلیت استوری در اینستاگرام به دلیل امکانات و ... در میان کاربران بسیار دوست داشتنی است و این روزها کاربران ایرانی نیز که دیگر علاقه زیادی به منتشر کردن پست‌های متوالی ندارند، با استوری اینستاگرام تصاویر و ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارند و برخی نیز با استفاده از قابلیت لایو ویدئو به پرسش‌های دوستان و طرفداران خود پاسخ می‌دهند که این حالت در میان افراد مشهور در سراسر دنیا بسیار رشد پیدا کرده است. ایلنا، این خبر را منتشر کرد.

 

بازداشت یک معلم به دلیل تنبیه بدنی دانش آموز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) گفت: معلم متخلف رودباری که هفته گذشته اقدام به تنبیه شدید بدنی دانش آموز کلاس دوم مدرسه "فقاهت ریگ بحرین" کرده به اتهام ایراد ضرب وجرح عمدی و کودک آزاری بازداشت شد. معلم متخلف رودباری که هفته گذشته اقدام به تنبیه شدید بدنی دانش آموز کلاس دوم مدرسه "فقاهت ریگ بحرین" نموده بود به اتهام ایراد ضرب وجرح عمدی و کودک آزاری بازداشت شد. وی صبح امروز ضمن صدور دستور بازداشت این معلم متخلف، در مدرسه "فقاهت ریگ" ،واقع در روستای بحرین از توابع شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) حاضر شد و ازنزدیک دانش آموزان این مدرسه را مورد دلجویی قرار داد. در حال حاضر دانش آموز صدمه دیده به پزشکی قانونی معرفی و رسیدگی به این پرونده باقید فوریت در حال انجام است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 

۱۱۰۰ دقیقه سرکاری!

در حالی‌ که منشور حقوق شهروندی را تصویب می‌کنید و با آن عکس یادگاری می‌گیرید،‌ چگونه حاضر می‌شوید تا زمان و وقت مردم و همچنین زمان ارزشمند صدا و سیما را که بودجه‌های کلانی از بیت‌المال صرف آن می‌شود، با آوردن یار کمکی، ضایع سازید؟! حضور جهانگیری در نقش نامزد پوششی و حامی روحانی در انتخابات در حالی رقم خورده که قرار است وی در صدا وسیما ۱۱۱۰ دقیقه وقت را برای تبلیغ روحانی و دستاوردهای دولت یازدهم به خود اختصاص دهد. در صورتی که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از این آپشن برخوردار نیستند. حضور جهانگیری به عنوان یار کمکی روحانی توهین به شعور و رای مردم بود. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

راستگو هزینه استقلالش را می‌دهد

در نظام مردم‌سالاری دینی، ممکن نیست که یک حزب و جریان بتواند انتخاب مردم را مهندسی کند و آزادی انتخاب را به مخاطره بیندازد. دلایل کافی برای عدم احراز صلاحیت این شخصیت‌ها وجود ندارد. شگفت‌انگیز است که صلاحیت کسانی رد شده است که جزء چهره‌های برجسته جریان انقلاب هستند. از میدان به‌درکردن چهره‌های خدوم کاری مانند دزدیدن رأی است. اصلاح‌طلبان نباید این پیام را به جامعه بدهند که هرکس را که کوچکترین اختلافی با آنها پیدا کرد با داس درو می‌کنند/نتیجه اقدامات غیرقانونی مانند بومرنگی به‌سوی این جریان بازمی‌گردد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

اولین واکنش رئیسی به احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع قالیباف

جلسات انتخاباتی فراکسیون‌های سیاسی مجلس با برگزاری نخستین جلسه فراکسیون ولایت با ابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری کلید خورد. در این جلسه نمايندگان از رييسي درباره اينكه اگر قرار باشد يك نفر از ميان او يا قاليباف در انتخابات بماند رييسي چه خواهد كرد؟ پرسيده‌اند و او پاسخ داده است: ما با هم كارمان را انجام مي‌دهيم و در چارچوب جمنا مسائل‌مان را هماهنگ مي‌كنيم و پيش مي‌رويم. و مشكلي در اين جهت پيش نخواهد آمد. رييسي در رابطه با كابينه احتمالي‌اش هم صحبتي نكرده اما تاكيد كرده از همه افراد شايسته در دولتش استفاده خواهد كرد. اعتماد، این خبر را منتشر کرد.

 

جلسه امید امیدی ها برای با ستادهای استانی روحانی

بهرام پارسایی ، سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جلسه صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید با حضور بیش از صد نفر نمایندگان برگزار شد و پیشنهاداتی درباره نحوه همکاری نمایندگان عضو فراکسیون با ستادهای استانی آقای روحانی مطرح و مقرر شد نفرات نهایی برای این ستادها معرفی شوند. همچنین به اتفاق آراء مصوب شد که بیانیه ای از سوی فراکسیون امید در حمایت از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شود.

 

زمزمه بستن شبکه‌های اجتماعی توسط خریداران کانال‌ها

واعظی، وزیر ارتباطات در آئین افتتاح فاز اول اتصال فیبر نوری به منازل: برخی که سرمایه گذاری زیادی برای خرید کانالها و شبکه های اجتماعی نموده اند امروز زمزمه بستن این شبکه ها را مطرح می کنند ، مردم بدانند دولت یازدهم دسترسی به اطلاعات و شبکه های اجتماعی را جزو حقوق شهروندی میداند و باوجود همه فشارها فعالیت شبکه های اجتماعی تداوم یافته است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

ساعی: اصلاح‌طلبان امضایم را دزدیدند

عضو شورای شهر تهران: بنده امضای خود را در خصوص مرخصی شهردار تهران از نامه‌ای که به وزیر کشور نوشته شده بود پس گرفته بودم ولی متأسفانه اعضای اصلاح‌طلب شورا بداخلاقی سیاسی کردند و این کار آنها یک نوع دزدی محسوب می‌شود. آنها نامه‌ای به من دادند که فکر کردم طبق روال گذشته خطاب به رئیس شورا است و امضاء کردم ولی هنگامی که تیتر نامه را خواندم خطاب به وزیر کشور زده شده بود و این اشتباه است. مسئول مرخصی شهردار رئیس شورا است و نیازی نیست به وزیر کشور نامه بنویسند و این نامه باید نهایتاً به رئیس شورا ارسال شود. الف این خبر را منتشر کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۳۵
آقای ساعی چطور امضا کرده وقتی تیتر رو نخونده؟!!! همینطوری هم شهر رو مدیریت می کنه؟!!!
لطفا تابناک از ایشان بپرسید الان ما نمی دانیم به کی باید رای دهیم لطفا حضرت عالی کمک کنید ودقیقا بفرمایید اصلح از نظر شما کیست
آقاى ساعى شما چرا !!!!
به خاطر درج این خبر خدارو شاهد میگیرم دیگه سایت تابناک نگاه نکنم.بدرود
1100 دقیقه سر کاری حرف بسیار درستی هستش...
دولت کارنامه سیاه عملکرد خود را با انتقاد از قالیباف مخفی می کند
حاجی اقا مصباح فراموش نکرده ایم که تمام قد حامی احمدی نژاد بودید حالا چطور شده.
معلوم است که آمدن جهانگیری به شدت به کاندیدای مورد نظر لطمه زده
بعضی اشتباهات ، ضررش مختص به خود شخص نیست بلکه سرنوشت یک ملت را تغییر می دهد .
تابناک خداییش از کجا تونستی حرف آیت االه مصباح رو فقط به احمدی نژاد منتسب کنی نه خداییش این کسف چجوری تونستی انجام بدی !!!!!!!!!!
وعده ۲۵۰ هزار تومانی قالیباف
بنده خدا اینطوری که دیگه اون بیکار تشویق میشه دیگه هیچوقت دنبال کار نباشه و عملا یک تنبل خانه در مملکت ایجاد میشه
مگر اقای مصباح نگقته بودتد آقا امام‌زمان عج احمدی نژاد را دعا میکنند؟
آقای ساعی شما مثلا نماینده ای نامه را نخوانده امضا کردم یعنی چی ؟
آقاي صديقي يك دفعه ميگفتي به رئيسي راي بديم،
جناب مصباح میفرمایند اگر بخاطر اشتباه ما در انتخاب یک فرد دیگران هم ضرر کنند مسئولیم. سخن جالبی است. در این چند سال حمایت از احمدی نژاد چه مسئولیتی را شخص شما و همفکرانتان پذیرفته اید؟
چقدرحرف های این گروه، امثال مصباح یزدی و جواد لاريجاني و کاظم صدیقی به دل می نشیند
آقای مصباح تازگیها دوستانتان خوابی،چیزی ندیده اند تا با طناب آنها باز هم برویم توی چاه؟
راستگو هزینه عهد شکنی اش را داد .
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
پس قبول دارید سیاسی کاری کردید؟
زحمت عزيزان براي داغي تنور مطلوب است اما تهمت زياد نزنند . روحاني دوستت داريم رايت ميديم . باش هستيم
وای بر مردم تهران متاسفم
رئيس جمهور و معاون اول او درگير انتخابات رياست جمهوري شده‌اند پس تا موقع انتخابات چه كسي به وظايف دو نفر اول دولت عمل خواهد كرد ؟ اين دولت با همين حركت تعهد و التزام خود به خدمت مردم را به نمايش گذاشته است.
رئيس جمهور و معاون اول او درگير انتخابات رياست جمهوري شده‌اند پس تا موقع انتخابات چه كسي به وظايف دو نفر اول دولت عمل خواهد كرد ؟
عليرغم نامزد پوششي (دوپينگ دولت در انتخابات) باز هم روحاني رأي نخواهد آورد.
راستي از نظارت استصوابي شوراي نگهبان چه خبر دوستان اصلاح طلب ديگر در اين مورد صحبت نمي‌كنند؟ نامزد پوششي تأييد صلاحيت شده‌اي كه اصلا قصد رئيس‌جمهور شدن را ندارد.
جناب ساعی نمیدانم نامه بابک تختی(پهلوان انسانیت شرافت و عاشق مردم)را خوانده اید کاش شما و سایر ورزشکاران عضو شورا داوطلب شغلی که شرایطش را نداشتید و منجر به حرف و حدیث پشت سر شما شده نمیشدید یادتان باشد علت ماندگاری ورزشکاران بزرگ که درخدمت مردم نه درسر مردم بودند به مردم کمک میکردند نه به جیب خودشان
جناب جهانگیری که دولتشان دولت گذشته ر را به بی ادبی میخواند این چه ادبیات ایست
اولا
اقای مصباح یزدی دیدید که اصلح مورد نظر شما چطور مردم را بدبخت کرد؟؟؟؟
دید مرحوم هاشمی رفسنجانی جقدر بهتر از شما می دانست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این گونه نیست که اگر صلاحیت فردی تأیید شد این صلاحیت تا ابد تأیید شده بماند
با سلام
واقعا اگر همه نماینده ها و افرادی که از اعتماد ما استفاده کردند اینگونه نامه امضا کنند خدا آخر و عاقبت همه را ختم به خیر کند .
ضمن سلام لطفا به اطلاع جناب اقای جهانگیر بفرماییدپنج میلیون شعل را میشود درست کردشماهم درمدت چهارسال مقداری راانجام دادین برای چه کسانی دراستان آ.ش معاونت منابع اس..هم ازاین مقدار انجام داده اما فقط برای اقا پسرها وخانواده یک هم برای هم قطارها یک مقدار برای هم محل ها
وقتی یک فیلسوف وارد سیاست می شود چاره ای جز کلی گویی های بی ثمر ندارد.
آقای مصباح شما که رای مردم را تزیینی میدانید نیازی به معروفی اصلح و صالح و غیر ذالک ندارید
آقای صدیقی چقدر سر بسته حرف می زنند
"قریحه عقلایی اقتضا می‌کند که انسان . . . بهترین گزینه را انتخاب کند، و مقتضای عقل آدمی نیز انتخاب بهترین است. لذا درصورت انتخاب غیراصلح، هم مخالف مقتضای عقل عمل کرده‌ایم، هم سبب بهره نبردن خود شده‌ایم، . . . .
کار دولت روحانی تمام است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی