بازدید 3165
فعال بازار تلفن همراه:

تولید گوشی تلفن همراه در ایران توجیه اقتصادی ندارد

رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران تولید گوشی تلفن همراه در کشورمان را دارای توجیه اقتصادی ندانست و گفت : تولید داخلی هر محصول باید بر مبنای مزیت نسبی اقتصادی باشد.
کد خبر: ۶۸۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 24 April 2017
رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران تولید گوشی تلفن همراه در کشورمان را دارای توجیه اقتصادی ندانست و گفت : تولید داخلی هر محصول باید بر مبنای مزیت نسبی اقتصادی باشد.

غلامحسین کریمی خراسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید گوشی تلفن همراه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی انجام نمی شود و این کشورها تولید را به کشوری مانند چین واگذار کرده اند.

کارشناس بازار تلفن همراه ادامه داد: صنعت ساخت گوشی تلفن همراه پیچیدگی های فراوانی دارد و علاوه برآن تولید برخی قطعه های آن نیازمند دانش تخصصی است که تنها از عهده برخی کشورها بر می آید.

کریمی خراسانی به ساخت صفحه ال.سی.دی گوشی های تلفن همراه اشاره کرد که تولید آنها به صورت انحصاری در اختیارچند کشور محدود است و حتی چین نیز ناگزیر به خرید از این کشورها است و گفت:ساخت گوشی تلفن همراه در کشورمان هیچ سابقه ای ندارد ضمن آنکه در زمینه مونتاژ هم موفق نبوده ایم.

**بهترین راهکار همکاری با نشان های مطرح جهانی و تولید بخش های از گوشی است

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی گفت: بهترین راهکارآن است که شرکت های سازنده جهانی را به کشورمان دعوت کرده و تلاش کنیم تا با همکاری آنها برخی قطعه های مورد نیاز را که توانایی داریم تولید کرده و در اختیار آنها قرار دهیم تا به توانیم به مرور در این زمینه توانایی های خود را افزایش دهیم.

کریمی خراسانی به توانایی جوانان ایرانی برای تولید برنامه های نرم افزاری اشاره کرد و بیان داشت:می توان از این فرصت استفاده کرده و با مذاکره با شرکت های سازنده اقدام به نوشتن برنامه های نرم افزاری برای آنان کرده و بدین ترتیب اشتغال این بخش را افزایش دهیم.

وی گفت: علاوه بر آن وزارت امورخارجه و وزارت صنعت و معدن باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم جوانان مستعد کشورمان در تولید برنامه های نرم افزاری را به همه جهان معرفی کنند تا بدین ترتیب بتوانیم در جهان به عنوان کشور تولید کننده نرم افزار جای باز کنیم.

پیشتر نصرالله جهانگر معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از تولید بیش از یکصد هزار اپلیکیشن توسط جوانان ایرانی در دوسال گذشته داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل