بازدید 3389

تحلیل القدس العربی درباره انتخابات ایران و آثار آن

یادداشت نجاح محمد در القدس العربی
کد خبر: ۶۸۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 24 April 2017
روزنامه القدس العربی چاپ لندن در یادداشتی در پایگاه اینترنتی خود به قلم نجاح محمد علی نوشت:

 بالاخره شورای نگهبان قانون اساسی ایران به جدال های انتخاباتی درباره نامزدی محمود احمدی نژاد، رییس جمهور [پیشین] ایران و حمید بقایی، معاون وی پایان داد و صلاحیت این دو را برای ورود به رقابت های انتخاباتی تایید نکرد. شورای نگهبان قانون اساسی ایران که از شش فقیه و شش حقوقدان تشکیل شده است تنها به شش نفر از مجموع هزار و ششصد و سی و شش نفری که برای ورود به انتخابات ثبت نام کردند، اجازه ورود به رقابت های انتخاباتی داد.

شورای نگهبان تنها متولی تفسیر قانون اساسی است و کسانی را رد صلاحیت می کند که معتقد است در عمل توانایی انجام این کار را ندارند.

 القدس العربی در ادامه با اشاره به تایید صلاحیت حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، مصطفی هاشمی طبا، ابراهیم رییسی، مصطفی میرسلیم و محمد باقر قالیباف و سخنان آنان نوشت: پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی هیچ یک از نامزدها درباره مسائل خارجی که ذهن مردم را درگیر کرده است، صحبت نکردند تنها به صورت گذرا به توافق هسته ای و آمریکا در دوره دونالد ترامپ اشاره و بر بحران سوریه تمرکز کردند. هیچ یک از آنان به صورت مستقیم به عراق نپرداختند. برجسته ترین نامزدها در راس آنان حسن روحانی حمایت واشنگتن را از رژیم صدام در استفاده از سلاح های شیمیایی علیه ایران یادآوری کرد. آن چه در این انتخابات برای عراق اهمیت دارد این است که تغییر قابل توجهی در شیوه تعامل ایران با تحولات عراق و سوریه در دوره ترامپ رخ ندهد.

 القدس العربی در پایان یادداشت خود نوشت: انتخابات ایران در زمانی برگزار می شود  که روابط این کشور با چند کشور عربی به ویژه عربستان و آمریکا عادی نیست و به این دلیل باید گفت نتیجه انتخابات فرصتی جدید برای تایید ولایت فقیه، انسجام و مشروعیت این نظام و همچنین سیاست هایی است که از سوی مقامات این کشور اجرا می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر