بازدید 2007

افغانستان هیچ خطری برای آسیای مرکزی ندارد

کارشناس روس گفت: افغانستان هیچ خطری برای آسیای مرکزی ندارد مردم این کشور هم می‌خواهند در ثبات و آرامش زندگی کنند اما عامل بی‌ثباتی این منطقه نیروهای خارجی و گروه‌هایی مانند داعش است.
کد خبر: ۶۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 24 April 2017
کارشناس روس گفت: افغانستان هیچ خطری برای آسیای مرکزی ندارد مردم این کشور هم می‌خواهند در ثبات و آرامش زندگی کنند اما عامل بی‌ثباتی این منطقه نیروهای خارجی و گروه‌هایی مانند داعش است.

به گزارش دوشنبه، «آندرانیک درینیک یون» رهبر گروه کارشناسی انجمن همکاری‌های مرزی روسیه در کنفرانس «نقش کشورهای آسیای مرکزی در شکل گیری جهان سیاسی محور» در «دوشنبه» گفت: تأمین امنیت و ثبات در افغانستان نیازمند تلاش‌های جمعی کشورهای منطقه است.

این کارشناس روس ادامه داد: موضوع امنیت در آسیای مرکزی مسئله مهمی است و برای درازمدت مهم باقی خواهد ماند، در واقع خطر واقعی برای تضعیف ثبات در این منطقه همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: این تهدیدات در درجه اول بر اساس مقاصد خاص بازیگران خارجی به وجود می‌آید و در داخل نیز عوامل زیادی برای رشد اهداف نیروهای خارجی وجود دارد.

درینیک یون افزود: این خطرات همیشه در آسیای مرکزی وجود دارند و نباید آنها را انکار کرد.

کارشناس سیاسی روس گفت: مسائل امنیتی برای آسیای مرکزی همیشه باید در خط مقدم قرار داشته باشد و کشورهای منطقه بایستی در برابر تهدیدات احتمالی آماده باشند.

وی گفت: افغانستان هیچ خطری برای آسیای مرکزی ندارد و تا جایی که من می‌دانم مردم این کشور هم می‌خواهند که در ثبات و آرامش زندگی کنند اما عامل بی‌ثباتی این منطقه نیروهای خارجی و گروه‌هایی مانند داعش می‌باشند.

درینیک یون ادامه داد: حامیان غربی برای انتقال داعش به افغانستان کانال‌های متفاوتی ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس افزود: این طرح برای پیاده سازی برنامه‌های خاص کشورهای غربی استفاده می‌شود زیرا در حال حاضر «القاعده» کهنه شده و نقش خود را از دست داده و مردم جهان فهمیدند که این گروه محصول غرب بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر غرب روش و اهدافی را که قبلا توسط القاعده برای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده می‌کرد، از طریق داعش پیگیری می‌کند.

درینیک یون گفت: وجود داعش در افغانستان باعث می‌شود که نیروهای نظامی آمریکا و کشورهای غربی مشروعیت اقامت خود در این کشور را قانونی عنوان کنند و بگویند که برای مبارزه با این گروه در افغانستان حضور دارند اما در اصل آنان به گسترش داعش کمک خواهند کرد.

این کارشناس اظهار داشت: از سوی دیگر، افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی هم مرز است و ادامه بی‌ثباتی در این کشور اجازه می‌دهد که آمریکا و کشورهای غربی نیروهای نظامی خود را در منطقه حفظ کنند.

وی افزود: برای دستیابی به صلح در افغانستان تلاش جمعی همه کشورهای عضو اتحادیه همسود و به ویژه کشورهای آسیای مرکزی ضروری است.

این کارشناس گفت: اگر همه کشورهای منطقه با هم تلاش کنند و این نکته را به پاکستان که قلمرو افراط‌گرایان و گروه‌های تروریستی منطقه است بفهمانند، موفقیت دست یافتنی می‌شود.

درینیک یون در پایان تصریح کرد: اگر همه کشورهای منطقه از منافع محدود خود دست کشیده و منافع همه کشورهای منطقه را مد نظر قرار دهند در مدت کوتاهی می‌توان ثبات و صلح افغانستان را تأمین کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر