بازدید 9499

10 میلیارد دلار، تمام آن چه از ذخائر ونزوئلا باقی مانده است

در میان تمام مشکلاتی که گریبانگیر ونزوئلا شده است، حالا این کشور در حال از دست دادن زمان و پول است. ونزوئلا فقط 10 میلیارد دلار در ذخائر خود موجودی دارد. هدف از این ذخائر حفظ ثبات اقتصادی و حمایت مالی مورد نیاز در مواقع سخت است. بدتر از مسئله مزبور این است که اکثر ذحائر موجود به صورت وجه نیست بلکه 7 میلیارد دلار آن شمش طلا است که پرداخت با آن آسان نیست.
کد خبر: ۶۸۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 24 April 2017
در میان تمام مشکلاتی که گریبانگیر ونزوئلا شده است، حالا این کشور در حال از دست دادن زمان و پول است. ونزوئلا فقط 10 میلیارد دلار در ذخائر خود موجودی دارد. هدف از این ذخائر حفظ ثبات اقتصادی و حمایت مالی مورد نیاز در مواقع سخت است. بدتر از مسئله مزبور این است که اکثر ذحائر موجود به صورت وجه نیست بلکه 7 میلیارد دلار آن شمش طلا است که پرداخت با آن آسان نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از CNN، بدهی های قریب الوقوع ونزوئلا بسیار زیاد است و این کشور برای بقیه سال جاری حدود 6 میلیارد دلار بدهی دارد که باید پرداخت نماید. همچنین هیچ نشانه ای از این که ونزوئلا بتواند از تنها منبع درآمد خود یعنی صادرات نفت، این بدهی ها را بپردازد وجود ندارد.

10 میلیارد دلار، تمام آن چه از ذخائر ونزوئلا باقی مانده است

در پایان، ونزوئلا در حال تن دادن به ریسک قصور در پرداخت بدهی امسال می باشد و این مسئله بدین معناست که نمی تواند برای پرداخت مواد و احتیاجات اولیه خود مانند غذا و دارو که دچار عرضه ناچیز هستند وام بیشتری دریافت نماید.

ونزوئلا در سال 2011 حدود 30 میلیارد دلار در بانک ذخیره داشت. تا همین سال 2015 نیز 20 میلیارد دلار در اختیار داشت. تصویر وضعیت وخیم مالی مهر تآکید کننده مشکلات ونزوئلا می باشد. روز چهارشنبه تظاهرات خشونت آمیز ضد دولتی در این کشور منجر به کشته شدن 3 فرد شد و قرار است تا در تعطیلات آخر هفته شاهد اعتراضات بیشتری باشیم. نیروهای مسلح با گازهای اشک آور و تیراندازی از معترضان استقبال کردند. جنرال موتورز نیز اعلام کرد مقامات ونزوئلا کارخانه مونتاژ این شرکت را در روز چهارشنبه مصادره کرده است. بعدا مقامات ونزوئلا این ادعا را تکذیب کردند و گفتند که مسئله صرفا تحریم این شرکت تا حل و فصل پرونده آن در دادگاه بوده است. جی ام می گوید که تمایز بین تحریم و مصادره برای این شرکت تفاوتی ایجاد نمی کند  چرا که عملیات این کارخانه به خاطر مداخله دولت ونزوئلا به تعطیلی کشانده شده است.

صندوق بین المللی پول در روز سه شنبه پیش بینی کرد که تورم در ونزوئلا به میزان فضایی 720 درصد بالا خواهد رفت در حالی که بیکاری به بیش از 25 درصد خواهد رسید. ونزوئلا امسال احتمالا چهارمین سال متوالی رکود خود را تجربه خواهد کرد.

با این حال بسیاری عدم اولویت بندی دولت در هزینه ها را مسئول این مشکلات می دانند. فلینگز نشن داد ونزوئلا در حالی که توان پرداخت هزینه واردات غذا را برای میلیون ها نفر از شهروندان گرسنه خود را ندارد فقط 500 هزار دلار برای کمیته مراسم تحلیف ترامپ اهدا کرده است.

دولت ونزوئلا برای پرداخت بدهی های خود در سال گذشته شروع به ارسال قسمتی از طلاهای خود به سویس نمود تا یا به عنوان وثیقه برای وام مورد استفاده قرار گیرد یا برای مبادله با پول نقد استفاده شود.

ونزوئلا تا حالا به جای این که هزینه مواد و احتیاجات اولیه مانند غذا و دارو را بدهد فقط بدهی خود به طلبکاران خود را پرداخت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۳
شانس با ایران یار بود که دولت محمود فقط تا 92 ادامه داشت و گرنه با تحریمها و سوئ مدیریتی که داشت الان ما از ونزوئلا هم بدتر بودیم.
دیگه بوی الرحمان متحد عزیزتون تو آمریکای جنوبی دراومده.....
دیگه بوی الرحمان متحد عزیزتون تو آمریکای جنوبی دراومده.....
اين هم سياست اقتصادي چاوز و جانشينش ....رفيق فابريك بعضي ها.......
فاتحه
بلایی که سر ونزوئلا اومده بهترین تبلیغ برای عملکرد چهارساله روحانیه
ایا دقت کردید صدا و سیما هیچ اشاره ای به این قضیه نمیکنه؟؟؟؟؟ حالا اگه همین تظاهرات تو امریکا یا اروپا بود واااویلااا بود.
مرگ بر تفکرات سوسیالیستی و کمونیستی
حیف دلار ها ئیکه در بانک های ونزوئلا توسط عوامل احمدی نژاد انباشته شده بود همه انها دود هوا شد
از رفقای محمود بیشتر از این بر نمی اومد. یک کشور با این همه منابع را به خاک سیاه نشاندند.
این است سیاست منزوی شدن
نه دوستان متفکر این بوی الرحمن چاوز یا سیستم مدیریتی انها نیست این بوی مشمئز کننده قلدر ها است که می خواهند ونزوئلا را به زانو در بیاورند. خیلی هم خوشحال نباشید که ونزوئلا زمین بخورد چون زمین خوردن آنها یعنی نصف شدن قیمت نفت یعنی بوی الرحمن من تو در آمدن. این نتایج تک قطبی بودن دنیای بی افسار است. ونزوئلا که هیچ آنها حتی اروپا را هم می خواهند به زانو در بیاورند . خواهشا اگر در داخل مشکل داریم ( که داریم و همه مسئولان می دانند که داریم) از ونزوئلا به عنوان فکت و شاهد مدعای خود استفاده نکنید. این بلایی است که بر سر هر کشوری که بخواهد از منافع خود مراقبت کند می آورند. منتظر باشید برای بلایایی که بر سر چین خواهند آورد هر چند همین حالا چینیها را مستعمره خود کرده اند. یادتان باشد با کوبا 50 سال پیش چه کردند آنوقت شوروی بود که از آنها دفاع کند اما امروزه هیچ کس نیست هیچ کس. پس با هم مهربان باشیم که جدایی من و تو با حماقت قدرت پرستان داخلی و حیله های نظام سرمایه داری جهانی آتش را بر افروخته تر خواهد کرد.
پاسخ ها
بت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
بخواب بابا حال نداری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار