بازدید 6428

روش تولید طلای ارزان در روسیه

متخصصان روسیه با طراحی فناوری جدید هزینه تولید طلا را کاهش دادند.
کد خبر: ۶۸۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 23 April 2017
متخصصان روسیه با طراحی فناوری جدید هزینه تولید طلا را کاهش دادند.

به گزارش ایسنا از  اسپوتنیک، شیمیدانان روسیه با همکاری محققان چینی توانستند هزینه تولید طلا را تا ۴۰ درصد در روش ابداعی جدید کاهش دهند.

وادیم  تاراسوف - پروفسور دانشگاه میسیس - در این باره گفت:  پیشتر فناوری  کاراتر  استخراج طلا  وجود داشت که هر ذره طلا را استخراج می کند، اما هزینه آن ها بسیار بالاست؛ از این رو استفاده از این نوع فناوری سودآور نیست اما  با کمک فناوری جدید، ما می توانیم تا ۹۰ درصد  طلای موجود را استخراج کنیم که یک سطح استاندارد است.

بر خلاف تصورات رایج مردم درباره استخراج طلا، امروزه بخش اعظم این سنگ گران‌بها  نه به صورت تکه سنگ یا شن طلا بلکه با پردازش شیمیایی سنگ های مس که حاوی طلا هستند در آزمایشگاه تولید می شود.

در روش سنتی فلز بطور مستقیم با کمک آب و ترکیب اسید سیانیکه از سنگ استخراج می شود.

این روش امکان استخراج  تمام طلای موجود در سنگ را  ممکن می سازد اما فرایند آن فوق العاده کند و گران است که دست‌کم تا ۱۲۰ ساعت طول می کشد  و ۳۰ گرم طلای بدست آمده با استفاده از این روش حدود ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

اما در روش جدید دانشمندان روسیه استفاده ترکیب آمونیاک است که این فناوری  چهار تا هشت بار سریع‌تر  از روش استاندارد کنونی بازدهی دارد و طلای حاصله خالصی بیشتری دارد.

این روش جدید هم اکنون در معادن طلای تاجیکستان و روسیه در حال انجام است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر