بازدید 5257

رشد پرسرعت اقتصادی اتحادیه اروپا در شش سال گذشته

یک نظر سنجی در 21 آپریل نشان داد اقتصاد اتحادیه اروپا بدنبال میزان بالای تقاضا و خوش بینی گسترده درباره چشم انداز اقتصادی با بیشترین سرعت در شش سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۶۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 24 April 2017
یک نظر سنجی در 21 آپریل نشان داد اقتصاد اتحادیه اروپا، بدنبال میزان بالای تقاضا و خوش بینی گسترده درباره چشم انداز اقتصادی، با بیشترین سرعت در شش سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از حریت، شرکت آی اچ اس مارکت که در زمینه نظارت بر داده ها فعالیت می کند گفت شاخص مدیران خرید کلی (یک نوع شاخص اقتصادی مانند جی دی پی) در آپریل 56.7 واحد بوده است که از آپریل 2011 بالاترین واحد است. این میزان در مارس 56.4 واحد بوده است.

رشد پرسرعت اقتصادی اتحادیه اروپا در شش سال گذشته

شاخص مدیران خرید میزان علاقه مندی شرکت ها را برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود اندازه گیری می نماید و همچنین ایده خوبی درباره این که زیربنای اقتصادی چقدر درست عمل می کند به ما می دهد.

در این شاخص هر واحد بالاتر از 50 نشان دهنده توسعه اقتصادی است و هر چقدر که پایین 50 باشد نشان از انقباط اقتصادی می باشد.

آی اچ اس مارکت اعلام کرد اقتصاد 19 کشور اتحادیه اروپا در تمام زمینه ها خوب عمل کرده است. این شرکت در بیانیه خود گفت "ایجاد اشتغال...در بالاترین سطح خود در حدود یک دهه گذشته رشد داشته است چرا که شرکت ها ظرفیت عملیات خود را در راستای تقاضای بالا و خوش بینی درباره چشم انداز آینده افزایش داده اند. با این حال فشار هزینه ها هنوز در میان بالاترین حد خود به نسبت 6 سال پیش باقی مانده است"

تورم که برای مدت چندین سال کمتر از هدف حدود 2 درصد بانک مرکزی اروپا بالا و پایین می رفته است اخیرا بالا رفته است که نشان دهنده افزایش تقاضا است.

ریز ارقام نشان دهنده این است که بخش خدمات یعنی بخشی که مسئول حجم زیاد فعالیت اقتصادی است تا 56.2 واحد در آپریل رشد داشته است. این رقم در ماه مارس 56 واحد بوده است.

در همین حال شاخص مدیران فروش بخش خروجی تولید از 57.5 واحد در ماه مارس به 58 واحد رسید.

کریس ویلیماسون اقتصاددان ارشد کسب و کار در آی اچ اس مارکت گفت طبق گزارش آپریل اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم تا حدود 0.7 درصد رشد خواهد داشت در حالی که در سه ماهه اول 0.6 درصد رشد داشته است.

ویلیمسون در بیانیه ای اعلام کرد "چنین رشد شدیدی اگر باقی بماند لاجرم منجر به بازبینی رو به بالا در پیش بینی اقتصاددانان در سال 2017 خواهد شد". او گفت بخش صادرات به خاطر یوروی ضعیف شاهد افزایش اضافی بوده است که بخشی از علت آن ناشی از دلهره بخاطر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می باشد در حالی که ایجاد اشتغال بسیار مثبت بود. او افزود "رشد اشتغال به بهترین حد خود در حدود یک دهه گذشته شتاب داشته است"
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل