بازدید 6960
با 6.9 درصد رشد در سه ماهه اول 2017،

اقتصاد چین پس از 18 ماه رکورد زد

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، با قویترین عملکرد سه ماهه خود در سال 2017، رکورد بی نظیری در 18 ماه گذشته ثبت کرد.
کد خبر: ۶۸۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 23 April 2017
چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، با قویترین عملکرد سه ماهه خود در سال 2017، رکورد بی نظیری در 18 ماه گذشته ثبت کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، داده های رسمی نشان می دهد که این رشد از محل افزایش فعالیت های صنعتی، سرمایه گذاری در دارایی ها و افزایش اعتبار نشأت گرفته است.

اقتصاد چین پس از 18 ماه رکورد زد

رشد تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به رقم سال گذشته،6.9 درصد افزایش یافته و این در حالی است که این رقم کمی بالاتر از حد پیش بینی های اقتصاد دانان ظاهر شده است.

با توجه به گزارشات اداره آمار ملی چین،"از نیمه دوم سال گذشته، اقتصاد ملی چین در جهت راه اندازی حرکتی پایدار و توسعه ای منظم در ابتدای سال 2017 گام برداشته بود. هدف اصلی از این اقدام پایه گذاری و برنامه ریزی در جهت رسیدن به رشد اقتصادی در تمامی سال می باشد".

تحلیل گران خاطر نشان کردند،" هزینه های دولت و رونق دارایی ها دو دلیل اصلی افزایش تقاضا می باشند". آمارها نشان می دهد، در طول سه ماهه اول، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت مانند کارخانه ها، 9.2 درصد، میزان خرده فروشی 10 درصد و تولید صنعتی 6.8 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.
سال گذشته چین شاهد کمترین رشد خود در 26 سال اخیر با نرخ 6.7 درصد بود با این حال، هدف این کشور برای رشد اقتصادی سال 2017، 6.5 درصد می باشد.

اقتصاددانان انتظار دارند تا با رونق ایجاد شده از سوی سیاست های دولت و افزایش  دارایی ها، اقتصاد این کشور برای چند ماهی هم که شده مقاومت کرده و این رشد اقتصادی را حفظ کنند.

آنها همچنین هشدار می دهند که بدهی شرکت ها در حال افزایش بوده و تولیدات صنعتی نیز کم رونق می باشد.

صندوق بین المللی پول به دولت چین تاکید کرده است که تمام تلاششان  را در راستای کنترل و مقابله با بدهی شرکت ها چینی در سطوح بالای کشور به کار بگیرند.

بدهی کلی و خصوصی چین در حال حاضر 2.5 برابر GDP این کشور می باشد و انتظار می رود این بدهی ها افزایش یابند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان