بازدید 35903
مروری بر نامه‌نگارهای‌های رئیس دولت‌های نهم و دهم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری؛

آقای احمدی‌نژاد! مردم به کسی که سر حرفش نمی‌ماند، بی اعتمادند!

این نامه که به امضای مشترک «محمود احمدی نژاد و حمید بقایی» رسیده، آخرین نامه و آخرین اظهار نظر انتخاباتی شخص و جریان احمدی نژاد است؛ اما آیا قول و اعلام تصمیم کسی که حداقل در همین زمینه چندین بار رفتارها و اقدامات سینوسی از خود نشان داده، قابل اتکاست یا اینکه فردا او و یارانش تصمیم خواهند گرفت، اقدام سیاسی هزینه زای دیگری کنند؟
کد خبر: ۶۸۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 23 April 2017
«محمود احمدی نژاد» با وجود نامه نگاری هایی که برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کرده و تأکید نموده بود، پس از نهی صریح رهبر معظم انقلاب بنایی بر کاندیداتوری ندارد و البته از کسی هم برای انتخابات پیش روی حمایت نخواهد کرد، یکباره تصمیم به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری گرفت؛ موضوعی که در نهایت باعث احراز نشدن صلاحیت وی شد.

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی «محمدرضا باهنر» رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در اظهار نظری پیرامون کاندیداتوری احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، عنوان کرده بود که کاندیداتوری او و اعوان و انصارش برای خیلی‌ها غیرمترقبه بود. وی دلیل خود را برای غیرمترقبه خواندن این مسأله این گونه توضیح داده بود که مصالح کشور بر عدم حضور احمدی‌نژاد بود.

باهنر که یکی از سیاستمداران صاحب تحلیل جریان اصولگرایی محسوب می شود، درباره آینده سیاسی جریان احمدی نژاد نیز گفته که در آینده زندگی سیاسی احمدی‌نژاد بستگی به رفتارهای خود او دارد. او فکر می‌کند با رفتارهای غیرمعمول رشد می‌کند. باید این رفتارهای غیرمعمول او را کنترل کرد. او با ثبت نامش خیلی از دوستانش را از دست داد.

احمدی نژاد و یارانش تقریبا از اینکه صلاحیتشان برای انتخابات پیش روی تأیید نخواهند شد، مطمئن بودند، ولی باز هم برای ثبت نام و ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد عمل شدند و کاندیداتوری خود را برای این انتخابات اعلام کردند. هرچند پس از نهی صریح رهبر معظم انقلاب احمدی نژاد گفته بود، کاندیدا نخواهد شد و از کسی هم حمایت نخواهد کرد، در فاصله یک ماه مانده به پایان سال 1395 به همراه دو یار قدیمی خود یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کردند و او اعلام کرد که حامی بقایی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است.

در همان برهه سایت «تابناک» در تحلیلی سناریوهای کاندیداتوری بقایی و دلایل حمایت احمدی نژاد از او را بررسی کرد و در آن یادآور شد که بقایی به نوعی آماده کننده زمینه حضور و کاندیداتوری مجدد «محمود احمدی نژاد» برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است. مسأله ای که آن را از لابلای اظهار نظرهای یاران احمدی نژاد مبنی بر اینکه او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نهی نشده، بلکه به وی توصیه شده است، قابل پیش بینی بود.

در نهایت او به همراه بقایی و مشایی بدر مهلت پنج روزه ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد و یکباره «خبر نام نویسی اش برای کاندیداتوری در انتخابات پیش روی» به تیتر رسانه ها بدل شد. این هم از آن دست کارهایی است که مختص منش و روش کاری احمدی نژاد است که دوست دارد خود را یکباره در فضای رسانه ای و جامعه مطرح کند؛ همان طور که از سال 84 تا کنون چنین رویه ای را در پیش گرفته است.

با این اوصاف و به رغم روایت بیشتر پیش بینی ها از رد صلاحیت احمدی نژاد و یارانش، او منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان ماند و البته شوراها هم در اقدامی کم سابقه ظرف مدت قانونی ابتدایی که برای بررسی صلاحیت ها در اختیار دارد و بدون تمدید این دوره مطابق با رویه برخی دوره های قبلی، بلافاصله نظر خود را اعلام کرد و ضمن تأیید صلاحیت 6 کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رأی به عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد و یار غار او یعنی «حمید بقایی» و البته برخی دیگر از چهره های شناخته اصولگرا و اصلاح طلب داد.

با وجود این، «محمود احمدی نژاد» واکنشی به این ماجرا نشان نداد تا برخی گمانه زنی ها حکایت از رایزنی وی از طریق یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان برای اخذ «حکم حکومتی» داشته باشد، مسأله ای که خیلی زود با تکذیب دفتر آیت الله شاهرودی مواجه شد. البته احمدی نژاد به همراه بقایی امروز با انتشار بیانیه ای ضمن تشکر از مردم، اعلام کردند که از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهند کرد! موضوعی که زیاد هم نمی توان به صحت آن دل بست؛ چراکه او پیشتر هم از این دست نامه نگاری ها کرده و گفته بود که «کاندیدا نمی شود و از هیچ کس هم حمایت نخواهد کرد!»

داستان از این قرار بود که پس از اظهار نظر برخی فعالان سیاسی اصولگرا در مورد حضور احمدی نژاد در محضر رهبر معظم انقلاب و نهی وی از کاندیداتوری توسط ایشان، ماجراهای تأیید و تکذیب نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات بالاخره 5 مهرماه توسط رهبر معظم انقلاب تعیین تکلیف شد. ایشان در ابتدای درس خارج فقه، بیانات مهمی درباره موضوع توصیه به احمدی نژاد در مورد انتخابات سال 96 بیان کردند.

یکی از نکاتی که در سخنان رهبری مطرح شد این بود که آنچه از سخنان ایشان باعث سوء برداشت، بگومگو و کدورت، ایجاد اختلاف و جلوگیری از وحدت بشود، مورد تأیید نیست و در حقیقت اصرار ایشان بر وحدت و اتحاد کشور است. در حقیقت اشاره ایشان به آن چیزی است که از سوی برخی فعالان سیاسی در خصوص نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری مطرح شد و متقابلا برخی نزدیکان وی آن را نادرست خواندند.

رهبر معظم انقلاب در سخنانشان گفته اند: یک آقایی آمد پیش من. من هم ملاحظه حال صلاح خود او و صلاح کشور به او گفتم در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتم هم شرکت نکنید گفتم صلاح نمی دانم. با ملاحظه حال مخاطب به آقایی توصیه می کنیم یک دوقطبی در کشور ایجاد می شود. دو قطبی مضر است به حال کشور. من صلاح نمی دانم. یکی بگوید گفته یکی بگوید نگفته. چرا پشت بلندگو نگفته؟ این هم پشت بلندگو.

حضرت آیت الله خامنه ای اضافه کردند: شما برادر مومن هستی. یک چیز را به مصلحت شما می دانم می گویم واجب هم است شرعا نصیحت للمومنین چیز خوبی است. نصیحت یعنی خیرخواهی. من به جنابعالی که آقای شیخ عبدالعالی هستی علاقه مندم می دانم وارد بشوی به ضرر خودت است به ضرر کشور است نمی گویم نشو. امر و نهی نیست حالا یک عده گفتند دستور داده نه من صلاح نمی دانم. این چیز خوبی است.

در سخنان رهبر معظم انقلاب چند نکته بسیار مهم به چشم می خورد. اول اینکه ایشان به شدت مخالف سوء برداشت از سخنانشان هستند و در حقیقت این موضوع را باعث ایجاد اختلاف در جامعه می دانند؛ اختلافی به سم مهلکی برای پیشبرد اهداف کشور محسوب می شود و در حقیقت بیشترین استفاده از آن را دشمنان نظام خواهند برد.

پس از سخنان صریح رهبر معظم انقلاب، احمدی نژاد نیز با نگارش نامه ای خطاب به ایشان عنوان کرده بود: همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.

ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.

به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند.

با وجود نگارش این نامه، احمدی نژاد که گویا نمی تواند شیرینی در اختیار داشتن قدرت را از یاد ببرد. 23 فروردین ماه به همراه مشایی و بقایی به ستاد انتخابات کشور رفت و به یکباره از تصمیم خود برای کاندیداتوری پرده برداشت. موضوعی که با واکنش جدی نهادها و کنش گران سیاسی مواجه شد که چرا او با وجود اعلام تبعیت برای عدم کاندیداتوری و نامه نگاری در خصوص اینکه کاندیدا نخواهد شد و از کسی هم حمایت نخواهد کرد، باز هم نسبت به ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرده است؟

البته نتیجه هم همان شد که همه می دانید و در نهایت او توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. البته احمدی نژاد که در 3 سال اول پس از ریاست جمهوری اش سکوت کرده بود و در سال منتهی به انتخابات دست به سخن گفتن و نامه نوشتنش خوب شده بود، یک بار دیگر نامه نوشته و اعلام کرده که به همراه بقایی، در انتخابات پیش رو از هیچ فردی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

ملت بزرگوار و شریف ایران

سلام و درود خدا بر شما و همه موحدان و آزادی خواهان و عدالت طلبان

چنانچه استحضار دارید در پی درخواست های گسترده و مکرر شما مردم عزیز ، اینجانبان با احساس مسئولیت و برای صیانت از حقوق شما و خدمت به ملت و کشور آمادگی خود را اعلام نمودیم.

اینک با همه وجود و صمیمانه و در کمال تواضع از عواطف گرم و حمایت های بی شائبه و همه جانبه تک تک شما مردان و زنان هوشمند، غیور، مومن و انقلابی ایران زمین که طی هفته های اخیر به اشکال گوناگون ابراز شد، تقدیر نموده و برای همیشه خود را مدیون بزرگواری و لطف شما می دانیم. ما همواره خود را خادم کوچک ملت و سرباز انقلاب می شماریم و این را افتخاری ابدی برای خود می دانیم.

به صراحت اعلام می داریم که در انتخابات پیش روی از هیچ فردی حمایت نکرده و نخواهیم کرد.

این نامه که به امضای مشترک «محمود احمدی نژاد و حمید بقایی» رسیده، آخرین نامه و آخرین اظهار نظر انتخاباتی شخص و جریان احمدی نژاد است؛ اما آیا قول و اعلام تصمیم کسی که حداقل در همین زمینه چندین بار رفتارها و اقدامات سینوسی از خود نشان داده، قابل اتکاست یا اینکه فردا او و یارانش تصمیم خواهند گرفت، اقدام سیاسی هزینه زای دیگری کنند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۵۰
4 سال پیش مشخص بود که احمدی نژاد برای همیشه از سیاست حذف شده. حقیقت اینه که ایشون در همون دوره خانه نشینی 11 روزه تکلیف خودشو مشخص کرد و نظام هم 2 سال آخر ریاست جمهوریش، فقط باهاش مدارا کرد تا دوره اش تموم بشه

خداحافظ احمدی نژاد

درس عبرتی باشد برای افراد متوهم و خود بزرگ بین. حالا بشین و با خودت فکر کن امثال مشایی و الهام و جوانفکر و بقایی که اینهمه سنگشونو به سینه زدی به حالت چه فایده ای دارند؟
شک نکن اونها هم دیر یا زود کنارت میگذارن. چون نخواستی بفهمی بخاطر سهم خواهی و رسیدن به قدرته که در کنار تو هستن، نه بخاطر معجزه قرن بودنت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
احسنت
این دوستمون خیلی قشنگ گفته که امثال مشایی و الهام و جوانفکر و بقایی هم دیر یا زود کنارش میذارن.
راست میگه.دقیقا مثل رسایی و کوچک زاده که زمانی برای تو توی مجلس سینه چاک میکردن، ولی حالا ازت اعلام برائت کردن. مثل همین آقای باهنر که زمانی خودش جزو کسایی بود که الکی ازت یک بت ساختن، ولی حالا جوری ازت اعلام برائت میکنه که انگار نه انگار یک زمانی طرفدارت بوده. مشایی و بقایی و بقیه هم الان هنوز بهت وصلن چون کسی ندارن برای باقی موندن تو سیاست بهش وصل بشن. اینا هم مثل بقیه چند سال دیگه که آبها از آسیاب بیفته یه مصاحبه ترتیب میدن و ازت انتقاد میکنن که به بیراهه رفت و ما گفتیم یهش و فلان و بهمان. پس خودت کردی اینکارارو با خودت آقای دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
دوران موج سواري و نامه نويسي تمام شده.
خدا را شکر رد شد
هاله نور ديدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ
احمدی نژاد بسیار تیز هوش است او دارای دکترای معماری است او بخوبی میدانست احتمال رد صلاحیتش بسیار بالاست او بقایی را بهانه کاندیداتوری خود میدانستو خود احمدی نژاد بهتر از هر کسی میدانست که بقایی تایید صلاحیت نخواهد شد اما رودست خورد و تایید صلاحیت نشد اما من فکر میکنم نفر سومی وجود دارد که در روزهای اینده مشخص خواهد شد ا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
دکتراش عمران گرایش ترافیک بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
شما نميخواد نظر بدي تو همون مريخ زندگي كن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
به درد احمدی نژاد دچار شدی تو هم متوهم مریخی
از طرف مردم حرف نزن
آيا ايشان عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام باقي خواهد ماند!؟
قانون اساسی باید تغییر کرده و به هیچ کس اجازه ریاست جمهوری بیش از ۸ سال داده نشود.چون مردم جهان سوم نشون دادن که از خر قدرت پایین بیا نیستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
البته جهان اولم هم دست کمی نداره مثل پوتین و مدمدیوف
این آقا تا همه رو به جون هم نندازه ول کن نیست، این خط و این نشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
اعتماد مردم به احمدی نژاد با 25 میلیون رای ثابت شده است. به چه دلیل از جانب مردم حرف میزنید؟ دموکراسی واقعی یعنی اینکه مردم پای صندوق رای نظر دهند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
مطمینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رد نمیشد فاتحه ارامش ما خونده بود
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
حقیقت اینه که رای اکثریت همیشه نتایج مطلوب نداشته ،رای باید کیفی بشه یعنی آگاهیها و سطح بینش مردم رشد کنه وقتی بایک جمله هیجانی و حمله به رقیب نتیجه رای مردم تغییر میکنه تا هست همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
چند تا رای؟
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
دموکراسی فقط نظر مردم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
طرفدارهای احمدی نژاد دو دسته هستند
منفعت طلب
هالو
حالا تو جز کدوم دسته ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
چوب رای اون 25 میلیون رو هم امروز ما جوانان بدبخت داریم میخوریم. اقتصاد و کلا کشور رو به فنا دادین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
سال 88 که بالاترین میزان مشارکت مردم در انتخابات بود افرادی شرکت کردند که عموما در سایه بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
همین مقدار رأی با یه گونی سیب زمینی و وعده پول نفت تو سفره ...
این تحلیلهای آبکی از محبوبیت احمدی نژاد نمی کاهد.واقعا مردم را چی تصور کرده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
حمید
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
براي اثباط ادعايتان بايد به ميدان ميومد و راي مردم حرف ميزدند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
اثبات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
کاشکی درباره محبوب مردم کمی انصاف به خرج میدادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
محبوب کدوم مردم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
محبوب دل مردم!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
ازنظرتابتاک فقط بالای شهر نشینهای تهرون و اعیانهای شهرای بزرگ ادمیزادن
خدا به همه بیماران شفا دهد
یعنی به هیچ یک از نامزدها رای نمی دهند یا در رای گیری شرکت نمی کنند یا رای سفید می اندازند شایدم کنفرانس مظلوم نمایی برپا کنند
بعد از انتخابات و پس از نتیجه اتخابات تابناک و امثالهم خیل بیشتر از این حرفها شرمنده میشوید البته اگه اگه اگه تاثیری روی شما نتیجه غلط تحلیل های ابکی شما داشته باشه
همش نزن
ما به او اعتماد داریم از زبان ما حرف نزنید 50 سال دیگر هم رئیس جمهور شود عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
خدا همه رو شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
حرص پول و قدرت را خدا هم نمی تونه شفا بده
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
حرص پول بالا شهر نشن ها داشتن که می گفتن اگه ما دبه نکنیم امریکا دبه نمی کنه البته حالا برا گریکارت دارا که چیزی نشده
خود کرده را تدبیر نیست.
از دهان مردم صحبت نکنید. رد صلاحیت فردی که رای بسیار زیادی دارد خلاف دموکراسی است.
بنده طرفدار اصلاحاتم ولی اصلاح طلب واقعی به دنبال دموکراسی است نه به دنبال فردی خاص.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
آره. تو حتما اصلاح طلبی!!
خواهش میکنم اینقدر دروغ تحویل ندین. کاملا مشخصه تو از طرفدارهای احمدی بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
شما به دنبال ايجاد فتنه اي مانند سال 88 هستيد.
دقیقاااااااا غیر قابل باور شده
اقای باهنر شما بیش از 5سال تمام قد از احمدی نژاد دفاع نکردی ایا شما نگفتید اگر قیا فه اش به رییس جمهور نمی خورد به خد متگذار می خورد ایا شما نگفتید اگر توصیه رهبر نبود 8 نفر از وزرا رای اعتماد نماورد و........
اولا اگر احمدی نزاد نمی امددشمنان خارجی میگفتند در ایران ازادی نیست بعدش ایشان چند بار اعلام کرد برای حمایت از بقای امده 2 از احمدینزاد ولایتر ندیدم او از ته دل ولای است بازبان نیست 3 خیلی ها گفتند نمیایم وامدن مثل جها ن گیری البته عیبی همندارد شرایط فرق دارد 4 فقط مرغ همسایه غاز است اینها در اندنیا می خواهند چطو ری جواب بدهن موندم
پاسخ ها
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
شما اول برو نوشتن یاد بگیر بعد بیا انجا طرفداری کن. خودت فهمیدی چی نوشتی؟!؟!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
تعريف ولايتمدار رو هم فهميديم!
باید از احمدی تژاد ترسید.
نميدونم بگم نگم حمايت كنم نكنم
عمر سیاسی احمدی نژاد به پایان رسید. فاتحه بفرستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
چه کسانی باید جوابگوی بدبختی امروز مردم باشند
سلام . البته اصلا متن را نخواندم و دوست هم ندارم بخوانم ولی نمی دانم چرا شما این زمین خورده را ول نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
ایشون زمین نخورده. بلکه یک مملکت را زمین زده
اولا رد صلاحیت این اقایون کاملا درست بود
اما بزرگ کردن این آدم حتی در حد شهردار تهران هم درست نبود
چه ضررهای جبران ناپذیری بر کشور وارد کرد خدا میداند ای کاش سال 84
رد صلاحیت میشد
این احساس وظیفه هم برای بعضیا شده نوندونی
پس مسبب فتنه ۸۸معلوم شد
خوب نتیجه؟
حالا احمدی خلف وعده کرده یا نه ؟احمدی به توصیه رهبری توجه کرده یا نه؟باهنر که معتقده او از سال ۸۴ مشکل داشته چرا واضح نمیگه چه مشکلی و چه مشکلاتی برای مملکت بوجود آورده و چرا یک مرد پیدا نمیشه بگه ای مردم تمامی آشوبها و فتنه ها زیر سر احمدی بوده یا نه که طبق همه تحایلهای همین آقایان و اعمال احمدی مشخص شده که بودهپس چرا ۳نفر دیگر باید تاوان اک را بدهند یکه هم مغضوب شد یکی هم مغضوب و ممنوعشد .
شما خودتان تابناکی ها چرا موضع مشخص نمیگیرید
چه بد سرنوشتی
شما تحلیل کن و نظرت رو بگو،
چرا جای ملت حرف میزنی
"مردم به ..."
دروود بر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
میتونی سوت بزنی برای اینکه ضایع نشی
بنده کاری به خسارت هایی به کشور زده یا سودهای زیادی رسانده کاری ندارم فقط نظرم این هست که با رد صلاحیت ایشان،خیلی ها عروسی گرفتند!
اگه ایشان محبوبیت نداشت و رای نمی اورد چرا گروه های زیادی حتی رسانه ها هم از امدن ایشان ترس داشتند و در نبود ایشان هجمه ها و تخریب های زیادی علیه وی داشتند؟
به هر حال اقای احمدی نژاد می دانست با این تخریب ها احتمال رای اوردن ندارد و اصلا قصد رای اوری نداشت بلکه تنها هدفش دفاع از خودش و زیر سوال بردن دولت کنونی بود تا ثابت کند که مشکلاتی رو که دولت کنونی به دولت احمدی نژاد ربط می دهد برای رد گم کردن است و مناظره ها برای وی بهترین فرصت بود اما عده ای ان چنان از حضور وی در مناظره ها داشتند که برای تخریبش هر کاری کردند و حالا نفس راحتی کشیدند!
اقای احمدی نژاد منافع خیلی ها رو تهدید می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
نمیدونی چرا ترس داشتند؟
چون وقتی قراره یکنفر بیاد که همه چیزو به هم بریزه و مملکتو داغون کنه، معلومه باید ترسید
در مورد احمدی نژاد حرف نزنید که ....
مولا علی (ع) فرمودند: حب مقام ، بالاترین خطاهاست
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
در عجبم از این هایی که حدیث امیرالمومنین رو منفی دادن . قطعا احمدی نژاد اون دنیا شفاعتتون رو نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
درود بر احمدی نژاد
تابی جان اینا رو فقط باید با بایکوت خبری مایوس کرد چون از انجایی که طلب دیگه ای جز در تیتر خبری بودن ندارن حالا به هر قیمتی که شده پس باید به واقع نادیده گرفته بشن که صد البته هم هستند .
دمت گرم تیتر خیلی عالی بود، با منطق احمدی نژادی که گفت شرایط تغییر می کنه نظرات تغییر کرده با همان منطق هم شورای نگهبان عذر ایشان را خواست
این چه قانونیه که به یک فردی که 2 دوره رییس جمهور بوده مجددا اجازه کاندیداتوری میده؟ چرا این خلا قانونی برطرف نمیشه ؟
نتیجه این رد صلاحیت را در کاهش بی سابقه مشارکت در انتخابات خواهید دید...
شما نباید از طرف مردم حرف بزنید
کشور حدود 90 میلیون جمعیت داره
روحانی 18 ملیون رای میاره میگه مردم
الحمدالله زمستان گذشت و روسیاهی به ذغال ماند
بنده طرفدار هیچکس نیستم و البته طرفدار دمکراسی که مردمش به اگاهی اون رسیده باشن که البته در مورد کشور ما زمان بر هست
مشخصه تابی خیلی از احمدی نژاد سوختی آب رو بریز همونجات که خیلی سوخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
فعلا که شما سوختی
تابناک نظرا رو منتشر کن تا دکتر جون متوجه بشه چه خبره و از توهم بیاد بیرون. هر چند بعیده
نامه رو می داد دربون وزارت خارجه
صرف نظر از اينكه چه كسي رد يا تاييد شد مهم اين است كه بدانيم ايا اقدامات در جهت دمكراسي است ؟ يا خلاف ان ثانيا پاسخ به حق الناس. در ان جهان چگونه است يا شايد تعريف حق الناس هم تغير كرده است بايد به فكر روزي بود كه غير ازخودمان و اعمالمان چيز ديگري نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
دمکراسی کیلو چنده بابا
زد پدر ملتو درآورد. حالا حرف از حق الناس میزنی؟
جهان منتظر توست نابغه قرن . مدیرت کنند عالم ، بالا مقام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
جوک بود. جدی نگیرید
خوب شد رد صلاحیت شدا
منم میگم ریاست جمهوری نباید بشتر آز دو دوره باشه بسشونه،،
احمدی نژاد از قشر خود مردم بود و از طبقه مرفه نیومده بود که با رد شدن صلاحیتش چیزی ازش کم شه هنوز هم در قشر خود مردم هستش و مردم هم از خودشون می دونن و چیزی از ارزش های احمدی نژاد کم نشده است احمدی نژاد هر وقت بیاد مردم مستضعف طرف دارشن
جدی نگیرید
بهتر بود می آمد مردم خودشون درباره او تصمیم می گرفتند
باسلام،من یکی از آحاد مردم و معتقدم آقای احمدی نژاد شایستگی ریاست جمهوری را دارد و البته تابناک با این نظر مخالف است اما مقاله شما ظاهرا مردم را نمایندگی میکند و سوال این است که چطور رای مردم را دانستید ،
حواستون باشه که رئیسی کاندیدای مورد حمایت احمدی نژاد است.
سلام
مردم ؟ کدوم مردم؟
شما مگر نماینده مردمید.
اگه راست میگویید.باید بعد از به میدان امدن دکتر احمدی نژاد
این حرفها رامیگفتید.تاببینید.مردم چی میگویند
در پاسخ به نامه سوم اردیبهشت یکهزار و سیصدو نودو شش آقای محمود احمدی نژاد
سلام
آب رو بریزید اونجا که می سوزه
با تشکر
بر درستی احمدی‌نژاد همین بس که غرب از رد صلاحیت او خوشحال شد و این‌بار علناً بی بی سی گفته که گزینه او روحانی است!
کارهای بزرگ را باید به مردان بزرگ سپرد
پست ریاست جمهوری در ایران به هیچ کس وفا نکرده است
8 سال از بهترین سالهای جوانیمو گرفت. من به شخصه ازش نمیگذرم و حلالش نمیکنم. نه از اون و نه از حامیانی که تمام قد ازش دفاع کردند و امروز پس میزنند. قیامتی هم هست
نهی صریح کجای صحبت رهبری بود
سلام.نه باحرف زدن ،ایران درست میشه ونه باتوحین به دیگران.متاسفانه مردی برای پیشبرد اهداف کشور در این دوره نیست،همانطور که در4سال گذشته نبوده است.
بنده خدا رو بدون دلیل رد صلاحیت کردید 4ساله تریبونی هم برای دفاع بهش نمی دید واز زمین و هوا می زنیدش...اگه مرد بودید می زاشتید بیاد و در یک میدان برابر شکستش می دادید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
مرد!!! میدان؟؟!! شیب؟؟؟؟؟
دکتر دوست داریم. تو قلب مایی . منتظرت می مانیم. از آقای مهندس مشایی بخواه دعا کند. انشا الله دوره بعد تایید صلاحیت خواهی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
اين مدارك آبكي دكتري و مهندسي فقط عوامفريبيه. كسانيكه واقعا براي انسانها فعاليت ميكردند چنين مداركي رو يدك نميكشيدند.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
چرا آقای مشایی دعا کنه؟؟چه دعایی کنه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
نظری از یک روستایی
اينقدر ديگر در باره أو ننويسيد بگذاريد جامعه ارام باشه حضرت اقا حفظه الله هم كه نهي كردند براي اين بود كه جامعه ملتهب نشود
حالا اين وسط كي بابصيرت بود و اول از همه احمدي رو شناخت
من بعید میدونم مردم همچین شعوری داشته باشن
نمردیم و معنای ولایی رو هم از اقای احمدی نژاد یاد گرفتیم.......
کجایند کفن پوشان بازار سیاست ؟ تا مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دهند
اوه اوه " در پی درخواست های گسترده و مکرر شما مردم عزیز ، اینجانبان با احساس مسئولیت و برای صیانت از حقوق شما و خدمت به ملت و کشور آمادگی خود را اعلام نمودیم "
دکتر اون چیزه رو لولو برد.....حالا بشین تا لولو بیاردش
برام خیلی جالبه
اینهایی که طرفدار احمدی نژادن استدلالشون چیه؟
تو خوابن یا خودشونو زدن به خواب؟
چه سود بزرگی از طرف یک چنین شخصی که زندگی میلیون ها نفر رو به نابودی کشید بردن؟
آیا محمود به افراد خاصی سود کلانی رسونده که دین و ایمان و عقلشونو فروختن؟
آیا نمیبینن که فقر و فلاکت الان هم دستاورد اون زمانه؟
نمیبینن که به اندازه کل اول انقلاب تا ۸۴ نفت فروخت و باز پسرفت داشتیم؟
نمیبینن که رهبر فرمود نیا باز اومد؟
کسی که حتی تو روزای اول اومدنش نتونست مشکل ساده ای مثل شهریه دانشگاه آزاد رو حل کنه؟
نمیبینن؟........
از خواب بیرون بیایید یا بهتر بگم خدا اون بالاست به خاطر دنیا زندگی ۷۰ میلیون را به بازی نگیرید
خدا اون بالاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
منظورت از فقر و فلاكت همين ماشين هاي چند صد ميليونيه كه تا قبل از دوره ايشون كسي اسمشون رو هم نمي دونست؟
اتفاقا همين آقا پول نفت رو ريخت تو جامعه و تورم پدر مملكت رو درآرورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
این ثمره عوام و عوام زدگی مردم ما بود
یاوران حضرت بقیه الله اعظم (ارواحناه الفدا) همانند خود آن حضرت باید در غیبت بسر برند تا اینکه خداوند تبارک و تعالی بخواهد زمین را از این مفسدان غارتگر در زمان خودش پاک و منزه کند. سلام و درود بر آن سید و مولایمان آقا حضرت حجت بن الحسن (عج). ای عزیز زهرا (س) بیا و فتنه گران و ستمگران را نابود کن.
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
درود بر احمدی نژاد
آن مرد با سرکشی آمد.آن مرد باخفت رفت.
درود بر احمدی نژاد عزیز او رد صلاحیت نشد بدانید انبوه مردم عدالتخواه رد صلاحیت شدند
شما مشخصه که طرفدار روحانی هستی و جانبدارانه تحلیل می کنی
مردم خیلی از چیزهای پشت پرده را نمی دانند.
بابا تورو خدا ول کنید این احمدی نژاد رو ایشون مثل یه بادی بودند برحسب اقلیم هوایی آمدند و رفتند مسایل مهمتری از ایشون هست که باید وقت گذاشت اینقدر نامه باطله نخونید ملت!!!
آقای احمدی‌نژاد! مردم به کسی که سر حرفش نمی‌ماند، بی اعتمادند!
احمدی نژاد کاندیدای نیمی از مردم ایران بود حالا چطور رای بدن
نظام اسلامی اهل جذب حداکثری است
یه مسئله ای که طرفدارای احمدی نژاد خیلی روش مانور میدن انتخابات سال 88 . اگر اون جو سنگین و مسموم نزدیک انتخابات ساخته نشده بود احمدی نژاد 10 میلیون رای هم نداشت...
بنظر بنده،ن اشتباه بزرگی کردند که احمدی نژاد را ردصلاحیت کرد،او تنها شخص قابل اعتماد در بین عموم مردم در ااین سطح بود
ای کاش نامزد نمی شدی و این حرفها را می زدی و برای بیروون راندن این دولت تلاش میکردی و در همه جا سخنرانی میکردی و مردم هم باورت می کردند اما امروز چون به حرف مقام معظم رهبری هر چند توصیه اخلاقی هم بوده باشد گوش نکردی و از گردونه تاریخ سیاست خارج شدی و نگران نباش این دولت هم در 29 فروردین از گردونه اجرا خارج خواهد شد و اگر در مقابل ملت ایستادگی کنند همانند دیگران از چرخه نه تنها سیاست بلکه همه چیز خارج خواهند شد ملت تصمیم قاطع خواهد گرفت چون با اندازه یک تاریخ متضرر شدند و امروز بار دیگر باید دولت کار و خدمت و انقلاب و اقتدار به ایران باز گردد
احمدی نژاد هر چه بود از همه بقیه شجاع تر بود
درودبر‌حامی‌واقعی‌قشر‌فقیراحمدی
تاییدش میکردید اونوقت می فهمیدید مردم به ایشان بی اعتمادن؟
جناب اقای دکتر محمود احمدی نزاد مرد بزرگ کوچک اندام بود که درزمان دولتش ایران از نظر علمی هسته ای . عمران .سدسازی جاده سازی .نانو پیشرفت چشمگیری کرد
به نظرمن هیچ کدام احمدی نمیش
وقتی درجامعه ایران اکثر عقلها به چشم است واحساسی عمل کرده وتاکسی ناشناخته پیدامی شود وسخنگوی خوبی است می گویید اوبایدرئیس جمهور شود این تراژدی ادامه دارددرآینده بازاین احمدی نژادها می ایند
؟؟؟/
بامردم رنجدیده محشورشدی
خدایا به ما درک و شعوری عطا فرما که بتوانیم معادله غلط، کارهای بزرگ را به آدم های کوچک دادن و ... را تغییر دهیم.
رئیس جمهور مبسر کلاس است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی