بازدید 11911

سود چین از اسباب بازی معادل درآمد نفتی ایران

سهم سرانه مصرف اسباب بازی برای هرکودک در آمریکا ۳۵۰ دلار، اروپا ۲۵۰ دلار وچین ۶,۳ دلار است. در حال حاضر چین تولید کننده عمده اسباب بازی در جهان است و معادل درآمد نفتی ایران از این حوزه سود می برد.
کد خبر: ۶۸۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 23 April 2017
مشاوردبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: به رغم تصویب این شورا در سال ۱۳۷۹ مبنی بر ایجاد اتحادیه مستقل در حوزه اسباب بازی تاکنون چنین اتحادیه ای در کشور شکل نگرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، «محمدحسین فرجو» در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: شورای نظارت بر اسباب بازی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد و مدیرعامل کانون ریاست این شورا را برعهده دارد.

سود چین از اسباب بازی معادل درآمد نفتی ایران

وی همچنین اظهارداشت: شورای نظارت بر اسباب بازی یک شورای حاکمیتی است و موضوع اسباب بازی کودکان را در بخش طراحی، تولید، صادرات، واردات و غیره مورد نظر و توجه قرار می دهد.

مشاوردبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: اعضای این شورا شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت، اتحادیه صنف نایلون و پلاستیک و ... است.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه هنوز اتحادیه مستقل در حوزه اسباب بازی در کشور وجود ندارد، افزود: ایجاد اتحادیه نخستین قدم برای ساماندهی اسباب بازی در مملکت است.

فرجو بیان داشت: در حال حاضر فروش اسباب بازی خارجی زیرنظر اتحادیه خرازی ها و فروش و تولید اسباب بازی داخلی زیر نظر اتحادیه نایلون و پلاستیک صورت می گیرد بنابراین جای خالی اتحادیه مستقل در حوزه اسباب بازی به شدت در جامعه احساس می شود.

وی میانگین سهم سرانه مصرف اسباب بازی در دنیا را ۳۴ دلار عنوان کرد و اظهارداشت: هم اکنون سهم سرانه مصرف اسباب بازی برای هرکودک در آمریکا ۳۵۰ دلار، اروپا ۲۵۰ دلار وچین ۶,۳ دلار است.

مشاوردبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: در حال حاضر چین تولید کننده عمده اسباب بازی در جهان است و معادل درآمد نفتی ایران از این حوزه سود می برد.

سود چین از اسباب بازی معادل درآمد نفتی ایران

وی در پایان از جمله حوزه های مورد نظارت و کنترل دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی را «حوزه فرهنگی اسباب بازی» برشمرد و افزود: این دبیرخانه با نظارت و کنترل جدی از ورود اسباب بازی ممنوعه به کشور جلوگیری می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار