بازدید 2041

غرویان: حذف یک جریان خاص توسط شورای نگهبان خوب بود

کد خبر: ۶۸۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 23 April 2017
استاد حوزه علمیه قم گفت : خوشحالم که شورای نگهبان بالاخره به توصیه های مرحوم هاشمی عمل و طیف رییس سیاسی دولت نهم و دهم را حذف کرد؛ این اقدام شورای نگهبان خوب بود.
آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود : تفکر ما در انتخابات باقی است و روحانی آن را نمایندگی می کند. ترکیب نامزدهای تایید صلاحیت شده خوب است و خط اعتدال یک طرف و جناح به اصطلاح اصولگرا در سوی دیگر قرار گرفته است.

** نماینده تفکر ما در انتخابات حضور دارد
وی تصریح کرد: من همان ابتدا هم می دانستم شانس تایید شدن صلاحیتم به دلایلی که خود آقایان می دانند، نزدیک به صفر است. برای ماندن هم نیامده بودم که ناراحت شوم.
غرویان با بیان اینکه به فرض محال اگر تایید هم می شدم در نهایت به نفع روحانی کناره گیری می کردم، ادامه داد: وقتی هم مرا کنار گذاشتند هدفم به شکل دیگری تحقق پیدا کرد و آن تایید صلاحیت روحانی و جهانگیری و حذف تفکر رییس دولت نهم و دهم بود. 
وی تصریح کرد: تفکر ما در انتخابات باقی است و روحانی آن را نمایندگی می کند. از طرفی خوشحالم که شورای نگهبان بالاخره به توصیه های مرحوم هاشمی عمل و طیف دولت نهم و دهم را حذف کرد. 

** فرهیختگان حوزه از افراط و تفریط گریزان هستند
مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قشر وسیعی از طلاب هم طرفدار اندیشه اعتدال هستند و از افراط و تفریط گریزانند. البته یک عده موج سوار هم هستند که می خواهند از آب گل آلوده ماهی بگیرند و با تزریق شعارهای توخالی بر طلاب تاثیر بگذارند و تا حدی هم موفق شده اند. اما قشر فرهیخته حوزه همیشه طرفدار اعتدال بوده و است.
غرویان اظهار داشت: دوره دولت نهم و دهم فضای پلیسی- امنیتی بر کشور حاکم بود که آثار آن بخصوص در حوزه های علمیه مشهود بود. در دوره روحانی از شدت و حدت آن فضای سنگین کاسته شده است.
غرویان ادامه داد، وی ارتباط خوبی با مراجع تقلید داشته و روابط توام با احترامی با ایشان دارد در حالی که بسیاری از مراجع حتی به رییس دولت نهم و دهم اجازه ورود به بیت خود را نمی دادند.

** دنیای امروز دنیای تعامل و گفت و گو است
وی اضافه کرد:‌ پیش بینی من این است که روحانی با ادب، نزاکت و اخلاقی که تا کنون از خود نشان داده است به علاوه قدرت بالایی که در مناظره و گفت و گو و بیان شفاف مسایل دارد، رای اکثریت را از آن خود می کند.
غرویان گفت: البته در مورد سایر کاندیداها نظر منفی ندارم. هر کدام طرفداران خودشان را دارند. بحث بر سر نوع نگرش به اسلام، دین و سیاست است اما سلیقه مردم یا به عبارتی نفس جامعه اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است.
وی ادامه داد: این قضیه بار دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال 94 اثبات شد و دیدیم که مردم مدیریت و سیاست های اعتدالی را بیشتر پسندیدند. در این انتخابات نیز هر کس منطق، علم، عقلانیت و اخلاق بیشتری از خود بروز دهد آرای مردم را به سوی خود جلب می کند و رییس جمهور می شود.

** با مناظرات زنده تلویزیونی مخالفم
غرویان افزود: روحانی دارای قدرت تعامل، گفت و گو، رایزنی و مناظره با سیاستمداران بزرگ عالم است و دنیای امروز نیز همین را اقتضا می کند. رییس دولت یازدهم تجربه ای وسیع و نگاهی جهانی دارد و در عرصه بین الملل نیز به این صفات شناخته می شود.
وی تاکید کرد: رویکرد ایشان حل صلح آمیز مسایل است البته آنجا که پای منافع ملی می افتد، محکم می ایستد و زبان گویا و منطق رسای ما است. فکر می کنم ضرورت دارد سکان اجرایی نظام را برای 4 سال دیگر به ایشان بسپاریم تا بتواند شان و منزلت ایران در دنیا حفظ و از مصالح و منافع ملی دفاع کند.
غرویان در پایان گفت: البته بنده با مناظرات زنده تلویزیونی مخالف بودم چرا که خاطرات خوشی از مناظرات قبلی نداریم و ممکن است کشور بار دیگر دچار هیجانات کاذب شود. درست است که مشاهده پخش مستقیم این مناظرات برای همه از جمله خود من لذت بخش است اما خیلی به عقلانیت و احتیاط نزدیک نیست. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر