بازدید 14824

روایت محسن رضایی از روزی که سپاه پاسداران را گرفت و روزی که تحویل داد

زمانی که سپاه را تحویل گرفتم، سی هزار پاسدار و بسیجی و سرباز وظیفه داشت. پس از شانزده سال فرماندهی، زمانی که این نهاد انقلابی را به فرمانده بعدی تحویل دادم، به لطف خدای متعال، سپاه، پنج نیرو، ده ها لشکر و تیپ، سه میلیون بسیجی جبهه رفته و بیش از صد هزار کادر پاسدار و صدها تانک و نفربر و توپ داشت.
کد خبر: ۶۸۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 22 April 2017
محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وضعیت سپاه پاسداران در دورانی که مدیریت این نهاد را بر عهده گرفت، به درخت تنومندی اشاره کرد که پس از سال‌ها از خودگذشتگی رزمندگان و بسیجیان و پاسداران اسلام شکل گرفت و ریشه هایش در آرمان‌های انقلابی و اسلامی مردم ایران است.
 
به گزارش «تابناک»؛ هرچند سپاه پاسداران در فروردین سال 1358 فعالیت خود را آغاز کرد، این نهاد در دوم اردیبهشت 1358 با تأیید شورای انقلاب رسما فعالیت کرد؛ فعالیت‌هایی که با حواشی فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، تا آنکه با سپردن مدیریت این مجموعه به محسن رضایی، این مجموعه شکل کاملی گرفت و به یک نیروی قدرتمند متکی بر مردم بدل شد که سرنوشت دفاع مقدس را تغییر داد.
 
روایت محسن رضایی از روزی که سپاه پاسداران را گرفت و روزی که تحویل داد 
در همین زمینه، امروز، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: «سپاه، در فروردین ماه 1358، پس از تشکیل دوازده جلسه متشکل از نمایندگان چهار گروه انقلابی، به اساسنامه ای دست یافت که در دوم اردیبهشت ماه 1358 به تصویب شورای انقلاب رسید و بر مبنای آن، شورای فرماندهی و فرمانده سپاه، مشخص شدند. پس از آن، طی مدت دو سال و نیم، سپاه، چهار فرمانده را پشت سر گذاشت و من، پنجمین فرمانده سپاه بودم که در شهریورماه 1360 به فرماندهی منصوب شدم.»

محسن رضایی با اشاره به وضعیت سپاه در آن دوران تأکید کرد: «زمانی که سپاه را تحویل گرفتم، سی هزار پاسدار و بسیجی و سرباز وظیفه داشت. پس از شانزده سال فرماندهی، زمانی که این نهاد انقلابی را به فرمانده بعدی تحویل دادم، به لطف خدای متعال، سپاه، پنج نیرو، ده ها لشکر و تیپ، سه میلیون بسیجی جبهه رفته و بیش از صد هزار کادر پاسدار و صدها تانک و نفربر و توپ داشت.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها