بازدید 3530

پیش بینی صنعت فراساحل در سال 2017 میلادی

همزمان با بهبود قیمت نفت، موافقت اوپک با کاهش تولید و ایجاد تعادل در هزینه های آن، آینده مثبتی پیش روی صنعت فراساحل پیش بینی می شود.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 22 April 2017
همزمان با بهبود قیمت نفت، موافقت اوپک با کاهش تولید و ایجاد تعادل در هزینه های آن، آینده مثبتی پیش روی صنعت فراساحل پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی چامعه دریایی ایران (مانا) در حالی که نرخ نفت و میزان تولید آن به کمترین سطح خود رسیده و تاثیری جدی بر عملکرد فعالیت فراساحلی گذاشته است، تحلیلگران از بهبود قیمت و ایجاد تعادل بین تولید و نرخ گذاری در آینده صنعت فراساحل خبر می دهند. 

آنچه در حال حاضر مشهود است، بهبود قیمت نفت از پایین ترین سطح خود است. از سوی دیگر، اوپک با کاهش تولید موافقت کرده است و میزان سود و زیان به شدت و همزمان با کاهش تقاضا در بازار با افت همراه بوده است. 

بر همین اساس ترکیب سه عامل مذکور، طرح برنامه های جدید و استفاده بروز از تکنولوژی های مدرن فرصت های جدیدی را برای ایجاد تعادل در سطح تولید و درآمدزایی از فروش نفت فراهم می آورند. 

از این رو، منطقه خلیج فارس در خاورمیانه می تواند نقش بسزایی در بهبود قیمت نفت داشته باشد به گونه ای که اپراتورهای قایق های تجاری در به عهده گرفتن چالش های پیش روی بخش انرژی فراساحل نقشی اساسی دارند.

چینی ها برای ساخت یارد کشتی سازی به فیلیپین می روند 

هیئت سرمایه گذاری دولت فیلیپین از سرمایه گذاری چهار شرکت چینی در پروژه های صنعتی این کشور خبر داد. 

به گزارش گروه بین الملل مانا، چین با سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی فیلیپین به ارزش 10 میلیارد دلار که شامل ساخت یک یارد کشتی سازی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار می شود، شرکت می کند.بر اساس این گزارش، شرکت تکنولوژی YDT وابسته به صنایع سنگین Dalian چین تمایل به ساخت یک یارد کشتی سازی برای ساخت و تعمیر شناورهای با سایز متوسط و ظرفیت بالای 15 هزار DWT در فیلیپین دارد. 

در صورتی که این یارد به طور کامل ساخته شود تا سال 2022 میلادی بیش از دو هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و خبر قطعی آن در ماه جاری میلادی به طور رسمی اعلام می شود.

بر همین اساس، دیگر پروژه های سرمایه گذاری چین در فیلیپین شامل ساخت یک کارخانه فولاد یکپارچه، نیروگاه زباله سوز، خدمات و تولیدات مربوط به هوافضا و تاسیسات پایین دستی پتروشیمی است. 

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری چینی ها در فیلیپین 300 برابر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است که موجب تقویت روابط پکن و مانیلا می شود.
حمل و نقل گاز از پاناما به آسیا افزایش می یابد 

مقامات کانال پاناما با هدف افزایش تزانزیت شناورهای حمل LNG به دنبال فرصت هایی برای توسعه بازار حمل و نقل گازی هستند. 

هیئتی از سوی مقامات کانال پاناما به آسیا اعزام شد تا ضمن بازدید از چند شرکت کشتیرانی و سازمان های دریایی در ژاپن، کره جنوبی، چین و تایوان به بررسی رشد حمل و نقل گازی از طریق کانال و ترانزیت آن از سوی بازیگردان های اصلی آسیا بپردازد.

آسیا و سهامداران این قاره مهمترین بازیگردان های ترافیکیِ کانال به حساب می آیند. 

این گزارش ضمن اشاره به بازیگردان های آسیایی ادامه داد: برنامه های متعددی جهت توسعه کانال و طرح ریزی های جدید در بخش های مختلف حمل و نقل باید انجام شود. از این رو، نیاز جدید حمل و نقل به ترانزیت گاز طبیعی امکان تازه دیگری است که به کانال توسعه یافته پاناما اضافه شد.

در ماه جولای سال 2016 میلادی، کانال پاناما میزبان تزانزیت اولین شناور حمل گاز موسوم به Maran Gas Apollonia بود.

آبراههای توسعه یافته کانال می توانند 90 درصد از تانکرهای حمل LNG را در خود جای و طول سفر از منطقه شرق آمریکا و خلیج این کشور به سمت آسیا را 23 روز کاهش دهند.

بر همین اساس، فرستاده کانال پاناما به همراه تیم توسعه تجاری با هدف بررسی سیاست های انرژی ژاپن و تمایل آن برای وارد کردن گاز طبیعی و پروپان از خلیج مکزیک با نمایندگان وزارت گردشگری، حمل و نقل، زیرساخت و زمین این کشور دیدار کردند.

در دیداری دیگر فرستادگان کانال پاناما با مدیران اجرایی صنعت کشتیرانی از شرکت های مختلف حمل و نقل از جمله خط کشتیرانی MOL، NYK و K Line به همراه شرکت های پیشتاز در حوزه گاز شامل Astomos و گاز توکیو به بحث و گفتگو نشستند. 

در کره نیز فرستاده کانال پاناما با نمایندگان شرکت گازی KOGAS- واردکننده گاز طبیعی مایع- و SK Gas -واردکننده LPG- به مذاکره نشستد. همچنین، از یارد کشتی سازی سامسونگ در Geoje با هدف بررسی ساخت شناورهای نئوپاناماکس حمل LNG بازدید کردند و دیداری نیز با نمایندگان شرکت HMM و PanOcean داشتند.

افزون برآن، نمایندگان پاناما با خطوط کشتیرانی کاسکو و نمایندگانی از شرکت های یانگ مینگ و اورگرین تایوان برای ارزیابی جنبه های مختلف صنعت دریانوردی و خدمات ارائه شده از سوی کانال به بحث نشستند.

مدیر هیئت کانال پاناما ضمن اشاره به آسیا بعنوان مهم ترین منطقه در صنعت حمل و نقل جهانی گفت: دیدارها با نمایندگان کشتیرانی های مختلف آسیا بسیار سازنده و مثبت بود. 

وی در پایان این گزارش افزود: کانال محل اتصال 14 مسیر دریایی است و دسترسی به یک هزار و 700 بندر و 60 کشور را فراهم می کند. ما باید تلاش خود را برای توسعه و ارائه خدمات ویژه و با ایجاد تعامل سازنده با مشتریان و متخصصان پیشرو در صنعت حمل و نقل ادامه دهیم. 

رشد جابجایی در دومین بندر پر تردد جهان 

بندر سنگاپور شاهد رشد جابه جایی کانتینری در ماه مارس سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود. 

به گزارش گروه بین الملل مانا بندر سنگاپور شاهد رشد جابه جایی 2.69 میلیون TEU در ماه مارس سال جاری میلادی بود که نسبت به 2.52 میلیون مدت مشابه سال گذشته، رشد 6.7 درصدی را به نمایش گذاشت.

علاوه براین، جابه جایی کانتینری در ماه فوریه سال جاری میلادی در بندر سنگاپور نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 17 درصدی را به نمایش گذاشت.

در مجموع می توان گفت، در نیمه نخست سال جاری میلادی، بندر سنگاپور جابه جایی 7.61 میلیون TEU را به نمایش گذاشت که نسبت به 7.39 میلیون TEU مدت مشابه سال گذشته، سه درصد رشد به همراه داشت. 

بندر شانگهای چین هم چنان جایگاه شلوغ ترین بندر کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است و بندر سنگاپور، نزدیکترین رقیب شانگهای، در جایگاه دوم قرار گرفت.

از بعد نتایج مالی، گزارشات حاکی است، بندر شانگهای سود خالص 6.85 میلیارد RM را در سال گذشته به ثبت رساند که نسبت به 6.56 میلیارد RM در سال 2015، چهار درصد رشد داشت.

شروع پرقدرت بزرگترین بندر اروپا 

بندر روتردام هلند شاهد افزایش 8.8 درصدی جابه جایی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی بود. 

بندر روتردام هلند- بزرگترین بندر اروپا- در سه ماه نخست سال جاری میلادی جابه جایی 3.3 میلیون TEU کانتینر را به ثبت رساند، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 8.8 درصدی را به نمایش می گذارد.

"Allard Castelein" مدیرعامل بندر روتردام هلند با اشاره به عملکرد چشم گیر این بندر در بخش جابه جایی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی، افزود: علیرغم اینکه بازار رشد محدودی را تجربه می کند، اما شرکت های کانتینری بندر روتردام توانستند عملکرد قوی از خود نشان دهند.

میزان جابه جایی کانتینری در بندر روتردام با رسیدن به 34.3 میلیون تن، 10.8 درصد افزایش داشت، رقمی که به زعم مقامات این بندر به طور قابل ملاحظه ای از میانگین بازار پیشی گرفته است. 

علاوه بر این، فعالیت در ترمینال های جدید بندر Maasvlakte 2 ( بندر گسترش یافته بندر روتردام) نیز روند رو به رشدی به خود گرفته است.ناگفته نماند، در سه ماه نخست سال جاری میلادی، دو درصد جابه جایی کالای بیشتری از طریق بندر روتردام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، انجام گرفت.

افزون بر این، جابجایی کلی در بخش نیم فله - رو رو و کارگوهای دیگر با رسیدن به 7.6 میلیون تن، 14.5 درصد رشد را نشان داد.

در این مدت ، بندر روتردام جابه جایی بیشتری را در بخش فله مایع، نفت خام و گاز مایع طبیعی نیز را تجربه کرد.

راه اندازی ائتلاف ها جهشی در میزان تقاضا برای شناور

به دنبال راه اندازی ائتلاف های جدید در مسیرهای تجاری غرب –شرق، تقاضا برای شناورها سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

موسسه تحقیقی آلفالاینر پیش بینی کرد: به دنبال راه اندازی ائتلاف های جدید از یکم ماه جاری در مسیرهای تجاری غرب –شرق، تقاضا برای شناورها و تناژ کشتی های کانتینری با رشد پنج درصدی ظرفیت TEU و چهار درصدی تعداد شناورها نسبت به ماه گذشته، همراه خواهد بود.

ظرفیت کلی شناورها در نظر گرفته شده برای فصل تابستان سال جاری میلادی، نیز دو درصد نسبت به تابستان سال 2016، افزایش خواهد داشت.

در ادامه گزارش آلفالاینر آمده است: تناژ از دست رفته در پی ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی وعدم فعالیت شناورهای این کشتیرانی در مسیرهای تجاری شرق-غرب، با راه اندازی خطوط سرویس های جدید متعلق به ائتلاف های اقیانوسیه، THE و ائتلاف 2M+HMM، به طور کامل جبران خواهد شد.

علاوه بر این، خطوط کشتیرانی ها تقریبا 913 فروند شناور را که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در مسیرهای سرویس دهی شرق-غرب استقرار یابند، آماده کرده اند.

این گزارش در پایان نوشت: با بررسی میزان سایز استقرار شناورها می توان به این نتیجه دست یافت که تعداد شناورهای 14 هزار تا 20 هزار TEU و پنج هزار و 500 تا ده هزار TEU افزایش پیدا کرده اند، از سوی دیگر، تعداد شناورها از ده هزار تا 13 هزار و300 TEU و سه هزار تا پنج هزار و 100 TEU، کاهش یافته است.

تایوان خط سرویس دهی جدید راه اندازی می کند

کشتیرانی یانگ مینگ تایوان، خط جدید سرویس دهی آسیا- استرالیا را راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیرانی یانگ مینگ تایوان در نظر دارد خط سرویس دهی جدید استرالیا- آسیا موسوم به AAA را با هدف گسترش پوشش بندری کشتیرانی مذکور در استرالیا، راه اندازی کند.

این گزارش ادامه داد: خط سرویس دهی جدید که از 24 ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، هشت فروند کشتی کانتینری متعلق به کشتیرانی OOCL هنگ کنگ،PIL سنگاپور، کاسکوی چین و CMA CGM فرانسه را با ظرفیت بین چهار هزار تا پنج هزار TEU، مستقر خواهد کرد.

پوشش بندری خط سرویس دهی AAA شامل بنادرLaem Chabang Klang, Fremantle, Sydney, Melbourne, Adelaide, Fremantle ، Singapore و Chabang Laem خواهد بود.

علاوه بر این، خط سرویس دهی مذکور، دو حلقه سرویس دهی را با هدف پوشش دهی بازارهای استرالیا- خاور دور، نیز فراهم خواهد کرد.

یکی از این حلقه ها موسوم به CAT، پوشش بنادر Ningbo, Shanghai, Shekou, Kaohsiung, Sydney, Melbourne ، Brisbane،Kaohsiung و Ningbo را در برخواهد گرفت.

خط دیگرسرویس دهی موسوم به NAX، پوشش بنادر Yokohama, Osaka, Pusan, Qingdao, Shanghai, Ningbo, Melbourne, Sydney, Brisbane و Yokohama را شامل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی