بازدید 6806

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات +ویدیو

فردا (یکشنبه) فرانسوی ها برای دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رأی خواهند رفت و دوباره در هفتم ماه می دو دوم از این انتخابات که دور نهایی آن است، برگزار خواهد شد تا رئیس جمهور آینده این کشور مشخص شود. آنچه اکنون انتظار همه از این انتخابات را دارند، این است که خط پوپولیزم در فرانسه تا کجا به پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۶۸۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 22 April 2017
فردا (یکشنبه) فرانسوی ها برای دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رأی خواهند رفت و دوباره در هفتم ماه می دو دوم از این انتخابات که دور نهایی آن است، برگزار خواهد شد تا رئیس جمهور آینده این کشور مشخص شود. آنچه اکنون انتظار همه از این انتخابات را دارند، این است که خط پوپولیزم در فرانسه تا کجا به پیش خواهد رفت.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از شگفتی در رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، اینکه فرانسوی ها چه کسی را رئیس جمهور آتی خود انتخاب خواهند کرد، نه تنها در اروپا بلکه تقریبا در سراسر جهان به یک موضوع مهم سیاست بین الملل تبدیل شده است.

آنچه در رقابت برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری در کاخ الیزه نیازمند دانستن آن هستید، به شرح زیر است؛
 
همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 

کاندیداهای انتخابات سال 2017 چه کسانی هستند؟

پنج نامزد اصلی انتخابات سال 2017 فرانسه عبارتند از: فرانسوا فیون (جمهوری خواهان)، بنوا هامون (سوسیالیست)، مارین لوپن (جبهه ملی)، امانوئل ماکرون (مستقل) و ژان لوک ملانشون (اتحاد فرانسه زانو نزده).

در حالی که هنوز در این مرحله از انتخابات فرانسه پیروز انتخابات به هیچ وجه مشخص نیست – به دلایلی از جمله انتخاب دونالد ترامپ، عدم اعتماد کافی رأی دهندگان، فسادها و پرونده های سیاسی و ماجرای برگزیت – اما تا حدی می توان پیشتازان این انتخابات را مشخص کرد.

زمان برگزاری انتخابات

رقبای انتخاباتی در دو مرحله برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. اولین دور از انتخابات فردا یکشنبه 23 آوریل برگزار می شود که طی آن دو تن از نامزدهایی که در این دور بیشترین رأی را به خود اختصاص دهند، راهی دور دوم انتخابات در هفتم می خواهند شد. روز رأی گیری در فرانسه همواره یکشنبه است.

پیشتازان انتخابات و برندگان احتمالی

انتخابات فرانسه به شکل سنتی همواره رقابتی دو طرفه میان محافظه کاران یا جمهوری خواهان ـ که قبلا با نام UMP شناخته می شدند ـ از یک سو و حزب سوسیالیست این کشور با گرایش های چپ بوده است. اما در این انتخابات وضعیت کمی متغیر و پیچیده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فعلی این کشور، در حالی کاخ الیزه را ترک می کند که یکی از بدترین دوران ریاست جمهوری فرانسه را رقم زده و محبوبیت رئیس جمهور این کشور را به شکلی کم سابقه پایین آورده است؛ در همین حال و در شرایطی که موضوع رسوایی سیاسی فرانسوا فیون از حزب جمهوری خواه – در پی اتهاماتی مبنی بر پرداخت های بی حساب و کتاب به همسر خود در قالب یک شغل جعلی – پیروزی وی در این انتخابات مقابل حزب راست و محافظه کار در تردید جدی قرار دارد.

همچین در مورد راهیابی مارین لوپن از حزب جبهه ملی به دور دوم نیز هرچند وی سرمایه اجتماعی مهمی را به دور خود جمع کرده، برخی بدبینی ها وجود دارد. در تاریخ انتخابات فرانسه تا کنون تنها یک بار کاندیدای این حزب به دور دوم راه یافته است – بنیانگذار این حزب و پدر مارین لوپن یعنی ژان ماری لوپن. دختر ماری لوپن از پیروزی خود در دور اول مطمئن است و این را نظرسنجی های قبل از انتخابات نیز نشان داده است. با این حال، پیروزی وی در دور دوم انتخابات بسیار دور از تصور می نماید.

تاچریست متهم: فرانسوا فیون

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 
آقای فیون از حزب محافظه کار کمپین خود را برای انتخابات 2017 با بارقه های پر نوری از امید به پیروزی آغاز کرد. علاقه و عشق وی به اصلاحات از نوع تاچری آن در فرانسه منجر به تعهد وی به کاستن از میزان تعهدات و کارایی بخش عمومی و دولتی در فرانسه شد که به شکل عمومی باور بر این است، از کم کاری رنج می برد؛ موضوعی که در همان ابتدا رأی بسیاری را برای وی به همراه داشت.

اما پس از آنکه یک روزنامه فرانسوی وی را متهم به آن کرد که به همسر بریتانیایی الاصل خود – پنلوپه فیون – در قبال یک شغل جعلی که هرگز وجود نداشته، میلیون ها یورو پرداخت کرده است، کمپین وی دچار یک هرج و مرج و آسیب جدی شد.

وی به همراه همسر خود متهم شد اما با این حال با رد اتهامات این گونه و بیان این که وی قربانی یک تقلب انتخاباتی کثیف شده که از سوی فراسوا اولاند و تیمش هدایت شده، وعده داد که در مقابل این اتهامات مبارزه را ادامه خواهد داد.

با این حال، امید اول محافظه کاران برای پیروزی در انتخابات بعد از این ماجراها شاهد افول محبوبیت خود شد و اکنون می تواند جزو کسانی باشد که در همان دور اول انتخابات حذف شوند. اما با وجود این، هسته اصلی حامیان وی که کاتولیک های سنتی فرانسه را تشکیل می دهد، همچنان وی را حمایت می کنند و یک نظرسنجی محبوبیت وی را 19 درصد عنوان کرده.

در این شرایط، فیون اظهار می کند که رأی خاموش جمعیت راستگرای فرانسه که در نظرسنجی ها تمایلی به شرکت ندارند، در روز انتخابات به پای صندوق ها خواهند آمد و با نوشتن نام وی او را راهی دور دوم انتخابات خواهند کرد.

چهره آتشین راست افراطی: مارین لوپن

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 
پدر وی ماری لوپن، یک نژادپرست و متهم و محکوم در رد و انکار ماجرای هلوکاست، شخصیتی بود که بیش از آنکه در پی آن باشد و توانش را داشته باشد که حزب جبهه ملی را به قدرت برساند، در پی انگیزش بزرگ در میان توده های فرانسوی بود؛ اما مارین لوپن، دختر وی، وکیل سابق، حزب جبهه ملی فرانسه را جهتی کاملا متفاوت هدایت می کند.

در حالی که جبهه ملی زمانی و تحت هدایت ژان ماری، یک کلوپ سیاسی برای دارندگان کسب و کار راست افراطی بود، مارین لوپن این جبهه را به یک جنبش جدید برای عصر انقلاب و سلطه پوپولیسم تبدیل کرده است. کمپین انتخاباتی وی با عنوان de-démonisation یا ضد اهریمن سازی – که از زمانی که وی قدرت را از پدرش در حزب گرفت در جریان بوده – سعی بر آن دارد که چهره جبهه ملی فرانسه را تا حدی بهتر از قبل جلوه دهد.

این قمار مارین لوپن به نظر جواب داده و اکنون بسیاری از نظرسنجی ها وی را پیشتاز انتخابات نشان می دهند. همچنین این احتمال از سوی برخی تحلیلگران مطرح شده که پدید ترامپ یا «اثر ترامپی» منجر به آن شود که بسیاری از رأی دهندگان فرانوسی در روز انتخابات وی را بر فرانسوا فیون که نامزد اصلی جریان راست در فرانسه است، ترجیح دهند. با این حال، سیاست اندیشان در دل فرانسه معتقدند که وی توان پیروزی در دور دوم انتخابات را نخواهد داشت.

امانول ماکرون: پیشتاز جبهه معتدل و میانه رو

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 
امانوئل ماکرون که پیش از این سابقه سیاسی انتخاباتی نداشته و اساسا از سازوکارهای اداری بانک های فرانسه می آید، در ابتدا به عنوان یکی از نامزدهای گمنام انتخابات مطرح بود، ولی اکنون به عنوان رقیبی جدی برای مارین لوپن که می تواند در دور دوم هم پیروز انتخابات باشد، مطرح است.

وی پیش از دریافت پست وزارت اقتصاد در سال 2014 در کابینه اولاند، مشاور ارشد اقتصادی وی بود که در خصوص اصلاحات اقتصادی به اولاند مشاوره های جدی می داد؛ اما با استعفا از سمت خود در راه ایجاد حزب میانه رو در فرانسه موجبات خشم اولاند را فراهم آورد. وی نام حزب و کمپین خود را «در حرکت» گذاشته است.

وی در عصر پیروزی دونالد ترامپ در ایالات متحده، خود را به عنوان یک نامزد مستقل و خارج از سیستم تلقی می کند. چندی پیش، وی که وعده یک انقلاب دموکراتیک در فرانسه را داده است، بیان کرده بود: من پوچی سیستم سیاسی کشورمان را از داخل نظاره کرده بودم و اکنون این سیستم را به شکل کلی رد می کنم.

این وزیر اقتصاد سابق که با یک مطلقه 20 سال از خودش کوچکتر ازدواج کرده، تأکید دارد که وی نه تعلقی به جناح راست دارد و نه چپ بلکه برای فرانسه آمده است؛ شعاری انتخاباتی که بیش از همه ناشی از نزدیکی وی با سوسیالیست های اصلاح طلب از جمله مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه است و همچنین نشانی از ایده های فرانسوا بایرو چهره سیاسی میانه رو در فرانسه دارد.

ماکرون به شدت طرفدار کسب و کار و همچنین طرفدار انسجام اروپاست؛ اما رقبای وی او را به کلی گویی و بیهوده گویی متهم کرده اند. مارین لوپن در یکی از مناظره های انتخاباتی گفت که ماکرون 7 دقیقه صحبت کرد، بدون آن که چیزی بگوید! به عنوان یک چهره تازه در انتخابات فرانسه، ضعف تجربه سیاسی ماکرون یکی از نقاط اصلی ضعف وی محسوب می شود.

همزاد جرمی کوربین: بنوا هامون

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 
بنوا هامون چپگرایی که وی را مرتبط با جرمی کوربین ـ رهبر حزب کارگر انگلستان ـ می داند، توانست در رقابت های درون حزبی، مانوئل والس را کنار بزند و به عنوان کاندیدای اصلی حزب مطرح شود. وی که سابقه وزارت آموزش را داراست، خواستار کاهش ساعات کاری از 35 ساعت به 32 ساعت در هفته، ایجاد یک درآمد ماهیانه عمومی برای همه و همچنین اصلاحاتی در نظام مالیات است.

در حالی که مانوئل والس که زمانی وی را تونی بلر فرانسه خطاب می کردند، کاندید اصلی حزب چپ تلقی می شد، پیروزی بنوا هامون برای همه یک شوک بود. تحلیلگران بر این باورند که کاندیداتوری وی شانس پیروزی ماکرون را افزایش داده است، زیرا ماکرون توانسته است، بلواری سیاسی میان هامون از چپ و فیون از راست ایجاد کند.

در حالی که هامون توانسته حمایت برخی گروه های اجتماعی از جمله طرفداران محیط زیست را به دست آورد، نظرسنجی ها وی را در رده پنجم مبارزه قرار داده اند. بعد از رقیب دست چپی، ژان لوک ملانشون. به احتمال زیاد، وی در انتخابات فردا رأی کافی برای رسیدن به دو دوم نخواهد داشت.

چهره ضد سرمایه داری: ژان لوک ملانشون

همه چیز در مورد انتخابات 2017 فرانسه و کاندیداهای این انتخابات 
مرد شگفتی ساز در رده چهارم نظرسنجی ها، چهره رادیکال مورد حمایت کمونیست ها، زان لوک ملانشون خود را به عنوان کاندیدای ارجح دست چپ در فرانسه و بالاتر از هامون قرار داده است. کهنه سرباز 63 ساله، با شعارهایی وارد انتخابات شده که از اساس رادیکال هستند: انقلاب غیر خشونت بار مردمی، پاره کردن قانون اساسی فرانسه و از نو نوشتن آن برای پایان دادن به سیستم ریاست جمهوری مطلقه در فرانسه.

ملانشون که ابتدا کار خود را در رده پنجم نظرسنجی ها آغاز کرد، به تدریج توانست با خودنمایی در مناظرات انتخاباتی وضعیت رأی خود را بهبود دهد و اکنون حدود 15 درصد از رأی فرانسه را طبق نظرسنجی ها در اختیار دارد. اکنون ملانشون رقیب جدی برای فرانسوا فیون تلقی می شود و بر این باور است که می تواند با دشمن قسم خورده خود مارین لوپن در دور دوم انتخابات رقابت کند.

کمپین وی با عنوان «فرانسه زانو نزده»، مانیفستی 350 ماده ای و با ماهیتی مبنی بر تأکید بر نیرو و قدرت مردم دارد. وی می خواهد سخت گیری بی سابقه ای علیه ثروتمندان فرانسه به راه اندازد و پیشنهاد مالیات 100 درصدی برای کسانی را داده که در ماه بیش از 33 هزار یورو درآمد دارند. همچنین می خواهد کف دریافتی برای همه فرانسویان را برابر با 1300 یورو قرار دهد.

وی خواهان تجدیدنظر در موافقتنامه های اتحادیه اروپاست و خواهان خروج از زیر یوغ لیبرالیسم اقتصادی است و وعده 100 میلیون یورو سرمایه برای انرژی های سبز و دفن کردن انرژی هسته ای، رساندن سن بازنشستگی به 60 سال و حرکت به سمت 32 ساعت کار در هفته را داده است.

اما وی نیز مانند مارین لوپن و فرانسوا فیون به این متهم است که بیش از حد با ولادیمیر پوتین سمپاتی دارد و بنابراین، خواهان آن است که ناتو را رها کرده و با روسیه مذاکره کند.

با این حال، وی در رقابت های تبلیغاتی تا حد زیادی لحن خود را متعادل کرده تا بخش بیشتری از رأی فرانسه را به دست آورد و بیان کرده که به هیچ وجه شخصیتی عجول نخواهد بود. تحلیلگران معتقدند که وی برای پیروزی نیاز دارد تا رأی بیشتری را از قشر کارگر فرانسه جذب کند.
 
تعداد بازدید : 129
تعداد بازدید : 16
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس