بازدید 34237
نتایج نظرسنجی «تابناک» درباره گرایش مردم به جریانات سیاسی؛

اصولگرایان دیر بجنبند، ائتلاف اصلاح طلبان ـ اعتدالیون پیروز انتخابات می‌شود!

آنها با توجه به حصول اجماع و بیان انتقادات جدی خود و برنامه های اصولی شان برای اداره کشور می توانند ورق را برگردانند و به سمتی بروند که نتیجه آن شکست رقیب جدی شان در انتخابات یعنی «حسن روحانی» و حامیان اوست. این رویه می تواند کارزار رقابت های انتخاباتی را به عرصه ای برای تجربه موفق دوباره بدل سازد؛ اگر اصولگرایان اشتباهات استراتژیک گذشته را مرتکب نشوند.
کد خبر: ۶۸۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 22 April 2017
بر پایه نظرسنجی «تابناک» ائتلاف اصلاح طلبان ـ اعتدالیون تاکنون بیشتر توانسته اند نظریات مردمی را به خود جلب کنند و اگر اصولگرایان تا انتخابات چاره اندیشی نکنند، گمان می رود که آنها با حفظ ائتلافشان همچنان سکان قوه مجریه را در دست داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ کمتر از 27 روز به برگزاری رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده است و بازار گمان زنی ها و پیش بینی ها درباره نتایج این رقابت‌ها هم داغ تر از هر زمانی است. احزاب و نمایندگانشان بی پروا از بایدها، نبایدها و شایدها می گویند و با زبان نقد و انتقاد مدام از نقاط ضعف رقیبان خرده می‌گیرند.

فصل انتخابات که می رسد، عمدتا حاشیه ها بر متن ماجرا غالب و بحث پیروزی در این ماراتن سیاسی بر هر امر دیگری ارجح می شود، به همین دلیل هم سخنرانان پای میزهای مناظرات انتخاباتی می آیند و در نشست ها و جدل های سیاسی ـ حزبی‌شان سعی می کنند، نظر مخاطب را جلب کند.

در این ایام، اینکه مخاطب چه می‌خواهد و اصولا چه دوست دارد بشنود، بر هر امر دیگری اولویت دارد، همین می شود که نشست های نقد و بررسی و مناظره ها به تریبونی برای طرح شعارهای سیاسی و انتقاد از عملکرد رقیبان و حتی بعضا به محلی برای تخریب رقیب بدل می شود.

در این میان یافتن اینکه در این بازار پر حاشیه و رنگارنگ احزاب و طیف های سیاسی کشو چه کسی میدان دارتر است و توانسته مخاطبان بیشتری را همراه خود کند، حکایت از پیروزی احتمالی آن جریان می دهد. لذا به دنبال داغ شدن کرسی های نقد و مناظره، بحث نظرسنجی ها هم داغ می شود.

برخی تحلیلگران و دنبال کنندگان ویژه اخبار سیاست در ایام انتخابات با طراحی نظرسنحی های انتخاباتی درصدد تحلیل و البته پیش بینی فضای سیاسی کشور برمی آیند.

اصولگرایان دیر بجنبند، ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالیون پیروز انتخابات می‌شود

در همین راستا سایت «تابناک» از چندی پیش نظرسنجی را با عنوان اینکه «شما طرفدار کدام یک از جناح های سیاسی کشور هستید؟» بر خروجی سایت قرار داد تا به واسطه آن روشن شود مخاطبان عمومی به عنوان نمونه ای بی طرف از جامعه ـ چرا که تابناک به عنوان یک سایت فرا حزبی و بدون وابستگی های سیاسی، جناحی است ـ در فضای سیاسی کشور از کدام جریان سیاسی طرفداری می کنند.

این نظرسنجی جناح ها و طیف های سیاسی را در شش دسته تقسیم بندی کرده بود. بر پایه این تقسیم بندی اصولگرایان، اصلاح طلبان، دولت و اعتدالی ها، جبهه نیروهای انقلاب، جریان حامی «محمود احمدی نژاد» و مستقل ها شش گروه سیاسی طبقه بندی شده‌ای بودند که محل تأیید یا رد مخاطبان تابناک قرار گرفتند.

در این نظرسنجی که نزدیک 5 روز به طول انجامید و بر خروجی سایت قرار داشت، 45 هزار و 47 تن شرکت کردند و در نهایت و به واسطه آرای ارایه شده اصلاح طلبان با اخذ54.16 درصد آرا در رتبه اول؛ دولت و اعتدالی ها با اخذ16.23 درصد آرا در رتبه دوم و مستقل ها با اخذ10.85در صد آرا در رتبه سوم قرار گرفتند.

اصولگرایان با اخذ6.64 درصد آرا در رتبه جهارم، جبهه نیروهای انقلاب با اخذ 6.48 درصد آرا و جریان حامی «محمود احمدی نژاد» هم با 5.64 در صد آرا در رتبه ششم و آخر قرار گرفت .

با این اوصاف، می توان گفت که اصلاح طلبان پس از بر هم زدن قاعده بازی توسط برخی سیاسیون اصولگرا و عدم ائتلاف در چند انتخابات اخیر، شعارها و برنامه هایی ارائه کرده اند که حداکثر استفاده را از این اختلاف ببرند. به صورتی که اگر در فرصت باقی مانده تا انتخابات اصولگرایان چاره اندیشی نکنند، می توان پیش بینی کرد که طبق این نظرسنجی ائتلاف اصلاح طلبان – اعتدالی ها با اقبال بیشتری روبه رو شود.

اعتدالی ها و طرفداران دولت هم که با کسری 16،23 درصد آرا در رده بعدی و پس از اصلاح طلبان قرار دارند، دومین محبوب سیاسی کشور هستند و شاید بشود این رأی دومی را هم به پای ثبات جایگاه سیاسی و اجرایی شان نزد مردم دانست و به واسطه آن گفت که شاید فرضیه اعتماد مردم به یک رئیس جمهور برای دو دوره متوالی به اصل گریز ناپذیر سیاست داخلی کشورمان بدل شود، با ترکیب این دو نتیجه هم این برداشت که ائتلاف اصلاح طلبان – اعتدالگرایان در انتخابات 29 اردیبهشت ممکن است به نتیجه دلخواهشان برسند، مگر برنامه ها و رویکردهای اصولگرایان تا انتخابات این بازار را از سکه بیندازد.

البته این نظرسنجی مربوط به قبل از ثبت نام و اعلام تأیید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری است و می تواند طبق آنچه اصولگرایان به عنوان راهبرد و تاکتیک انتخاباتی پیش بینی کرده اند، دستخوش تغییر قرار بگیرد. علاوه بر اینکه باید توجه داشت که معمولا نتیجه انتخابات به ویژه برای ریاست جمهوری، در ایام تبلیغات و در هفته و روزهای آخر معمولا رقم می خورد.

انتقاد جدی اصولگرایان از رویکردهای دولت و همراهان آن، یعنی اصلاح طلبان می تواند مردم را به برنامه های این طیف سیاسی برای اداره امور کشور بار دیگر علاقه مند کنند؛ اگر برنامه ریزی درست و تاکتیک های انتخاباتی صحیحی به کار گرفته شود، زیرا دولت و اصلاح طلبان هم به رغم شعارهای خود در چهار سال اخیر نتوانسته اند بسیاری از مشکلات نظیر رکود، مشکلات بانکی، روابط خارجی برای انجام کارهای اقتصادی مؤثر و ... را به سرانجام برسانند.

هرچند نتایج نظرسنجی «تابناک» پیش از ثبت نام ها و اعلام تأیید صلاحیت شدگان به نفع جریان سیاسی رقیب اصولگرایان بود، آنها با توجه به حصول اجماع و بیان انتقادات جدی خود و برنامه های اصولی شان برای اداره کشور می توانند ورق را برگردانند و به سمتی بروند که نتیجه آن شکست رقیب جدی شان در انتخابات یعنی «حسن روحانی» و حامیان اوست. این رویه می تواند کارزار رقابت های انتخاباتی را به عرصه ای برای تجربه موفق دوباره بدل سازد؛ اگر اصولگرایان اشتباهات استراتژیک گذشته را مرتکب نشوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۰۴
چند درصد از شركت كنندگان داخل كشور و چند درصد خارج از كشور بودند؟
این نظرسنجی که گذاشتید ۷۰ درصد مردم به این دو رای میدن، اگر خطا رو حتی ۱۰ درصد هم بگیریم باز میشه ۶۰ به ۴۰. چه جوری میشه این اختلاف رو پر کرد؟
خخخخ نظر سنجي كه از بچه 9 ساله و تا هركسي كه خارج نشين باشه مثلا اعرب ها و غيره به اين سايت دسترسي داشته باشند و بتونن لايك بزنن رو يه گزينه نظر سنجي محسوب نميشه
ارا مردم تو صندوق و از مردم اين كشور و تو روز انتخابات معلوم ميشود
نه از يه بازديد كننده سايت
متشكرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
مشت نمونه خروار
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
میدونی که ایرانی های خارج از کشور هم حق رای دارن و رایشون حسابه؟
دلیلش مخاطبهای شماست و برایند جامعه نیست
این نوع نظرسنجی اصلا علمی نیست
ازمقالات واظهار نظرهای چندروزاخیر سایت تابناک برعلیه روحانی فرا جناحی بودن آن مشخص است .
جدال شیخ حسن و شیخ ابراهیم دیدنی است.
بایـــاس داده
ممنون که به اصولگراها گوشزدکردیدولی فایده ندارد
شما اگر نظرسنجی قبلی را که در مورد گرایش سیاسی خوانندگان خود بود در کنار این قرار می دید نتایج به واقعیت نزدیک می شد اکثریت خوانندگان شما گرایش سیاسی اصلاح طلبی دارند و در حقیقت در اینجا به گرایش سیاسی خود رای داده اند
شما یه نظر سنجی بذار بین رییسی و روحانی
60 تیکه کردی این ورو برادر.
اصولگراها چه دیر بجنبن چه زود، بازهم شکست خواهند خورد چه در ریاست جمهوری چه در شوراهای شهر.
مخاطب شما معلومه کیه بعد این نظر سنجی را به کل کشور ربط می دهید
تابناک 6درصد کو54درصد کو؟ تازه54بعلاوه16
آفرین بر مسئولان سایت تابناک که چنین شجاعتی را داشته اند که بر تری رقیب سیاسی خود در نظر سنجی اعتراف کنند و تنها به دنبال راه حل باشند و در مواجه با واقعیت سعی در ارائه نتایج غیر واقعی که مطابق با نظرات خودشان باشد نکرده اند. واقعیت بد یا خوب در زمان انتخابات بروز خواهد کرد اما آنچه مهم است میزان امانت داری ما در اعکاس نظریات مردم است.سایت فردا هم چندی پیش چنین نظر سنجی داشت که نتایج آن هم مشابه همین نظر سنجی بود که کار ایشان هم در خور تحسین است.
اصولگراها به غیر از تخریب روحانی هیچ برنامه ای ندارن
دیر زمانیست که برای جنبیدن اصول گرایان و انقلابیون!دیر شده است...
آری برادر دیگر دیر شده است.دیر.....
احتمالا بیشتر افرادیکه در نظر سنجی شما شرکت کرده اند از تهران باشند مانند انتخابات مجلس که اصلاح طلبان در تهران بیشترین رای را اوردند
نظرسنجی های اینترنتی دارای تورش بالایی هستند ولی در انتخابات مختلف تا آنجایی که من محیط اینترنت را دنبال کردم نتایج انتخابات و جامعه با محیط مجازی فاصله زیادی نداره. تنها یک استثنا وجود داره
زیاد به نظرسنجیتون اعتنا نکتید چون که bias شده است.
رای گیری شما یه نمونه از کل جامعه نیست که نتایجش معتبر باشه....
هيچ فرقي نداره كه اصول گرايان بجنبند يا نجنبند
در نظر داشته باشید این امار مربوط به افرادی است که توانایی کار با اینترنت را دارند ، و عمدتا از قشر تحصیل کرده می باشتد. بنا براین نمی توان این امار را به کل جامعه گسترش داد.
درود بر روحانی و شعور سیاسی بالای ایرانیان به امید ایرانی پیشرفته و آباد تر برای همه ایرانیان الهی آمین
این درصدها "تاکنون" نیست. همیشگی است. حداقل 70 درصد مردم طرفداران اصلاحات و ... هستند.
خخخخخخخخخ تابناک جان شما سایت فراجناحی هستی خخخخخخخخخ از همین مقاله بالا میشه فهمید کدوم سمتی هستی در ضمن خیلی از اونایی که میان پای صندوق رای اصلا اهل اینترنت نیستند اتفاقا بیشتر هم طرفدار اصول گراها هستند - امیدوارم دینتون رو نفروشید که اونوقت اون دنیا باید جوابگو باشین و یکی دیگه حالشو ببره و شما اون دنیا جوابگو باشین
ای کاش کیهانی ها هم یک نظر سنجی بکنند تا معیار پیش بینی آنها نیز معلوم گردد .البته نشون دادند که آنها هرگز کم نمی آرند.
مشکل انجاست که سیاسیون اصولگرا فکر میکنند ارزوها ی خود یعنی خواستگاه مردم.
این نظرسنجی خیلی علمی نیست
تابی جون این نظر سنجی نشون دهنده وضعیت جریانهای سیاسی کشور نیست.
تردید نکنید که روحانی رای می آورد چه اصولگرایان متحد باشند چه نباشند .
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید .
چیه تابناک، نگران شدی؟
نظر سنجی اینترنتی ارزشی نداره
هر چقدرم بدوند پایگاه اجتماعیه مخالفان روحانی کمتر از ۵ ملیون هست مگر اینکه
گول این نظرسنجی ها را نخورید، روحانی با این کارنامه ضعغیف در هم شکسته خواهد شد
خوب در جامعه اماری سایت تابناک اینجوری هست و اصلا قابل بسط به همه ایران نیست!!!!
جوجه را آخر اردیبهشت می شمارند
اصولگرایان اساسا طرح و زبانشون برای طبقه متوسط شهری نیست
این گونه نظر سنجی ها ارزش علمی ندارد
مشکل این نظر سنجی شما در اینه که همه شرکت کنندگان در این نظر سنجی از قشر تحصیلکرده هستن
به شما چی میرسه؟
تو که از احتمال پیروزی روحانی اینقدر دستپاچه شدی بگو اصولگرایان یا بهتر بگیم اقتدار گرایان تو این 4 دهه چه گلی تو سر این ملت زدن که مردم بهشون رای بدن؟!!!
اصول گرایان با اجرای روش های بسته بی منطق و حذفی همین جایگاه را هم از دست خواهند داد
اصولگرایان باید برای انتخابات 1400 تو فکر باشند. این انتخابات که برنده روحانی است.
از یک طرف ادعا میکنی که تابناک یک رسانه فراحزبی است و ادای بی طرف رو در میاری ولی میای به صورت کاملا غرض ورزانه باز این نتیجه اظهر من الشمس رو به سمت اصولگراها تعبیر میکنی... اخه چرا ملت رو .... فرض میکنی؟؟؟ تمام جملاتت در حمایت از اصولگراهاست
با رد صلاحیت آقای احمدی نژاد و اطرافیانش ، عملا سعی در اضافه کردن رای آنها، به سبد اصولگرها کردند .
به نظر من اصولگرایان خیلی وقت هست که پایگاه مردمی را از دست داده اند ... با 1 ماه جنبیدن به جایی نمیرسند.
زود هم بجنبند قصه همينه عزيز
اگر زود بجنبند هم فایده ای ندارد
اصولگراها پایگاه مردمی ندارند
یکجای قضیه راندیدیدواون توشهروروستاهای کوچکه
خانم یا آقای تحلیلگر انگار شما متوجه نشدید از نظر سنجی . ما اصلاحطلبان یا اعتدالیون از گفتمان م اعتقاد و منش اصولگرایان بیزاریم
63 درصد چی شد پس؟
خوب پیروز بشوند.تابناک تو چرا ناراحتی؟
چقدر از مرحله پرتی
مخاطبای سایت شما معلوم الحالند.نظرسنجی تون معتبر نیست
مخاطبهای سایت تو طرفدار یه جریان خاص هستند
ای شیطون چند هفته دیگه صبر میکردی بعد تحلیل می کردی این نتیجه رو.
این نوع نظرسنجی ها نه اعتبار دارند
تشکر از تحلیل واقع بینانه ات و حفظ امانت.
البته همین نظر سنجی در صورتی که توسط رجا نیوز یا فارس انجام میشد نتیجه برعکس میشد. علت اینه که اکثر مخاطبای سایت شما اصلاح طلب هستند
تابناک عزیزم نظر سنجیت درسته کسی در اینکه روحانی رای اول هستش یا نه شکی نداره
دولت روحانی کم عیب نبوده.
مردم بین بد و بدتر انتخاب می کنند
با روحانی تا1400.
اصولگرایان اگه برنامه داشتن در 8سال که نفت 150 دلاری میفروختن انجام میدادن.
اها پس سری قبل روحانی خوب جنبید چون یاذدمه تو سایت شما محسن رضایی با اقتدار در نظرسنجی صدر بود ولی تهش رایش ...هخخخ
بر اساس نظر سنجی «تابناک» ائتلاف اصلاح طلبان -اعتدالیون تاکنون بیشتر توانسته اند نظرات مردمی را به خود جلب کنند؟؟؟؟؟
انتقادات اصولگرایان غالبا توخالی است
بهتره یه نظرسنجی هم بزارین با اسامی کاندیداها و البته مدت طولانی ای این نظرسنجی رو سایت باشه
ممنون
این نظرسنجی قدیمی است. نظرسنجی جدید بگذارید
بیش از آنچه تصور می شد سطحی نگرید.
البته به نظر سنجی هایی که فقط از تهران صورت گرفته باشد اعتباری نیست یه عده نشستند تا فقط نظرسنجی ها را تیک بزنند
عجیب است شما ممنوع النظر سنجی نشده اید !!!!!
چرا نشستی
بدو بدو ؟
امید و تدبیر به هم دارند به پایان خط می رسند
تابناک و فراجناحی من قبلا به این قضیه اعتقاد داشتم
با سلام. من خودم بیشتر به اصلاح طلبان گرایش دارم. راجع به نظرسنجی مورد بحث، فکر می کنم هم نمونه آماری نسبت به جامعه مورد انتظار کوچک است و هم به صورت همگن نظرات واجدین شرایط رای دادن رو منعکس نمی کند.
سایت تابناک متمایل به اصلاحات هست وبیشتر مخاطبانش اصلاحطلبان هستن
جان من؟!!! قبول نیست تو دیدی !!!!!
ملاک رای مردم کوچه وبازاراست نه این نظرسنجی ها
علط است .شما باید میگفتید به کدام کاندیدا رای میدهید..
اين نظر سنجي رو بزار دم كوزه آبش رو بخور
شما مطمئ هستید بی طرف
تا اصولگرایان از شعارهای دمده دست برندارن و یه تغییر 180 درجه به خودشون ندن ؛
البته اغلب خوانندگان تابناک معتدل و اصلاح طلب هستند.
؟؟؟/
بجنبید بجنبید زود زود بجنبید
تو قسمت نظرات تو خبری با عنوان رقابت روحانی، قالیباف، رئیسی و... یه نظر با عنوان احمدی بای بای وجود داره که 391 پوینت مثبت و 128 پوینت منفی دریافت کرده. همینطور تو بخش نظرات یه خبر دیگه در مورد ثبت نام دکتر محمود احمدی نژاد و در تحت نظری با عنوان من حتما به ایشون رای میدم شاهد حدود 400 پوینت منفی و 160 پوینت مثبت بودیم. اگه ریاضی بلد باشید و منفی به نظر تیتر اول و مثبت به نظر تیتر دوم رو مربوط به طیف احمدی نژادی ها بدونید متوجه میشید که این طیف تو بخش مردمی که دسترسی ساده و آسان به اینترنت دارن دارای یک سبد رای در حدود 25 درصدی هستش
ما این نظر سنجی ندیدیم
طرفدراران اصولگرایان از طبقه پایین جامعه هستند که خیلی سرو کاری به اینترنت ندارند.
زود هم بجنبد دستشون به جایی بند نیست بنده های خدا
تابناک به عنوان یک سایت فرا حزبی و بدون وابستگی های سیاسی – جناحی...
نوشابه بدم خدمتتون!
مردم به اولاد پیامبر زیاد احترم می گذارند و به او اطمینان دارند و به آقای رییسی رأی می دهند شک نکنید
این آمار درست نیست
فقط اصلاح چی هاسایتت رامی بینن
بهتره بری کف خیابان
شما مطمئن هستید که فراجناحی هستید؟؟/
نظر سنجی فوق قابل اتکا نمی باشد
نمی دونم کی می خواین قبول کنید که حداقل 80 درصد مردم اصلاح طلب هستند.
اين نظرسازي است نه نظر سنجي
از تيتر و متن اين خبر کاملا مشخصه چقدر تابناک فراجناحيه
جمنا فقط از احمدي ها محبوبتره
مثلا بجنبد که چکارکنند؟
روحانی دوستت داریم
قطعا این نظر سنجی اشتباهه
" – چرا که تابناک به عنوان یک سایت فرا حزبی و بدون وابستگی های سیاسی – جناحی است -"
نظر سنجی اینترنتی پشیزی ارزش ندارد
اصول گرایان بیشترین ضربه را از 8 سال حمایت تمام عیار از احمدی نژاد می خورند
دلم براشون میسوزه
جالب است که شما خود را فرا حزبی و بدون وابستگی های سیاسی - جناحی دانسته اید اما در همان حال، پی در پی به اصولگرایان برای پیروز شدن رهنمود داده اید!
دليل اين نتيجه اين است كه اصلاح طلبان واعتداليون مردم را به ديده ي يك انسان صاحب راي نگاه مي كنند نه يك برگ راي
من معمولا سایت شما را میبینم علی رغم آنچه ادعا کرده اید یک سایت بیطرف و فرا جناحی نیستید
اصولگرایان فقط با تقلب میتونن باقی بمونن
خود گوید وخود خندد خود مرد هنرمند است
درود بر شما که واقعیت را قبول کردین
شماكه راست ميگي
این نظر سنجی هم مثل نظر سنجی هایی است که در مورد کلینتون انجام می دادند
اولا تشکر می کنم از تابناک که جزو معدود نشریاتی هست که جرات نظرسنجی در این مورد رو داشته و به صیانت از آرا پایبند بوده و مطمئنا با ایجاد نهادهای بی طرف آمارگیری در ایران، خیلی راحت تر می شه موارد این چنینی رو روشن کرد.
من فکر می کنم نظرسنجی کلا در ارتباط با گرایش مردم به احزاب بود و به انتخابات مرتبط نبود و این که اصلاح طلبان با این اختلاف فاحش بیشترین طرفدار در کشور رو دارند
تابناک جان این را دیگه از شما انتظار نداشتیم
مشتریان سایت های خبری اینترنتی شاید حدود 20-30 درصد جمعیت اونهم از طیف خاصی هستند.
باسلام چيز مهمي نيست هميشه جبهه كفر در طول تاريخ پرطرفدارتر بوده همانطور كه درزمان اهل بيت عليهم السلام اينگونه بود.
نکته مهم اینجا است که « ... اگر اصولگرایان اشتباهات استراتژیک گذشته را مرتکب نشوند. » که می‌شوند.
خنده داره تو سایت اصلاح طلب انتظار دیگه ای نبود
تابناک به همین خیال باش. روحانی با 30 میلیون رای داخله. مردم حوصله ماجراجویی دوستان شما را ندارند
تابناک، مردم روحانی روقبول دارن و امسال هم دولت و روحانی ریس جمهور میشه. دوره تندرویها تموم شده
تابناک جان ، همه میدونیم تو هم جزو اصولگرایان هستی
اصلاً نظر سنجی هولناک اعتباری نداره
مجدد بین کاندیداها نظر سنجی بذارید
حقا که اصول گرایید!
اصولگرایان خیلی زود هم بجنبند باز هم اعتدالیون و اصلاح طلبان با اختلاف رای بسیار بالائی برنده این انتخابات هستند
سلام آقای تابناک
یه اشتباهی که شما دارید مرتکب اون میشید اسنه که طیفی که توی سایت شما هستن معدل عمومی جامعه نیستن
باید از گذشته عبرت گرفت
زور بی خود می زنید عزیزم؛ آقای روحانی رییس جمهوری دورۀ بعد است بی شک
خيلي تابلو بود كه شما يك سايت فرا حزبي هستين
اولا مخاطبین شما عموما از جریان واگرایی ( اصلاح طلبی و کارگزارانی) میباشند
ای ملت بیدار شوید
تابناک دست بردار از شیطنت این نظر شماست یا مرد // ای دقل باز
شما میخوای روحیه بدی. اصولگراها با بیست درصد انتخابات را ببرند!!! مگر با معجزه نظارت استصوابی
اصولگرایان با معرفی دولت معجزه هزاره و شاهکارهایش ، تا مدت‌های مدید دیگه خواب حمایت مردمی را مگر ببیند مگر اینکه.....
تابناک بی طرفه؟ فرا جناحی
فقط برای این سایت متاسف هستم
علت این نتیجه اینه که مردم دیدگاهشان نسبت به اصول گران بی اعتنا شدند
نظر سنجی های اینترنتی ارزش چندانی ندارند
آقایان اصولگرا کمی فکر کنید آیا استقبال مردم از اصلاح طلبی و اعتدال فقط به خاطر سوابق و کارآمدی بیشتر شخصیتهای شاخص آنهاست.
؟؟؟؟/ این بلایی که احمدی نژاد سر اصولگرایی درآورد
ی سایت با بازدید 40 هزار ...
نظر سنجی شما اعتباری نداره
تابی جون
خودمونیم. تعداد فتنه گرها در کشور چقدر زیاده!!
شما خيلي ضايع هستيد...رفته ايد طرف اصولگرايان عقب افتاده؟!
خیلی بعید است روزی در آینده ی ایران را بتوان دید که در آن، اصولگرایی بر اصلاح طلبی و اعتدال گرایی پیروز شود. آینده و گذر زمان حرف من را ثابت خواهد کرد. اصول گرایی سالهاست که در ایران و در نظر مردم شکست خورده است.
مردم به اصولگراها رای نمیدن چون اصلاحطلب ها در ظاهر هم که شده مردمی تر هستند.
شما که یکی به نعل می زنین یکی به میخ اکثر کاربراتون مثل خودتون کرم دارن، نظر سنجی هاتون هم اعتباری بهش نیست، کرم داره
مشکل مردم با اصولگرایان اهمیت ندادن آنها به آزادیهای فردیست. اگر این اشکال را برطرف کنند به نظر من جایگاهشان را پس میگیرند
تابناک جان به قول محمود آب رو اون جای بریز که میییی سوووووووزههههه
با نحوه سو گیری که تابناک داره، معمولا بازدید کننده هاش از طیف طرفداران اصلاحات و .. هست. پس این نظرسنجی قابل اعتنا نیست.
جامعه آماری شما دقت زیادی ندارد
مردم اشتباه نمی‌کنند
"چرا که تابناک به عنوان یک سایت فرا حزبی و بدون وابستگی های سیاسی، جناحی است"
تو که راست میگی!!! همین پارگراف یکی مونده به آخر کافیه!!
جوجه رو آخره پاییز میشمرن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
بشمر
اطمینان داشته باشید که بینندگان سایت شما اکثراً از اصلاحطلبان است به این دلیل که سایت تابناک سایت فراجناحی نیست و بسیار تمایل به اصلاحطلبان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
در این کشور رای مردم تحصیل کرده با رای مردم عادی و عوام یکی است. در نظرسنجی تابناک چقدر عوام و مردم کوچه و بازار توانایی حضور در سایت تابناک و شرکت در این نظرسنجی را داشته اند؟

در انتخابات سال گذشته آمریکا هم همین اشتباه رخ داد و آنها هم رای مردم عادی را درنظر نگرفتند! باید دید عوام در ایران به کدام سمت گرایش پیدا می کنند.
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
تابناک سعی میکنه موضعش بیطرف باشه ولی اگه هم غش کنه، سمت اصولگراها غش میکنه و جالبه که در نظرسنجی این سایت، اصلاح طلبها پیش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
البته اصلاح طلب هم نیستند بلکه دنبال مخاطب اصلاح طلب می باشند
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
اینو از کجا کشف کردی استاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
پس شما چی میگی این وسط؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
نرود میخ آهنی بر سنگ ...بابا این مغزهارو از اکبندی دربیارید آینده مملکت مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
دوست عزیز شما برو تسنیم و کیهان و فارس نیوز رو بخون که کاملا فراجناحی هستند!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
دقیقا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
اگر اینطوری است که میگی پس شما اینجا چکار می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
یک نگاهی به قسمت کامنتها بندازید
اتفاقن تو تگرام خبرگزاری فارس نتایج عکس اینه
مخاطبان اكثر شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها اصلاح‌طلبان و طرفداران آنها هستند. جامعه آماري كه با نظرسنجي اينترنتي برگزار مي‌شود معمولا خيلي دقيق نيست. در كشورهاي غربي هم ملاك نظرسنجي‌ها سايت‌هاي اينترنتي يا شبكه‌هاي اجتماعي نيستند.
به اميد روزي كه در همه روستاها قبل از اينكه از امكانات اوليه اجتماعي و اقتصادي بهره‌مند شوند از اينترنت پرسرعت برخوردار شوند!
تابناک گرایشش فراجناحی داره اما در حرف .....
روحاني حداقل 10 تا 15 درصد ريزش آرا خواهد داشت اين مورد قبول خود اصلاح‌طلبان نيز هست. و اين ريزش آرا يعني انتخابات در مرحله اول تمام نخواهد شد.
واضح است که نظر سنجی های اینترنتی تنها بخش بسیار کوچکی از جامعه ایران را هدف قرار می دهد. لطفا پیش از ذوق زدگی، نگاهی به ضریب نفوذ اینترنت در ایران بیاندازید تا مطمئن شوید که این شکل از نظر سنجی ها فاقد ارزش می باشد.
اصولگرایان هیچ گاه حرف یا عملکردی مطابق میل بخش وسیعی از حامعه ایرانی نداشته اند و بنابراین تا چهره های موجهی رو نککند در هر رقابت آزادی از قبل شکست خورده حساب می شوند. این جماعت حتی توان استفاده از فرد موجهی مثل علی مطهری را ندارند چطور می خواهند از مردم رای بگیرند؟
عملکرد چهل ساله جناح راست سبب نفرت ودوری ملت از انها شده واگر هزاران سال بجنبند فایده ندارد
اصلا معلوم نیست که جهت دار نوشته!!!
اصول گرایان را چندپاره کرده و اصلاحاتیها را متحد شون داده
توی نتایج هم همینطور!!!!!!!
قطعا درشرایط برابر اصلاح طلبان برنده ند.
آخه تابناک جان اصلاحطلبا بیشتر میان تو سایتت و برای همینم بیشتر رای آوردن تو این نظرسنجی. منطقیه کاملا
شما تیترات با تیتر بی بی سی یکیه من یکی دوبار چک کردم.
بازدیدکنندگان سایت شما اکثرا از جناح چپین، ینی خودتون نمیدونید؟
کافیه به حذف پی در پی نظر سنجی هایی که رئیس دولت توش عقبه نگاه کنید تا پی به واقعیت ماجرا ببرید
خدایی تابناک یکی به نعل میزنی یکی به میخ
سلام انشالله باروحانی تا ۱۴۰۰
شما چطور این نظر سنجی ناقصتان را با آب و تاب بخورد مردم میدهید ! بر هیچ کس پنهان نیست و خودتان هم خوب میدانید سایت شما بیشترین مخاطبش جوجه اصلاحاتیها هستند همیشه در کامنتهای منتشر شده و مثبت منفیها مشهوده !! و از این بالا تر کلا در فضای مجازی همین طیف فعال تر هستند برای همین است که نظر سنجیهای شما در ادوار گذشته سایت شما اشتباه از آب در آمدن ! این نظر سنجی یعنی نظر سنجی فضای مجازی ضعیف ترین نظر سنجی است که به هیچ عنوان نمیتوان به نتایج آن استناد کرد ! توده مردم و اکثریت آنها یا به فضای مجازی دسترسی ندارند یا سرو کاری با آن ندارند یا وقتشو ندارند که بشینند مثل عده ای بیکار صبح تا شب لایک بدن و مثبت و منفی بزنند لذا نا دیده گرفتن این واقعیت و قشر عظیم ملت که در نقاط دور دست این مملکت آرائشان موثر است نتایج را تعیین میکنند !
در واقع این درصد ها ، ترکیب طرفداران سایت شماست. نه ترکیب واقعی جامعه.
خودتون هم اینو میدونید
خوب قطعا اگر این نظرسنجی مثلا در سایت مشرق یا رجا گذاشته شود قطعا ۲ جواب مختلف دیگر خواهد داشت که در آن صورت باید اصلاح طلبان بجنبند وگرنه اولین دولت ۴ ساله را خواهند داشت
در کل به نظرم نظرسنجی بدین شکل مخدوش است.
به نظر شما چه جوری می شود در کوتاه مدت این فاصله زیاد را از بین برد. اگر کمتر از ده درصد بود شاید می شد کاری کرد.
خواجه حافظ شیرازی هم می دونه بی طرف نیستید
دوست ناشناس احتمالا درست می گن اگر به روستا ها برید و از قشر بی سواد بپرسید شاید به نتایج دیگری برسید .همانطور که اگر از هفت میلیون معتاد بپرسید باز صددر صد به احمدی نژاد می رسید به هر حال بستگی داره داده های آماری از کجا جمع شده باشه
اصولگرایان تنها به یک شرط برنده میشوند آن هم رد صلاحیت اصلاحطلبان، تا زمانی که اخلاق و عدالت در فرایند انتخابات حکمفرما باشد اصولگرا یان رای نمی آورند.
هیچ کدام دردی از مردم مذلوا نخواهنذ کرد
من اصلاح طلب هستم اگر جبهه اصلاحات روحاني را تاييد نكند راي نميدم انتخاب شخصي من الان هيچ كس است مگر اينكه نامزدي با قطعيت تاييد شود
طیف اصولگرادرآخرین انتخابات یعنی 7اسفند94 30برصفرنتیجه رادرپایتخت واگذارکرد بنابراین بگفته علی مطهری اصولگرایی دربین ملت ایران مرده است
به جای روحانی (اصلاح طلب اجاره ای) به جهانگیری (اصلاح طلب واقعی ) رای بدهید.
انگار تابناک چیزی از علم آمار و نظرسنجی و جامعه آماری و ... نمیدونه. آقاجان نظرسنجی همینطوری الکی و آب دوغ خیاری نیست که یه سایت از بازدید کننده هاش که اصولا بازدیدکننده های یک سایت از یک طبقه اجتماعی-اقتصادی همگون با علایق سیاسی همگون هستند بخواهد که در یک نظرسنجی شرکت کنند و آن نتایج مخدوش بعنوان سند به خورد مردم داده بشه.

انتظار میرود تابناک حرفه‌ای کار کند.
بزرگوار شما خودت رو معیار آرای مردم ایران گرفتی ؟؟؟
اشکالی ندارد اصولگرایان دولت را در دست بگیرند اونها هم مال همین مملکتند. اما نگرانی این است در دولت اصولگرایان رئیس جمهور بیاد توی تلویزیون بگوید همه چیز گل و بلبل شد و دو دو تا می شود صدتا و همه براش دست بزنند و نامه تشکر بنویسند. اصلاح طلبها را هم که در رسانه راه نمی دهند که بیایند انتقاد کنند یا اینکه کسانی را میآورند از خودشون اما با اسم اصلاح طلب که فقط انتقادات قلقلکی بکنند!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
.دوستان این نظر را تا آخر نمی خوانند و نظر میدهند
پس جمله اول باید مطلب را برساند تا این اتفاق نیقتد
این مربوط به آمار بازدیدکنندگان سایت شماست؟ این نظرسنجی اصلا علمی نیست
اگه قراره با استناد به یه نظر سنجی همچین ادعای بزرگی کرد پس ما هم می تونیم دهها نظر سنجی معتبرتر و دقیقتر از نظر سنجی نا مفهوم و من درآوردی شما بیاریم ! دیگه واسه اینجور تحلیلها دیر شده و مردم دست شمارو خوندن ! شما اسمتون فراجناحیه ولی از طرفداران روحانی دو آتیشه تر شدین فکر می کنین مردم نمی فهمن ! برو عمو برو ! تا جوانها واسه کار نرفتن افغانستان برو و دست از حمایت از این دولت یازدهم بردار .
وای خدا مُردم از خنده!!!!این هم مثل آن نظر سنجی هایی است که می گفتید خانم کلینتون برنده انتخابات آمریکا است اما ترامپ از صندوق های رای بیرون آمد!!!
حتماً رفتید از نجومی بگیران نظر سنجی کرده اید×!!!
من رای نمیدم اما خداییش گندی که تعصبی ها و اصولگراها به مملکت زدن حالاحالاها درست شدنی نیست. بازم بین بد و بدتر آقای روحانی بهتره
نظراتی که طرفداران اصولگرایی گذاشته اند نشان میده حالا حالاها باید طعم شکست را بچشند چون از تخیلات و توهماتشان هنوز بیرون نیامدند و خواسته ها و گرایشات جامعه را که به جریانات اعتدال و اصلاحات نزدیک هست را نمیپذیرند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی