بازدید 6931

١٢ كشته در تصادف اتوبوس مشهد - اصفهان

کد خبر: ۶۸۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 22 April 2017
آخرهفته گذشته در شهرها و جاده‌هاي كشور پر از خطر و تصادف بود. بزرگ‌ترين و پرخطرترين حادثه در اين مدت چهارشنبه شب اتفاق افتاد. اتوبوسي كه از مشهد به مقصد اصفهان حركت كرده بود و در ١٢ كيلومتري جاده سبزوار به شاهرود تصادف كرد و ١٢ نفر كشته شدند. درميان كشته شده‌ها ٩نفر مرد و سه نفر زن بودند.
 
به گزارش اعتماد، اين حادثه در ساعت ٩ شب اتفاق افتاد و مسافران داخل اتوبوس بودند كه راننده كنترل فرمان را از دست داد و در جاده واژگون شد. تيم‌هاي امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و به عمليات امدادي و مداواي مصدومان حادثه پرداختند. هادي عباس آبادي؛، معاون مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار گفت: هفت نفر در زمان وقوع حادثه جان باختند و چهار نفر نيز پس از انتقال به بيمارستان بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
 
اين اتوبوس چهارشنبه شب با ٣٠ مسافر از مشهد عازم اصفهان بود. تا صبح روز پنجشنبه دو مجروح از بيمارستان ترخيص شدند، دو نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شدند و ١٦ نفر نيز در ساير بخش‌هاي بيمارستان بستري هستند.
 
علي فتحي، رييس پليس راه سبزوار نيز درباره علت اين حادثه گفت: علت دقيق حادثه در دست بررسي است اما مشاهدات اوليه نشان از آن دارد كه تغيير مسير ناگهاني كاميوني كه در جلوي اتوبوس در حال حركت بوده است، باعث تصادف و پس از آن واژگوني اتوبوس شده است.
 
وي افزود: جاده سبزوار- شاهرود به طول ٢٥٠ كيلومتر يكي از ١٠ جاده پر حادثه كشور است. سرپرست پزشكي قانوني سبزوار گفت: تاكنون دو جسد از خانم‌ها و يك نفر از آقايان شناسايي شده و هنوز بقيه اجساد شناسايي نشده‌اند. جسدهاي شناسايي شده مربوط به ٢ راننده اتوبوس و يك شاگرد است. همچنين در تصادف ديگري كه ساعت ٥ بعداز ظهر روز پنجشنبه در كيلومتر ۹۵ محور فرعي كمهر (استان فارس) اتفاق افتاد يك دستگاه اتوبوس با ١٧ سرنشين واژگون شد.
 
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: اين اتوبوس حامل گردشگران لهستاني بود و در شمال استان فارس واژگون شد. سرهنگ نادر رحماني افزود: اين اتوبوس كه از مرودشت به سمت سپيدان در حال حركت بود، حامل ١٢ گردشگر تبعه لهستان و ۵ نفر از هموطنان بود. ٢ نفر از گردشگران خارجي و يك نفر از هموطنان‌مان مجروح شدند.
 
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا افزود: برابر نظر كارشناسان پليس راه علت اين حادثه تخطي از سرعت مطمئنه بوده است. درحادثه تصادف ديگري كه در محور روانسر به كرمانشاه و در نزديكي روستاي ريكا اتفاق افتاد ٥ نفر كشته و يك نفر مصدوم شد.
 
اين حادثه در ساعت ١١:٢٠ دقيقه صبح روز جمعه بر اثر برخورد يك دستگاه تريلي با يك سواري پرايد اتفاق افتاد كه علت آن معلوم نيست. در حادثه تصادف ديگري برخورد يك خودرو ٢٠٦ با عابران پياده در اتوبان صيادشيرازي باعث كشته شدن ٢ نفر و زخمي شدن يك نفر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران اين حادثه در ساعت ١٩:٥٢ دقيقه پنجشنبه‌شب اتفاق افتاد.
 
مهدي بني‌اسدي، فرمانده آتش‌نشانان اعزامي در خصوص اين حادثه گفت: يك دستگاه خودرو سواري پژو ٢٠٦ به رانندگي پسر ٢٣ساله‌اي به هنگام حركت در بزرگراه صياد شيرازي به علت نامعلومي در حوالي خروجي خيابان پليس از مسير اصلي خارج شد و به‌شدت با سه عابر پياده برخورد كرد.
 
وي افزود: در اين حادثه مرگبار رانندگي دو عابر پياده به نام‌هاي جمشيد-م ٧٥ ساله و محمد-ن ٢٤ ساله بر اثر شدت صدمات وارده در دم جان سپردند و يك عابر ديگر بنام شيوا- ح ٣٤ ساله به سختي مجروح شد كه با توجه به وخيم بودن حال وي به سرعت به بيمارستان انتقال يافت. علاوه براينها معاون عمليات امداد و نجات جمعيت هلال احمر از واژگوني پژو ٤٠٥ در مسير كرمان _ بردسير خبر داد.
 
شاهين فتحي، معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اين حادثه در ساعت    ٠٥:٥٢ صبح جمعه اتفاق افتاد كه ١٩ نفر آسيب ديدند و ٣ نفر در هنگام انتقال به بيمارستان فوت شدند.
 
در خبر ديگري رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران بزرگ از تصادف يك دستگاه آمبولانس با اتوبوس‌هاي متوقف در ايستگاه اتوبوس بي‌آرتي خبر داد و گفت: در اين حادثه ۴ نفر دچار مصدوميت شدند.
 
سرهنگ محمد رازقي در گفت‌وگو با آنا با اشاره به وقوع تصادف در محور بزرگراه محمدعلي جناح، افزود: اين حادثه در ساعت ١٦ و ٣٠ دقيقه اتفاق افتاد. سه دستگاه اتوبوس بي‌آرتي متوقف بودند كه آمبولانس از عقب با يك دستگاه اتوبوس‌ برخورد كرد و باعث برخورد اتوبوس‌ها با يكديگر شد. در اثر شدت اين حادثه راننده آمبولانس پشت فرمان محبوس شد و يك نفر عابر نيز بين اتوبوس‌ها گرفتار و مصدوم شد. وي خاطرنشان كرد كه در اين حادثه دو نفر از مسافران اتوبوس سوم نيز دچار مصدوميت شدند. علت حادثه در دست بررسي است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار