بازدید 55744

موافقت دولت با تعطیلات دو روزه

کد خبر: ۶۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 22 April 2017
معاون رئیس‌جمهور از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات 2 روزه آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: اجرای این طرح می‌تواند برای رونق گردشگری ایران آثار مثبتی به همراه داشته باشد.
 
به گزارش دنیای اقتصاد، زهرا احمدی‌پور با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست به‌دنبال متوازن‌سازی سفر هستند و از چنین طرحی حمایت می‌کنند، از بررسی توزیع تعطیلات در کمیسیون‌های دولت خبر داد. وی معتقد است این طرح می‌تواند برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور فضای بهتری ایجاد کند و گام بزرگی در راستای بهره‌مندی این صنعت در کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهوری در جمع فعالان گردشگری در فارس به طرح مربوط به تعطیلات آخر هفته پرداخت و با اشاره به اثرگذاری این طرح بر گردشگری کشور، گفت: «همه وجوه دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته موافق‌اند. با اجرای این طرح می‌توانیم به رونق گردشگری منطقه‌ای امیدوار باشیم.»
 
به گزارش «ایسنا» زهرا احمدی‌پور همچنین با اشاره به طرح تعطیلات زمستانی و توجیه آن اضافه کرد: «متوازن‌سازی زمان سفر یکی از طرح‌هایی است که سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان محیط‌زیست دنبال می‌کنند. در این باره ما طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده‌ایم که با توجه به آلودگی هوا در این فصل بیش‌ازپیش به آن توجه شده است.» وی خاطرنشان کرد: «این طرح اکنون در کمیسیون‌های دولت درحال بررسی است و می‌تواند گام بزرگی در راه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور باشد.»

این در حالی است که بنابر گزارش «دنیای‌اقتصاد»، پیش از این طرح مربوط به تعطیلی دو روزه آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به سرانجام نرسیده بود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که تلاش سه‌جانبه‌ای را برای طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن در مجلس آغاز کرده‌ و با اشاره به مزایای این طرح خواستار اعمال آن در کشور شده بودند. یکی از دلایل اصلی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ساماندهی تعطیلات، ایجاد برنامه‌ریزی برای سفر و استفاده از ظرفیت‌های هتل‌ها در جریان سفرهای توزیع شده بوده است. احمدی‌پور تاکید کرده بود: «موضوع ساماندهی تعطیلات چون از سوی سه دستگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش، مورد اجماع قرار دارد و بخش‌خصوصی نیز به دنبال آن است و کمک می‌کند که این موضوع مدیریت شود، شخصا امیدوارم بشود در سال 96 نتایج خوبی از این موضوع گرفت.»

وزارت آموزش و پرورش نیز به دلایلی از جمله آلودگی هوا به دنبال توزیع تعطیلات آموزش و پرورش در طول سال است و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع استقبال می‌کند، چون از نظر وی در صورت توزیع تعطیلات در طول سال، ایرانی‌ها فرصت بیشتری برای گردشگری و بازدید از میراث فرهنگی کشور دارند. با این حال به نظر می‌رسد تعطیلات مقطعی نتواند چاره‌ای برای این مساله باشد، چراکه مراکز اداری همچنان باز هستند و والدینی که فرزندان دانش‌آموز دارند فرصتی برای سفر نخواهند داشت. از سوی دیگر، حتی با درنظر گرفتن اینکه این والدین بتوانند مرخصی بگیرند و به سفر بروند، جاده‌های برون شهری زیر بار ترافیک‌های سنگین خواهد رفت و بازهم هدفی که گردشگری از تعطیلات زمستانی در نظر دارد، محقق نمی‌شود. از طرف دیگر این‌گونه تعطیلات به زودی به چالشی همانند نوروز تبدیل خواهند شد. بنابراین به نظر می‌رسد بهترین گزینه موجود تبدیل تعطیلات هفتگی به دوروز باشد و تعطیلات مقطعی زمستانی نمی‌تواند چندان در حل مسائل موجود راهگشا باشد.

به گفته معاون گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد، طرح سازماندهی تعطیلات در شورای اجتماعی دولت نیز متوقف شده و قرار است در اولین جلسه مورد بررسی قرار گیرد. پیش از این نیز وی رسیدگی و به سرانجام رساندن طرح ساماندهی تعطیلات را نیازمند شجاعت در میان تصمیم‌گیران در مجلس دانسته و به «دنیای اقتصاد»گفته بود: «به باور من باید تصمیمات این‌چنینی را متناسب با نیازها و زمان پیش برد. باید دید چه چیزی به رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.»

فرجام خوش سند جامع گردشگری؟


معاون رئیس‌جمهوری علاوه بر این موضوع، در جمع فعالان گردشگری فارس به سایر مسائل مهم گردشگری کشور نیز اشاره کرد و با ذکر این مطلب که تهیه سند جامع گردشگری در دستورکار قرار گرفته است، گفت: «سند جامع گردشگری را در سال اول توسعه ششم نهایی می‌کنیم.»زهرا احمدی‌پور افزود: «تمام اطلاعات مربوط به مطالعات قبلی این سند را طبقه‌بندی کرده‌ایم و کارگروه‌هایی با حضور دانشگاهیان، صاحب‌نظران، بخش خصوصی و بدنه کارشناسی سازمان درحال مطالعه و بررسی این سند هستند. این سند ابتدا به‌صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود. همچنین در حوزه کارشناسی و تامین منابع مالی از سازمان جهانی گردشگری برای اجرای این طرح درخواست حمایت و پشتیبانی کرده‌ایم.»رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «در برنامه ششم توسعه، گردشگری به‌عنوان «صنعت» شناخته شده است و تمام قوانین مربوط به «صنعت» شامل گردشگری هم می‌شود. باید از این ظرفیت استفاده شود.»

او با ذکر اینکه توسعه گردشگری مورد توجه و تاکید دولت است، بیان کرد: «گردشگری در برنامه اقتصاد مقاومتی سال 96، به‌عنوان یک سرفصل دارای ردیف مشخص است و می‌تواند از تسهیلات اقتصادی بهره‌مند شود. این برنامه تا پایان اردیبهشت به قرارگاه اقتصاد مقاومتی اعلام می‌شود.»احمدی‌پور همچنین به درآمدهای کشور از محل گردشگری و لزوم داشتن برنامه برای جذب توریست نیز پرداخت و تاکید کرد: «گردشگری فرصتی برای ایجاد انسجام اجتماعی و دستیابی به سود اقتصادی است. سال گذشته درآمد کشور از محل گردشگری 8میلیارد دلار بود و امروز شاهد افزایش ورود تورهای خارجی به کشور هستیم که باید برای آنها برنامه‌ای منسجم تدارک ببینیم.»

او سپس با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دریافت مجوزهای گردشگری وجود دارد، افزود: «انتظار فزاینده‌ای در حوزه گردشگری به‌لحاظ افزایش درآمد در این بخش، ورود گردشگران خارجی و ساخت هتل و تاسیسات گردشگری شکل گرفته است که امروز شاهدیم توسعه و رونق در این بخش با انتظارات منطبق نیست و دلیل آن هم وجود قوانین مزاحم در مسیر دریافت مجوزهای مختلف در حوزه گردشگری است؛ چراکه صدور بخشی از این مجوزها فردمحور است و باید این مساله پیگیری و مشکلاتش حل شود.»معاون رئیس‌جمهوری همچنین در مورد راهنمایان گردشگری گفت: «موضوع مربوط به راهنمایان گردشگری در شورای اشتغال مطرح شده و صحبت‌هایی هم با وزیر کار داشته‌ام تا راهنمایی گردشگری به‌عنوان شغل به‌رسمیت شناخته شود؛ هم‌اکنون 8300 نفر در این حوزه مشغول فعالیتند، بنابراین باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال بیشتر استفاده کرد. پس از پذیرفته شدن آن به‌عنوان شغل، سایر مسائل این حوزه هم قابل‌ پیگیری خواهند بود. معاونت گردشگری موظف شده است تا طرحی را برای این موضوع آماده کند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه سخنانش پیرامون طرح مجلس برای وزارتخانه شدن این سازمان، تصریح کرد: «طرحی در مجلس برای وزارتخانه شدن این سازمان رأی آورده است که عمدتا این موضوع از سوی دوستان حوزه گردشگری مطرح شده است. البته نمی‌دانم که آیا واقعا این اتفاق به وضعیت گردشگری کمکی می‌کند یا خیر، چون بدون مطالعه مطرح شده است. به‌هرحال، ما در حوزه گردشگری برای سال 96 برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی تدارک دیده‌ایم. امروز فرصت خوبی برای توسعه این بخش و ایجاد رونق در آن وجود دارد، چراکه همدلی خوبی در دولت هست و می‌توان از ظرفیت مجلس شورای اسلامی هم استفاده کرد تا این بخش توسعه و رونق پیدا کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۸
کل دنیا دو روز کامل در هفته تعطیلی دارند. من از سال94 که بحث شده دارم اخبارو دنبال میکنم هنوز هم عملی نشده..خواهشمندم هرچی زودتر این کار انجام بشه از لحاظ کیفیت زندگی و انگیزه کاری و گردشگری حتما به نفع همه است
5 شنبه و جمعه ما تعطیل می شویم شنبه و 1 شنبه هم بقیه دنیا ، اون 3 روز بقیه مونده هم که ارزش کارکردن نداره !
منظقی است که ما حداقل جمعه و شنبه رو تعطیل کنیم .
مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم.
ما میگیم بیکاریم کار بدید بهمون، تعطیل هستیم تعطیل ترمون می کنن !!!!
عاشقتونم که برای کاراتون قشنگ توجیه میکنید
این همه متخصصان گله مندند از تعطیلات بیش از حد ایران!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
ایران بهشت تنبل ها
با این مقدار ساعت کار مفیدی که تو ایران وجود داره خدایش این همه
!!!!تعطیلات لابد حقمونه
بازم خدا خيرش بده خودش ميگه اين طرح بدون مطالعه مطرح شده ، گاهي آقايان توي تاكسي فكر ميكنن و طرحشون رو همونجا هم تصويب و به اجرا مي گذارند وبعدش ..........
اگر صلاح كل هفته اصلا كل سال را تعطيل كنند تا همه يارانه بگيرند و بخورند و بخوابند
اصلا كار چي
ما ايراني ها خلق شده ايم براي تعطيلات
پول کجا بود؟ اونی که پول داره همیشه براش خوش میگذره اونی که نداره ، خوب دیگه!
منطقی نیست ...
چرا قوانین در کشور یکسان نیست؟مثلا تهران ادارات پنجشنبه ها تعطیل می باشد ولی در سایر استانها خیر
همه دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی است اگر در ایران 5شنبه و جمعه تعطیل شود ، عملا 4 روز هفته کارهای ما
مختل میشود ، بنابراین بهتر است در ایران جمعه و شنبه هر هفته تعطیل اعلام شود
آیا طرح تعطیلات آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) شامل بخش خصوصی هم میشه و اگه میشه ضمانت اجرایی اون چیه که کارفرماها در شرکت های خصوصی اون رو اجرا کنند؟
با توجه به اینکه اکثر کشورهای اروپایی شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و کشورهای حوزه خلیج فارس هم جمعه و شنبه رو تعطیل کردند پیشنهاد میکنم روزهای جمعه و شنبه تعطیل بشوند تا به شرکتهای خصوصی هم ضررر کمتری وارد بشود و هم اینکه تعاملات با کشورهای دیگر دنیا بیشتر باشه
الان نزدیک 10 ساله که مرتباً اعلام میشه تعطیلات دو روزه آخر هفته. واقعا نمیتونید یه تصمیم بگیرید؟. درضمن الان کسایی که تو بخش های دولتی و نمیه دولتی هستن اکثراً پنجشنبه ها تعطیلن. کلا همه چیز برای این افراد هست. اگه قرقره این تصمیم گرفته بشه خواهشاً برای کل ملت باشه نه فقط نظر کرده ها که همه چیز برای اون ها هستش.
ان شالله که به سرانجام برسه وتوازن برقرار بشه .زمانی که یه تعطیلات دو روزه پیش میاد وضع جاده ها بسیار ناگوار است ولی اگر 52 تا تعطیلات دوروزه باشه مردم خیلی بهتر برنامه ریزی میکنند
چرا الان؟!
در چهار سال گذشته این کار اعلام نشده.
از دولت محترم استدعا دارم طرح تعطیلی دو روز در هفته (جمعه و شنبه) را با جدیت خیلی زیاد پیگیری کند تا انشاء الله به زودی فرجام خوبی برسد چون واقعا" مردم ، به خصوص قشر کارمند نیازمند این تعطیلات هستند و دولت مطمئن باشد که مردم موافقند چون به نفع جامعه است اکثر کشورهای جهان سالهاست که تعطیلات آخر هفته دو روزه دارند و اکثرا" هم کشورهای پیشرفته ای هستند اگر به زیان اقتصاد جامعه بود آن کشورها اجرا نمی کردند چرا ما در همه چیز عقبیم حتی افغانستان هم دو روز در هفته تعطیله. گناه مردم ما چیه که یک عده اقلیت الکی مخالفند.
امیر آقا ما الان نزدیک 17 ساله کارمند دولتیم تا حالا تعطیلی پنجشنبه به جز روزهایی که تعطیلی رسمی بود نداشتیم. ما هم می خواهیم برای کل ملت باشه نه فقط برای قشر خاص و شهرهای یزرگ که همه چیز برای اون ها هستش.
تعطیلات برای همه هست دیگه خصوصی دولتی نداره برای همه ملت هست مگه خصوصی ها ادم نیستن
ما کارمند های بخش خصوصی همیشه دارای کمترین حق و حقوق هستیم و حتی از دو روز مرخصی مون تو ماه هم نمی گذارند استفاده کنیم....ولی بخش دولتی همیشه مزایای کاملی داره از جمله تعطیلی روزهای پنجشنبه من که بعید می دونم برای ما حالا حالااهااااا این تعطیلی درست شود.
گناه شهرستانیها چیه که اصلا تعطیلات اخر هفته براشون معنی نداره و نمیتونن ازش استفاده کنن. میشه خیلی از تعطیلیای مناسبتی رو حذف کرد و تعطیلات اخر هفته دو روزه رو مثل همه جای دنیا تو ایران هم اجرا کرد. هیچ اتفاقی هم نمی افته و کلی هم اثرات مثبت خواهد داشت.
این خانم تازه رسیده دست به طرح های پر سر و صدا و نمایشی زده است... ایشان که مرتبا مشغول ایرانگردی به هزینه دولت است، کی وقت می کند به امور صنعت گردشگری ایران برسد؟
خدا شکر ایرانیان باغیرت در طول تاریخ جنگیدن و نفت و گاز برای ما ماند در طول هفته هم بیکار باشیم با پول نفت میشود راحت زندگی کرد کافی یک کمی مسولین صرفه جویی کنند
الان تهران پایتخت کشور با اهمیت استراتژیکی و انبوه نهدها و وزارتخانه ها و کارخانجات 5 شنبه جمعه تعطیله و میگند اشکالی نیست اما در گوشه پرت مملکلت مثلا بخش دوقوز آباد می گن خیر .5 شنبه تعطیل نباشه تولید آسیب می بینه . هر چه خوبه برای تهرانه
ایکاش شامل باتکها هم بشه
ما کارمندان بانکها در هر شرایطی باید سر کار حاضر بشیم‌همین حالا هم که پنجشنبه ها برای ادارات ستادیمون تعطیله اما تقریبا هر هفته بایستی در اداره باشیم.
واقعا فشار زیادی روی ما هست‌به ویژه خانمهای بانکی
بانکی ها پولش را می گیرن وام های میلیونی اون وقت دنبال تعطیلی هم هستن
اینکار زمانی معنی میده که بغیر از عید سال نو، سایر تعطیلات مناسبتی حذف بشن.
اون وقت ما کارگران بخش خصوصی چی بگیم.؟؟؟؟؟؟!!!!!!
یه روزم زیادیه تعطیلات
تعطیلات دو روزه اشتباه بزرگیه
والا این طرح ها فقط برای بالا نشین ها خوبه که از چهارشنبه عصر میرن ددر دودور تا عصر جمعه گردشگری و تغییر آب و هوا در شمال و چالوس و ... ولی استانهای جنوبی میرن خاک بازی با گرمای طاقت فرسا . حداقل از پول نفت که از زیر رپامون میگذره هزینه کنید تا اماکن تفریحی را رونق بدیم . و.السلام اهواز خوزستان
از مسئولین خواهشمندیم بطور جدی پیگیری کنن تا این طرح به ثمر برسه ... مطمئنا همه جوره به صلاح مردم و مملکت هست
خجالت اوره که کشورما مسولینش بدنبال تصویب تعطیلات باشند با این همه عقب ماندگی که یک قرن از دنیا عقب هستیم
کار بسیار مسخره ای هست.
بكنش 3 روز عاليه!!!!!!!!!!!!
کار خوبیه
برا ما که مغازه داریم باعث فروش بیشتر میشه، همیشه اینجوری بوده،من خیلی دوست دارم عملی بشه ،
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی