بازدید 10187
بنا بر نظرسنجی «تابناک»؛

92 درصد مردم، خواهان برگزاری زنده مناظره‌های انتخاباتی هستند

نتایج نظرسنجی «تابناک» نشان می‌دهد، بیش از 92 درصد مردم خواهان برگزاری زنده مناظره‌های انتخاباتی و تغییر مصوبه کمیسیون انتخابات مبنی پخش ضبط شده این مناظره‌ها هستند؛ تجدیدنظری که انتظار می‌رود امروز رخ دهد و شاهد اعلام رسمی برپایی زنده مناظره ها میان شش کاندیدای ریاست جمهوری باشیم.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 21 April 2017
نتایج نظرسنجی «تابناک» نشان می‌دهد، بیش از 92 درصد مردم خواهان برگزاری زنده مناظره‌های انتخاباتی و تغییر مصوبه کمیسیون انتخابات مبنی پخش ضبط شده این مناظره‌ها هستند؛ تجدیدنظری که انتظار می‌رود امروز رخ دهد و شاهد اعلام رسمی برپایی زنده مناظره ها میان شش کاندیدای ریاست جمهوری باشیم.
 
به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و مشخص شدن کاندیداهای تأییدصلاحیت شده، مصوبه ستاد تبلیغات انتخابات کشور رسانه‌ای شد که بر مبنای آن، مناظره‌ها ضبط و سپس پخش می‌شود. به نظر می‌رسید، حواشی مناظره‌های دو دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری، برخی مسئولان را به این سمت برده بود تا قید برگزاری مناظره‌‎های زنده را بزنند.
 
پس از رسانه‌ای شدن این ماجرا، بیشتر کاندیداهای ریاست جمهوری، خواستار برگزاری زنده مناظره‌ها و نیز تجدیدنظر مسئولان ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شدند. نقدها آنچنان اوج گرفت که حتی رئیس صداوسیما و امروز نیز شماری از ائمه جمعه در جریان خطبه های نماز جمعه، خواستار برگزاری زنده مناظره ها شدند.92 درصد مردم خواهان برگزاری زنده مناظره‌های انتخاباتی هستند
 
این تصمیم در حالی گرفته شد که اساساً رهبر انقلاب هشت سال پیش تأکید کرده بودند، این مناظره ها بسیار مفید است و در همین راستا، انتظار می‌رفت بیانات رهبر انقلاب، نصب العین مسئولان امر قرار می گرفت.
 
رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 1388 درباره اهمیت مناظره ها تصریح نمودند: این رقابت ها و مناظرات، که ابتکار مهمی بود، ابتکار جالبی بود، خیلی صریح بود، خیلی شفاف بود، خیلی جدی بود. این مناظره‌ها تو دهن آن کسانی زد که از بیرون تبلیغ میکردند که این رقابت ها نمایشی است، واقعیت ندارد. دیدند نخیر، واقعیت دارد؛ جدی در مقابل هم ایستاده‌اند، با هم بحث میکنند، با هم استدلال می کنند؛ بنابراین مناظره‌ها و گفت وگوها بسیار از این جهت مثبت بود. البته آثار مثبتی داشت، عیوبی هم داشت، که حالا هر دو را من عرض خواهم کرد.»

ایشان افزودند: «آن جهت مثبت، این بود که در این مناظره‌ها و در این گفت وگوها و در این گفتارهای تلویزیونی، همه شفاف و راحت حرف زدند، حرف دلشان را بر زبان آوردند، یک سیلابی از نقد و انتقاد به راه افتاد و همه مجبور شدند پاسخگویی کنند. به آنها انتقاد شد، آنها در مقام پاسخگویی برآمدند و از خودشان دفاع کردند. مواضع افراد و مواضع گروه‌ها بدون ابهام، بدون پیچیده‌گویی، عریان، در مقابل چشم مردم قرار گرفت؛ سیاست هایشان چیست، برنامه‌هایشان چیست، پابندی هایشان کدام است، تا چه حد است؛ اینها در مقابل چشم مردم قرار گرفت و مردم توانستند قضاوت کنند. مردم احساس کردند در نظام اسلامی بیگانه به حساب نمی آید، نظام کشور اندرونی و بیرونی ندارد. همه چیز در مقابل مردم آشکار، همه‌ی نظرات در مقابل مردم بیان و معلوم شد، رأی مردم ناشی از همین دقت ها و تأملات خواهد بود.»
 
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: «رأی مردم زینتی نیست. حق انتخاب حقیقتاً متعلق به مردم است، مردم می خواهند آگاهانه، هشیارانه انتخاب کنند. این مناظره‌ها این را نشان داد. یقیناً یکی از علل افزایش ده میلیونی آرا، نسبت به آخرین حد نصابِ دوره‌های قبل همین بود که ذهن مردم، فکر مردم مشارکت داده شد، به عرصه آمد و آنها تشخیص دادند، وارد میدان شدند. این مناظره‌ها به سطح خیابان ها هم کشیده شد، داخل خانه‌ها هم رفت، که اینها قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد. اینجور مباحثات و گفت وگوها ذهن ها را پرورش می دهد، قدرت انتخاب را بالا می‌برد. این از نظر جمهوری اسلامی چیز مطلوبی است.»

ایشان در عین حال یادآور شدند: «البته همین جا من عرض بکنم که این گفت وگوها نباید به جایی برسد که تبدیل بشود به کدورت و کینه. اگر این شد، آن وقت اثر عکس خواهد داشت. اگر به همان شکلی که آن روز بود و در همان حد باقی بود، این خوب بود؛ اما اگر بنا باشد، همین طور کش پیدا کند، ادامه پیدا کند، هی بگومگو بشود، این تدریجاً تبدیل خواهد شد به کینه.»
 
انتظار می‌رود، مسئولان امر که چنین تصمیمی گرفته اند، امروز در تصمیمشان تجدیدنظر کرده و با تغییر مصوبه پیشین، زمینه برگزاری زنده مناظره‌ها را فراهم آورند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۴
روحانی از مواجه شدن با حقیقت میترسه.حقیقتیکه ممکنه با مناظره زنده بدست دیگررقبا فاش بشه.
دولت روحانی ازترس نقدشدن عملکردش مخالف زنده برگزارشدن مناظرات است
دولت آقای روحانی اگربه عملکردوآمارهایش اطمینان دارد نبایدازمناظره زنده بترسد
شما رو به خدا کمتر صحبت از مردم بکنین و بذارین به حال خودمون باشیم.
رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 1388 درباره اهمیت مناظره ها تصریح نمودند: این رقابتها و مناظرات، که ابتکار مهمی بود؛ ابتکار جالبی بود؛ خیلی صریح بود، خیلی شفاف بود، خیلی جدی بود. این مناظره‌ها تو دهن آن کسانی زد که از بیرون تبلیغ میکردند که این رقابتها نمایشی است، واقعیت ندارد. دیدند نخیر، واقعیت دارد؛ جدی در مقابل هم ایستاده‌اند، با هم بحث میکنند، با هم استدلال میکنند. بنابراین مناظره‌ها و گفتگوها بسیار از این جهت مثبت بود. البته آثار مثبتی داشت، عیوبی هم داشت، که حالا هر دو را من عرض خواهم کرد.»
سال 88 مناظره زنده معروف پخش شد و نتيجه ان دو دستگي تفرقه و دروغ پراكني بود
آزادی بیانی که حتی برای کاندیدها هم آزادی مشروط است.
با وجود این کاندیداهای بزرگوار که کنترل زباشان را دارند و احترام همدیگر و ملاحضات مسائل داخلی و خارجی کشور را دارند نباید از پخش زنده ان ترسید.
اسم مناظره ای که زنده نباشه مناظره نیست، فیلم مستنده.
هنوز فرق مستند و مناظره رو نمیدونن
کاملا تابلوئه تیم روحانی مخالف بودند. ولی قضیه را برعکس نشون دادن
زنده یا مرده این کشور هیچ وقت پیشرفت نمیکنه ...
فقط دولت از چپ به راست و از راست به چپ منتقل میشه ...
درست همانند امریکا ...
چرا میگید مسئولین ؟!
سخته صریح بگید وزارت کشور و دولت ؟!!!
با لغو پخش زنده مناظرات اعتماد مردم به نظام و انتخابات به شکل وحشتناکی کاهش پیدا میکنه و مهمتر اینکه آبرومون تو دنیا میره...کجای دنیا از این تصمیمات خلق الساعه گرفته میشه...
آنکه راحساب پاک است. ازمناظره چه باک است !!!!!!!!!!!
اون 7.34% کیا هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین کارنامه
این توهین به ملت است باید مناظره ها علنی باشد
سر نوشت مردم به دستان لرزان سپرده شده!
اینا همش فیلمه
فقط میخوتن نظر مردمو جلب کنن
قطعا مناظره ها زنده پخش میشه
کی خواست مردم اهمیت داشته ک این دفه دومش باشه؟!
بسمه تعالی
بخاطر از دور خارج کردن حریف اطلاعات تو پستو رو هم میریزند تو دایره، وگرنه وعده وعیدهای همه پوچ از آب در میاد. هوای بیرون گود با داخل گود فرق میکنه.
میگم یک تحلیلی هم راجع به اون نظرسنجی های قبلی ات بزار....خخخخخ
بهتر بود برای نظرسنجی های قبلی هم تحلیل می گذاشتید
مگه تا حالا نظر اکثریت مردم برای صدا و سیما مهم بوده؟!
93 درصد
یه گزینه سوم میزاشتید با عنوان کلا مناظره نباشد
چهار ساله منتظریم مناظره زنده ببینیم
به فرموده امام خمینی مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند. همچنین لازمه ی دموکراسی اسلامی و نیز حق مسلم مردم است که صحبت ها و واکنشهای واقعی کسانی که قرار است بر آنها حکومت کنند را ببینند تا بتوانند بهتر انتخاب کنند.
مردم نه تابناک جان..
92 درصد رای دهندگان
مناظر زنده اجرا شود!
این تصمیم دولت است و ب این خاطر رای من روحانی نخواهد بود
چه سکوتی کرده تابناک در مورد رد صلاحیت بعضیها !!!! ولی اصلا عجیب نیست.
چرا نتایج بقیه نظر سنجی های اخیر رو تحلیل نکردی؟
چون همش به نفع دولت و اصلاح طلبان و به ضرر جناحتون بود؟
چرا جرات نکردی در مورد ۲ تا نظرسنجی قبلی ات مطلب بزاری.
اون 8 درصد هم میترسن از خیلی چیزا
وزیر کشور دستور از کی گرفته که مناظرات زنده نباشه
92 درصد افراد بیکار جامعه که به سایت شما میان نه مردم!!!!
به همین زودی یادتون رفت چه بداخلاقی هایی در پخش زنده صورت گرفت؟ همین آقای روحانی چطور قالیباف رو با یک صحبت.. از چشم مردم انداخت و ...
تابناک جان مگه مردم مهم هستند؟؟!!
مردم خواهان خیلی چیزهای دیگه هم هستن ...بماند...
همن زنده نباشه و سانسور بشه بهتره.
یا زنده پخش نشه یا اینکه شما طرفدار فتنه دیگری هستی.
وقتی همه نامزدهای انتخابات و غالب نمایندگان مجلس و اکثریت مردم موافق و خواستار برگزاری زنده مناظرات هستند، ایده پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی از سوی چه کسی مطرح و تبدیل به دستور ستاد تبلیغات شد؟ قطعا منبعی که این نگران پخش زنده مناظرات است باید بسیار قدرتمندتر از صدا و سیما و دولت باشد که توانسته است یک امر ساده و یک حق مسلم را تبدیل به یک خواسته جنجالی کند.
اصلا مناظره ضبطی که ارزش نداره الان حتی برنامه های گفتگو محور عمولی هم زنده پخش میشه و دوران برنامه های ضبطی مدتهاست تمام شده مناظره انهم در این سطح که اصلا خنده دار است ضبطی باشد
ریئس جمهور آینده فقط قالیباف
ببخشید من میدونم اون 8% کیان . دولت واطرافیانش میگید نه برید بپرسید
با عرض سلام و ادب ..انتقاد سازنده است .طریقه ثبت نام کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در کشور کهنی همچون ایران و انهم پس از 38انقلاب اسلامی ..در شان یک کشور انقلابی نبوده
وقتی 92 درصد اعتراض دارند به برنامه ضبط شده این وسط کمسیون تبلیغاتی وزارت یا وزیر چکاره است؟ اگر مناظره ها زنده پخش نشوند کمپین رای نمی دهیم به دولت را اغاز می کنیم
تلویزیون دست دولت نیست . این که واضحه
سلام من اگه تصمیم گیر می بودم این دوره انتخابات برگزار نمیکردم و میگفتم چهار سال هم بدون رئیس جمهور کشور اداره بشه. از این که هست و بوده قطعا مردم خودشون بهتر اداره میکنن
اگه زنده نباشه جالب نیست و اصلا دیدن نداره
واقعا متوجه نمیشین این یه بازی تبلیغاتیه واسه گرم کردن انتخابات ؟!
در صورت مناظره زنده در انتخابات شرکت خواهم کرد می خواهند حرف کاندیدها را سانسور کنند بعد پخش کنند اینم که مسابقه والیبال جهانی نیست
سلام. برای آن دسته از دوستانی که فکر می کنند پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی به دستور، فشار، تطمیع، ترغیب، فریب یا تشویق رئیس جمهور، وزیر یا دیگر اعضای دولت بوده باید جهت آگاهی شان بگم:
اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری طبق ماده 63 قانون الحاق به ماده 16 طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری مورخ 91/9/26 عبارتند از: 1- دادستان کل کشور (یا نماینده تام الاختیارش)یعنی آقای منتظری 2- وزیر کشور (یا نماینده تام الاختیارش) یعنی آقای رحمانی فضلی 3- دبیر هیئت مرکزی اجرایی انتخابات یعنی آقای پور علی مطلق 4- (رئیس شورا یا) یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یعنی آقای احسان قاضی زاده هاشمی 5- رئیس سازمان صدا و سیما (یا نماینده تام الاختیارش) یعنی آقای عسکری 6- یکی از اعضای شورای نگهبان جهت نظارت بر کار کمیسیون (یعنی حق رای ندارد.)
اگر زنده پخش نشه اصلا پخش نكنن بهتره
تصادف مصادفء خبري نيست انگار
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی