بازدید 5842

امام‌جمعه موقت تهران خواستار پخش‌زنده مناظره‌ها

کد خبر: ۶۸۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 21 April 2017
 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رعایت تقوا در انتخابات لازم است گفت: مناظره های انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت زنده انجام شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران افزود: امتحان سختی در پیش داریم، یک گردنه صعب العبوری در29 اردیبهشت ماه سال جاری پیش رو ما است که مردم باید نسبت به این انتخابات حساسیت داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین باید با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای نشان دهند حکومت قدرتمند است و پشتوانه مردمی دارد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم تلاش کنند به صورت گسترده پای صندوق رای حضور یابند و نظام را از این طریق تقویت کنند.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: همچنین مردم با انتخاب اصلح رشد سیاسی خود را اثبات کنند، مردم نامزدهای انتخابات که تایید صلاحیت شده اند را مورد محاسبه قرار دهند و نکات مثبت و منفی آنان را بررسی و سپس نسبت به انتخاب آنان اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: در این مقطع زمانی امانتی مهمتر از تعیین رییس جمهور و اعضای شوراهای اسلامی نیست و باید در این زمینه دقت شود، نباید فریب چهار کلمه تبلیغاتی را خورد بلکه باید دید واقعیات چیست. اگر کسی را نمی شناسیم جایز نیست نشناخته به او رای دهیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم با انتخاب اصلح خود در انتخابات پیش رو رشد سیاسی خود را نشان دهند.
 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اظهارکرد: این مناظره ها باید زنده صورت بگیرد، مگر غیر از این است که می گویید مردم باید بصیرت داشته باشند، یکی از بهترین راه های بصیرت همین است که مردم ببینند و بشنوند و به مناظره ها دقت کنند و ببیند نامزدها می توانند جواب درست به رقیب خود بدهند.
 
وی ادامه داد:همچنین کارآیی نامزدها را متوجه شوند و بدانند آیا مدبر و مدیر است یا خیر؟ مدیر و مدبر بودن یکی از شرایط رهبری است و مساله مهمی است چرا که باید مدیر باشد که بتواند کشور را طوری اداره کند که مستمند و مستضعف به حق خود برسد و حقی پایمان نشود و ظلم و ستمی صورت نگیرد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از راه های بصیرت این است مناظره های انتخاباتی به صورت زنده انجام شود.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز باید بکوشند وعده های غیرقابل عمل ندهند، وعده چیزی را بدهند که می توانند به آن عمل کنند و درحد آنان است چون ممکن است کسی براساس وعده دروغین به او رای دهد که این رای مشروع نیست.
 
وی ادامه داد: به کسی رای دهید که پایبند به اسلام باشد و بخواهد اسلام را در این کشور پیاده کند و عزم و تصمیم در این زمینه داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران خطاب به نامزدهای تایید صلاحیت شده گفت: این کشور هم مردمی و هم اسلامی است، یک حکم، سخن یا عمل غیراسلامی اگرانجام بگیرد مشروع نیست، افراد باید درد دیدن داشته باشند و مقید به پیاده کردن اسلام باشند و به توصیه های امام (ره) و رهنمودها و سیاست های رهبر معظم انقلاب عمل کند.
 
آیت الله موحدی افزود: رییس جمهور باید به یاد فقرا باشد و درد فقیر را احساس کند و ساده زیست باشد و نزدیکان و هواداران خود را بر مردم ترجیح ندهد.
 
وی ادامه داد: رییس جمهور باید بتواند اقتصاد را رونق دهد و به تولید و اشتغال اهتمام ورزد و از دشمن به ویژه آمریکا نترسد و بتواند مشت محکم به دهان آمریکا و اسرائیل و انگلیس بزند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: همچنین رییس جمهور باید از کار و فعالیت خسته نشود و خود را وقف خدمت به مردم کند و به مفاد سوگندی که می خورد وفادار باشد و بین مردم و خود حجاب قرار ندهد.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: رییس جمهور باید جواب نامه های مردم را بدهد و بکوشد بیت المال همانند خون در بدن به همه اقشار مردم به ویژه محرومان برسد.
 
وی ادامه داد: به نامزدهای تایید صلاحیت شده توصیه می کنم بکوشند قانون را در نظر بگیرند، آن هایی که تایید صلاحیت نیز نشده اند قانون را رعایت کنند، اگر اعتراضی دارند قانون راه را برای آنان باز کرده و می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان ارایه دهند و این شورا نیز افراد عادلی هستند و بررسی می کنند و اگر دیددند اعتراض آن ها بجا است آن ها را تایید می کنند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی شورای نگهبان جواب داد آقایان قانع شوند و جنجال به راه نیندازند و قانون را رعایت کنند، قانون می گوید تایید صلاحیت به عهده شورای نگهبان است، کسانی که تایید نشده اند ممکن است آدم های قوی و خوب و برای خیلی جاها مفید باشند اما مساله این است که این فرد برای ریاست جمهوری صالح است یا نیست؟
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: فتنه 88 که رهبر معظم انقلاب مکرر ذکر کردند روح این فتنه این است که به قانون تمکین نکردند و در مقابل قانون ایستادند و زحمت برای مردم و بی آبرویی برای خودشان ایجاد کردند لذا افراد پند بگیرند و سعی کنند به قانون عمل کنند.
وی ادامه داد: امام(ره) فرمود آنچه را مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کند که قانون می شود همان اسلام است و کسی که این را قبول نداشته باشد در مقابل اسلام ایستاده است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم انتخاباتی با شور و نشاط و بصیرت همراه با اخلاق اسلامی به دور از اسراف صورت گیرد.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به انتشار اوراق تبلیغاتی انتخاباتی افزود: سعی شود در این اوراق از بکار بردن آیات قرآنی و نام های مقدسه خوداری شود تا خدای نکرده نام مقدسی زیر دست و پا قرار نگیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان