بازدید 3428

بازتاب اعلام نتایج صلاحیت ها در رسانه های خارجی/ پیش بینی گاردین از رقابت 3کاندیدا

اعلام نتایج بررسی صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری ایران با بازتاب رسانه ای خارجی همراه بود.
کد خبر: ۶۸۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 21 April 2017
پیش‌بینی گاردین از رقابت شدید بین 3 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران
اعلام نتایج بررسی صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری ایران با بازتاب رسانه ای خارجی همراه بود.
 شب گذشته نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام و 6 نفر از جمله حسن روحانی و ابراهیم رئیسی تایید صلاحیت شدند.

روزنامه النهار در این باره نوشت: روحانی در میان 6 نامزد تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت حضور دارد.

رسانه های رسمی ایران در حالی اعلام کردند که نام حسن روحانی در میان 6 نامزد تایید صلاحیت شده شورای نگهبان قانون اساسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران از حضور در این رقابت ها منع شد.

بیش از یک هزار و 600 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت تنها 6 نفر از آنها برای حضور در این انتخابات را تایید کرد.

گاردین نیز در این باره نوشت: 6 سیاستمدار ایرانی اجازه حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران را پیدا کردند و انتظار می رود این انتخابات به رقابت میان 3 نفر از آنها تشدید شود.

بر اساس فهرست نهایی منتشر شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی که پنجشنبه شب اعلام شد، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران از حضور در این رقابت ها ردصلاحیت شد.

در این فهرست همچنین نام ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی و میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا دیده می شود.

گاردین در ادامه نوشت: اعلام ورود یکباره و تعجب انگیز رئیسی به رقابت های ریاست جمهوری ایران پبروزی روحانی در دور دوم ریاست جمهوری را با تهدید مواجه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل