بازدید 2956

داوران کمیسیون برجام خود ناقضان توافق هستند

نماینده مجلس دهم روایت خود از روند پذیرش تشکیل کمیسیون مشترک برجام از سوی ایران را بیان کرد.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 21 April 2017
محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در 5 اردیبهشت ماه، گفت: متأسفانه یکی از نقایص مهم برجام این است که داوری و بررسی شکایات و بدعهدی طرفین به کشورهایی واگذار شده که خود متهم ردیف اول در این حوزه هستند، این مسئله به معنی است که در شرایط کنونی کشورهایی در کمیسیون مشترک قضاوت می کنند، که خودشان یکی از عوامل نقض برجام هستند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این این موضوع بسیار روشن و شفاف است که پیگیری ها و شکایات ایران در کمیسیون مشترک برجام به نتیجه ای نخواهد رسید و رأی به نفع جمهری اسلامی با وجود نقض برجام از سوی گروه 1+5 داده نمی شود.

وی افزود: قطعا یکی از بزرگ ترین نقایصی که به استقلال و عزت ایران لطمه وارد کرد، موافقت با تشکیل کمیسیون مشترک برجام بود و با دست خودمان، خودمان را محدود کردیم.

ابطحی ادامه داد: شکایت ایران از برخی کشورها به کمیسیون مشترک برجام تنها جنبه روانی و تبلیغاتی داشته و نتیجه دیگری به دنبال ندارد و ایران با این کار می تواند در عرصه بین الملل و به مردم کشورها بگوید که کشورهای مربوطه حقوق قانونیمان را نقض می کنند که این تنها نتیجه کمیسیون مشترک است.

وی گفت: پذیرش تشکیل کمیسیون مشترک برجام در عرصه حقوق بین الملل، آنقدر برای کشورهای غربی شگفت ساز بود که پس از آن اعلام کردند که این راهکار و روند تنها منحصر به ایران است و نمی توان برای دیگر کشورها به کار گرفته شود، حتی لاوروف وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات و رسیدگی به مسئله تشکیل کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که من تعجب کردم که ایران چگونه این پیشنهاد را پذیرفته، زیرا روسیه خود مخالف این پیشنهاد بود، اما تیم ایران با این موضوع موافقت کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی برجام، تنها باید امیدوار باشیم که ترامپ اجرای برجام را متوقف و نقض کند، اما به نظر می رسد که ترامپ نیز متوجه شده است که توافق برجام به چه میزان به نفع ایالات متحده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل