بازدید 3998
واکنش

حمله علیرضاحیدری به مهرعلیزاده/مگر برای کشتی پهلوانی چه کرده؟!

متاسفانه موازی کاری بین مهرعلیزاده و فدراسیون ملی زورخانه ای و نامه نگاری های همزمان آن ها با برگزارکنندگان رقابت های همبستگی اسلامی باعث اقدام به حذف کشتی پهلوانی از این رقابت ها شد.جودو هم برای ژاپن است آیا رییس فدراسیون جهانی جودو همیشه باید یک‌ ژاپنی باشد؟
کد خبر: ۶۸۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 20 April 2017
رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی خواستار دخالت وزیر ورزش و جوانان برای تعیین تکلیف کشتی پهلوانی در ایران شد و گفت: ما فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای را به رسمیت می شناسیم و دخالت فدراسیون آقای مهرعلیزاده باعث حذف این رشته از بازی های همبستگی اسلامی شد.

 به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا حیدری درباره حذف کشتی پهلوانی از بازی های همبستگی اسلامی بدلیل اختلافات داخلی و شانس از دست رفتن چند مدال طلا برای کاروان ورزشی ایران اظهار کرد: متاسفانه موازی کاری بین فدراسیون آقای مهرعلیزاده و فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و نامه نگاری های همزمان آن ها با برگزارکنندگان رقابت های همبستگی اسلامی باعث شد مسوولان برگزاری رقابت های همبستگی اسلامی اقدام به حذف کشتی پهلوانی از این رقابت ها کنند چرا که وقتی دیدند مسولان ورزش ایران نمی توانند اختلافاتشان را در این زمینه حل کنند بهتر دیدند که این رشته را کنار بگذارند.

حمله علیرضاحیدری به مهرعلیزاده/مگر برای کشتی پهلوانی چه کرده؟!

رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی با تاکید بر اینکه فدراسیونی تحت عنوان فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای به ریاست محسن مهرعلیزاده باعث حذف کشتی پهلوانی از این رقابت ها شده است تصریح کرد:فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی،فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای به ریاست جوهری را قبول دارد و معتقدیم فدراسیون آقای مهرعلیزاده نباید در این زمینه دخالت می کرد.فدراسیون ملی ورزش زورخانه ای دارای ساختار مشخص و قانونی است که رییس آن بوسیله اتنخابات و با رای اعضای مجمع و زیر نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتخاب شده است بنابراین وظیفه قانونی اعزام تیم به رقابت های همبستگی اسلامی را داشته است.

وی خواستار دخالت فوری وزیر ورزش برای تعیین تکلیف این موضوع شد و افزود: وزیر ورزش باید هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند تا وجهه ورزش ایران بیش از این در جهان مورد خدشه قرار نگیرد.سلطانی فر لازم است در این زمینه شفاف سازی کند و تعیین تکلیف کند که چه کسی مسوول ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ایران است.

حیدری در ادامه تصریح کرد: مگر مسوولان فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای با کدام رای گیری یا انتخابات بر سر کار آمده اند که خود را در این رشته محق می دانند یا کدام تیم را به رقابت های معتبر بین المللی فرستاده اند؟یا در این چندین سالی که از فعالیتشان می گذرد چه کاری برای توسعه کشتی پهلوانی در جهان کرده اند؟

رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی درباره اینکه یکی از انتقادات مهم از سوی مسوولان فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای این است که ممکن است طی سال های آینده ریاست فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی به یک غیر ایرانی برسد گفت:فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی است و با داشتن یک ساختار بین المللی مورد تایید کمیته بین المللی المپیک است که بنده پس از برگزاری انتخابات به عنوان رییس آن انتخاب شدم.این حرف ها و صحبت ها به هیچ وجه حرفه ای نیست.جودو هم برای ژاپن است آیا رییس فدراسیون جهانی جودو همیشه باید یک‌ ژاپنی باشد؟ یا مگر در فوتبال و کشتی و دیگر رشته ها از این جور حرف ها زده می شود؟در ورزش حرفه ای وسط کشیدن اینگونه شرط ها و صحبت ها اصلا درست نیست.من تا ۴ سال رییس این فدراسیون هستم اگر خوب کار کنم باز هم به من رای می دهند اگر نه افراد ایرانی و یا خارجی که بهتر از من کار کنند می آیند و جانشین من می شوند.مهم رشد و توسعه کشتی پهلوانی در جهان است نه اینکه یک ایرانی همیشه رییس آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: واقعا خروجی کار آن ها در این چند سال چه بوده است؟ ما در این یکسال با همکاری فدراسیون کشتی و اتحادیه جهانی کشتی توانستیم کشتی پهلوانی را در بسیاری از نقاط دنیا گسترش دهیم.مسابقات جهانی آن را برگزار کردیم و قرار است چند روز آینده مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی اروپا را با حضور ۱۴ کشور اروپایی در صربستان برگزار کنیم.

حیدری در پایان گفت: با وجود اینکه اعلام شده کشتی پهلوانی از رقابت های همبستگی اسلامی حدف شده اما می توانیم با ارتباطات خوبی که با مسوولان آذربایجان داریم این مشکل را برطرف کنیم به شرط آنکه دوستان اجازه دهند موضوع به شکل قانونی آن جلو برود.همه ما باید دغدغه مان کمک به ورزش ایران باشد نه اینکه با پیش کشیدن بحث های بی اهمیت باعث ضربه به ورزش ایران شویم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر