بازدید 3401
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

نظر یک مرجع تقلید درباره اعتراض به شورای نگهبان/دلیل اصلی کاندیداتوری محمد هاشمی/رییسی و قالیباف به مجلس می‌روند

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از یک ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۸۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 19 April 2017
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از یک ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی: هرکس به تصمیم شورای نگهبان اعتراض کند مفسد فی‌الارض است

یکی از مراجع تقلید گفت: شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت افراد قانون معین کرده و اگر کسی بخواهد در برابر آن چون و چرا بگوید و اعتراض کند گناه مرتکب شده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه است گفت: باید فرد اصلح انتخاب شود و نسبت به خصوصیات فرد دقت کرد، در مملکتی که انسان‌ها خون خود را فدا کردند تا نظامی برپا شود باید افراد اصلح انتخاب شوند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت افراد قانون معین کرده است، گفت: اگر کسی بخواهد در برابر آن چون و چرا بگوید و اعتراض کند گناه مرتکب شده و امام خمینی(ره) در چند بخش بیان کرده‌اند اگر کسی در برابر تصمیم شورای نگهبان اعتراض کند گناه کرده و نه تنها گناه بلکه مفسد فی الارض است زیرا قانون اساسی مملکت است باید به آن از نظر عظمت نگاه کرد.

رییسی و قالیباف به مجلس می‌روند


نماینده مردم رودسر از حضور رییسی و قالیباف به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فراکسیون نمایندگان ولایی خبرداد.
اسدالله عباسی با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری در هفته‌های آتی اعلام کرد: قرار است آقایان رییسی و قالیباف در هفته‌های آینده با حضور در فراکسیون نمایندگان ولایی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در رابطه با حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای نمایندگان تشریح کنند.

سروری:«لیست خدمت» ۵ اردیبهشت نهایی می‌شود

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ، با اشاره به آخرین مراحل نهایی شدن لیست خدمت برای شورای شهر تهران، اظهار داشت: پنجم یا ششم اردیبهشت ماه لیست خدمت نهایی می‌شود، البته این تاریخ هنوز قطعی نیست، ولی ما تلاش می‌کنیم تا پنجم یا ششم اردیبهشت ماه این لیست نهایی شود.

جبهه پایداری حمایت از رییسی را تکذیب کرد

درحالی که ساعاتی پیش کانال رسمی تلگرام جبهه پایداری از حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، دقایقی پیش این خبر از خروجی کانال حذف و تکذیب شد.
حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز کانال رسمی تلگرام جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند و بیانیه جبهه در این رابطه به زودی منتشر می شود.
اما دقایقی پیش این خبر از روی خروجی کانال جبهه پایداری حذف شد و به نقل از آقاتهرانی دبیرکل این جبهه آمد: پایداری فعلا از هیچ گزینه‌ای به شکل رسمی اعلام حمایت نکرده و ما در زمان مناسب فرد اصلح را با صدور بیانیه‌ای معرفی خواهیم کرد.

اعلام موضع انتخاباتی جامعه روحانیت پس از تایید صلاحیت‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از گزینه‌های مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در جلسه‌ اخیر جامعه روحانیت بحث و تبادل نظرهای بسیاری در این زمینه انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که موضع رسمی جامعه روحانیت را برای انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی و اعلام صلاحیت‌ کاندیداهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان، اعلام کنیم.

دلیل کاندیداتوری محمد هاشمی در روز آخر 

 محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی با بیان اینکه حضور کاندیدای پوششی در کنار آقای روحانی از توصیه های مرحوم هاشمی بود گفت:تا روز آخر(شنبه) هم صبر کردم و دیدم که از این افراد(سایر گزینه هایی که قرار بود برای ثبت نام بروند) هیچکس ورود پیدا نکرد. به دوستان گفتم که قصد ثبت نام دارم و از وزارت کشور سوال کنید که چه مدارکی می خواهند؟ آنها هم تماس گرفتند و مدارک را جویا شدند. قصدم این بود که بعدازظهر بروم ولی توصیه دوستان وزارت کشور و عوامل اجرایی انتخابات این بود که پیش بینی می کردند وزارت کشور بعدازظهر خیلی شلوغ شود، بنابراین بهتر است که اگر قصد رفتن دارم، صبح بروم.


معرفی کاندیدای نهایی جمنا تا دو هفته آینده
اسدالله عباسی عضو هیات موسسه جمنا، در خصوص ثبت نام برخی از اعضای این جریان که جز 5 کاندیدای نهایی نبودند، اظهار داشت: در جمنا قانون الزام آوری وجود نداشت بلکه بر اساس اخلاق و مرام سیاسی عده ای خواستند به جمع بندی برسند که به نظر می رسد تا کنون این هدف محقق شده است.

وی ادامه داد: این اتفاق نظر در آینده نیز ادامه خواهد داشت و دو نفر از کاندیداهای جمنا در مناظره شرکت خواهند کرد و در نهایت و بعد از گذشت دو هفته و عملیاتی شدن انتخابات کاندیدای نهایی جمنا مشخص خواهد شد.


هیچ کاندیدایی حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد


حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور عصر امروز(30 فروردین) در نشست خبری اظهار داشت: سامانه تبلیغات انتخاباتی روز گذشته تصویب نهایی شد. هر کاندیدا و طرفداران او باید از طریق این سامانه برای انجام تبلیغات مراجعه و ثبت نام کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: به تمام کاندیداها گفته شده که هیچ کاندیدا یا مرجعی حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارند. در صورت بروز این موضع عواقب آن بر عهده آن کاندیداست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل