بازدید 18798

حکم متفاوت قاضی به متعرضان دختر 13 ساله

دختر 13 ساله که بارها مورد آزار و اذیت دو پسر قرار گرفته است، با حضور در دادگاه کیفری استان تهران به شرح ارتباط تلخش و اغفال از سوی دو پسر جوان پرداخت. او ترس از کشته شدن به دست خانواده‌اش را علت فرار چند روزه‌اش از خانه اعلام کرد و گفت: «وقتی آن روز دایی‌هایم مرا با پسر غریبه در پارک دیدند، از ترس جانم به خانه یکی از متهمان پناه بردم.»
کد خبر: ۶۸۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 18 April 2017
جام جم نوشت:  دختر 13 ساله که بارها مورد آزار و اذیت دو پسر قرار گرفته است، با حضور در دادگاه کیفری استان تهران به شرح ارتباط تلخش و اغفال از سوی دو پسر جوان پرداخت. او ترس از کشته شدن به دست خانواده‌اش را علت فرار چند روزه‌اش از خانه اعلام کرد و گفت: «وقتی آن روز دایی‌هایم مرا با پسر غریبه در پارک دیدند، از ترس جانم به خانه یکی از متهمان پناه بردم.»

20 آبان 95، دختری 13ساله با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پایتخت گفت: «پدر من اعتیاد دارد و سال‌ها پیش از مادرم جدا شده است. مدتی قبل در راه مدرسه با پسری 18 ساله به نام امیر آشنا شدم. ما با هم دوست شدیم تا این‌که او به بهانه‌های مختلف مرا به خانه‌اش کشاند و بارها مورد آزار و اذیت قرار داد. او هر بار به هر دلیل مثل خرابی موتورش مرا مجبور می‌کرد به مادرم دروغ بگویم و پول بگیرم. او آزار و اذیت‌هایش را ادامه داد تا این‌که یک روز وقتی با هم در پارک بودیم، دایی‌هایم مرا از دور دیدند.

ترسیدم اگر به خانه برگردم مرا بکشند برای همین فرار کردم و دیگر به خانه برنگشتم. به خانه امیر هم نمی‌توانستم بروم چون با او به مشکل خورده بودم. برای همین به یکی از دوستانش به نام سامان پناه بردم. او سه چهار روز مرا در پشت‌بام خانه‌شان پناه داد اما وقتی خواستم ماجرا را به امیر اطلاع دهد، از شرایطم سوءاستفاده کرد و مرا مورد تعرض قرار داد. تا این‌که دایی‌هایم فهمیدند من کجا مخفی شده‌ام. مرا پیدا کردند و به کلانتری آوردند.»

با ثبت شکایت دختر نوجوان، ماموران بسرعت وارد عمل شدند و هر دو پسر را دستگیر کردند. یکی از آنها در بازجویی‌ها به آزار و اذیت شاکی اعتراف کرد اما دیگری خود را بی گناه دانست تا دادسرا براساس مدارک موجود، کیفرخواست پرونده را صادر کند و برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده قرار دهد.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه غیرعلنی دادگاه، دختر نوجوان خواستار مجازات متهمان شد. سپس هر دو متهم در جایگاه قرار گرفتند.

قاضی اصغرزاده درباره جزئیات محاکمه گفت: «متهمان با وجود اعتراف یکی از آنها در بازجویی‌ها و در اختیار بودن شواهد گوناگون، آزار و اذیت شاکی را رد کردند و مدعی شدند ارتباطشان با او در حد دوستی بوده است.»

او درباره مجازات صادره برای متهمان نیز گفت: «هیات قضایی پس از شور، امیر را به یک سال تبعید در یکی از شهرهای جنوبی کشور و 99 ضربه شلاق و سامان را به 120 ساعت کار اجباری در بخش خدمات شهری تهران و 99 ضربه شلاق محکوم کرد.»

قاضی اصغرزاده در پایان از خانواده‌ها خواست توجه بیشتری به شرایط تربیتی و آرامش دختران خود بخصوص در سنین 12 تا 17 سال داشته باشند چرا که شخصیت آنها در این مقطع شکل می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
برای این دختر هم باید مجازاتی در نظر می گرفتند
براي همينه كه مردم ترجيح ميدن خودشون حقشونو بگيرن!!!
120روز می بود خوب بود
دقیقا این سن (بین 12 تا 17 همین سنیه که خیلی از والدین توجهی به فرزندانشان ندارند یا نمیتوانند با آنها رابطه مناسبی برقرار کنند.
"پدر من اعتیاد دارد و سال‌ها پیش از مادرم جدا شده" اگر پدرش اعتیاد نداشت ...
عجب!!! بعضيها بخاطر بك جمله مدتها به زندان ميرن و بعضيها هم تجاوز ميكنن و هيج.
دختر زیر 18 سال در اروپا مورد آزار قرار بگیرد طرف حداقل 20-30 سال باید بره اب خنک بخوره در مملکت ما 120 ساعت کار اجباری؟ واقعا که؟
تعرض یعنی چه؟ بهش تجاوز شده قاضی چطوری به این نتیجه رسیده با این حکم ضعیف؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
در این مورد با توجه به این که شاکی با میل خودش به منزل پسرها رفته تجاوز موضوعیت ندارد و مجازات اعمال شده برای رابطه نا مشروع است که در مورد دختر هم باید اعمال می شده اما احتمالا قاضی از آن صرف نظر کرده است.
این رابطه نامشروع است نه تعرض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
دقيقا تعرضه! چون هر كجاي دنيا كه بري دختر 13 ساله كودك محسوب ميشه. البته در جوامع جهان سومي دختري در اين سن و سال خيلي خيلي بزرگه !
يه خونه هم رهن ميكردين واسشون
خیلی حکم سبکی است.
بنظرم اشد مجازات را باید پدر و مادر بی مسولئیت و بی عاطفه این کودک در نظر گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
و دایی اش
دوتا پسر که به سن قانونی رسیدند یک دختر بچه ی سیزده ساله رو مورد آزار و باجگیری قرار دادن. در هر کشور غربی تا آخر عمر اون پسرها از یک سری امتیازات اجتماعی محروم میشن. متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
آخه در افكار جهان سومي دختر 13 ساله هم بالغه هم عاقل و مستحق مجازات اما پسر 17 ساله قاتل هنوز طفل محسوب ميشه و اعدامش نمي كنن!
اين چه حكمي است كه دادن يعني اين عدالته
چه بگویم از دختری ولگرد بگم از پسران به بندوبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
از سقوط اجتماعی بگو. از ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش بگو. از غارتگران ظاهرالصلاح بیت المال بگو. . از آنانی بگو که چون کبک سرخود را به زیر برف برده اند. از بی مسئولیتی برخی مسئولین بگو. از بی تفاوتی من و خودت بگو. . آیا پدر معتاد این دختر کاری برای امرار معاش شرافتمندانه داشت؟ اگر کاری داشت به دام اعتیاد می افتاد؟ اگر کاری داشت و معتاد نمی شد آیا جگر گوشه اش به چنین بدنامی دچار می شد؟ اگر به دختر خود جناب قاضی یا آنانی که دستی در قدرت دارند تعرض می شد نیز همین حکم برای متعرضین صادر می شد؟؟؟؟؟ اگر ...، اگر ...، اگر.... بگو ... بگو ...بگو...
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
تو دهنت رو ببندی بهتر است .
اين حكم نشون ميده كه خودت بايد بفكر خودت باشي فقط!!

كسي ازت دفاع نخواهد كرد

فكر ميكردم اينا تو فيلمهاس فقط
مگر حکم تجاوز اعدام نیست؟؟
دوتا بوسشونم می کرد
دختره زیر سن قانونی بوده واقعا چرا این چیزا این جا اصلا مهم نیست...
بیچاره شهرهای جنوبی کشور !!!
اینجا ایران است
کلاه ها بالا
بالاتر
بالاتر تر تر
همچین هم بچه نبوده هنوزم هستند کسانی که توهمین سن دختراشون روشوهرمی دن پس قدرت تشخیص داشته فقط بی بندوباربوده تعرضی هم درکارنبوده چون به زورکه باپسره معاشرت نمی کرده به میل خودش بوده وهمین باعث فرارش ازدست دائیش می شه پس نسبت به حکم احساساتی نشیددختروپسرهای این دوره زمونه همه غلطی میکنندبعدوقتی که بایدجواب پس بدن میشن بچه ...اتفاقاهمون سن بلوغ که دراسلام 9ساله روبایددرنظرگرفت البته الان که به برکت ماهواره وبی بندوباریهای خانواده هاوخیابونهااین سن پایین ترهم امده
به هر حال حکم قاضی بر اساس شواهد بوده که ما از ان اطلاعی نداریم برای برخی تهرانیها تبعید از تهران عزیزشان از مرگ هم بدتره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل