بازدید 18169
تأملی بر انسداد قابلیت تماس صوتی تلگرام در ایران؛

پای منفعت اپراتورها که به میان آمد، قول روحانی برای «فیلتر نشدن» شکست!

چگونه است که دولت مدعی است می خواستند تلگرام را فیلتر کنند، اما آنان نگذاشته اند! اما اینک که پای منافع اپراتورها به میان آمده، دیگر دولت قدرت ندارد مقابل فیلترینگ تماس صوتی تلگرام را بگیرد؟! اکنون که بحث منفعت عامه مردم برای تماس تلفنی کم هزینه است، دیگر دولت نمی تواند کاری کند یا نمی تواند از منافع اپراتورها بگذرد؟
کد خبر: ۶۸۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 18 April 2017
تماس صوتی تلگرام هنوز فعال نشده، از دسترس کاربران ایرانی خارج شد تا این پرسش پدید آید که مگر دولت قول نداده بود، هیچ شبکه اجتماعی و نرم افزاری فیلتر نشود؟ آیا این اتفاق مقدمه‌ای برای فیلترینگ تمام و کمال تلگرام نیست؟
 
به گزارش «تابناک»، هرچه رئیس جمهور بر تلاش دولت بر تداوم فعالیت شبکه های مجازی و نرم افزارهای ارتباطی و ممانعت از فیلتر شدن آنها تأکید دارد و وزیر ارتباطات کابینه وی از رایزنی‌های صورت گرفته برای رفع فیلتر امثال توئیتر سخن می‌گوید، به تازگی اتفاقی رخ داده که نشان می‌دهد ایستادگی دولتمردان در این مقوله، همیشگی نیست و تابع شرایطی تغییر می‌کند. مثل در نظر گرفتن منفعت اپراتورهای قدرتمند تلفن همراه در کشورمان!

این موضوع زمانی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم دسترسی ایرانیان به تماس صوتی تلگرام به فاصله کوتاهی از دایر شدن، غیر ممکن می‌شود و دولتمردان حتی از اطلاع رسانی در این باره نیز دریغ می‌ورزند. حال آنکه به یاد می‌آوریم دو سه روز پیشتر، پاول دوروف، مدیر شبکه تلگرام در این خصوص شفاف سازی کرده و از مخالفت اپراتورهای ایرانیِ تلفن همراه با گشودن خط تماس صوتی نرم افزار محبوب ایرانیان پرده برداشته بود.

اتفاقی که حالا سر و شکل رسمی به خود گرفته و به نوعی ثابت می‌کند، دولتمردان آن گونه که ادعا می‌کنند، به فکر مردم نیستند، بلکه می‌کوشند شرایطی فراهم آورند که رضایت ایشان را به دنبال داشته باشد و این پیگیری نیز تا زمانی صورت می‌گیرد که پای منفعت برخی در میان نباشد که در آن صورت، دریافت رضایت مردم اولویت خود را از دست می‌دهد.
 
پای منفعت اپراتورها که به میان آمد، قول روحانی برای «فیلتر نشدن» شکست! 
 
نکته‌ای کلیدی که از زمان آغاز به کار محدودِ تماس صوتی تلگرام در برخی کشورها و وعده بسط آن در دیگر نقاط جهان، در سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آشکار و حالا ثابت شده است. زمانی که واعظی دایر شدن امکان صوتی تلگرام در کشورمان را منوط به موافقت اپراتورهای تلفن همراه خواند، مدیر تلگرام از اعمال فیلترینگ توسط این اپراتورها خبر داد و در نهایت، تماس صوتی تلگرام فیلتر شد.

این اتفاق در حالی رخ می‌داد که رئیس جمهور به تازگی در بخشی از آخرین نشست خبری خود، در جملاتی که با هیجانی خاص بیان می‌شد، مردم را صاحب کشور و حکومت خواند که مسائل امنیتی و اقتصادی و هرچه هست، برای ایشان است و در ادامه گفت: «ما با هیچ ابرقدرتی پیمان نداریم و سرمایه ما مردم است. اگر بفهمند فلان شبکه اجتماعی را که ببندند، مردم عصبانی می‌شوند، به نظر من مانع آنها این است. چیز دیگری نمی‌تواند باشد. در این زمینه‌ها البته تلاش بیش از حد کردیم. اگر تلاش رئیس جمهور و دولت در این زمینه نبود، شما دیگر شبکه‌ای نمی‌دیدید که زنده باشد، همه را این وسط قربانی کرده بودند. امیدوارم این راه را تا نقطه‌ای که مورد مطلوب و رضایت مردم باشد، ادامه دهیم.»

سخنانی که موجب می‌شد برخی باور نکنند دولت برقراری یا عدم برقراری تماس صوتی را منوط به نظر و دیدگاه مردم نکرده و به دلیل جلب نظر اپراتورها، با فیلتر شدن آن موافق باشد. انگار نه انگار که هنوز «مردم» همان مردمی هستند که رئیس جمهور آنها را همه کاره و صاحب همه چیز خواند و فیلتر شدن و بستن شبکه اجتماعی را موجب عصبانی شدنشان توصیف کرد.

ماجرایی که نه تنها ثابت می‌کند، اپراتورها و منفعت ایشان اولویت بالاتری از مردم نزد دولتمردان دارند، که این نگرانی را به وجود می‌آورد، اگر اپراتورها تداوم فعالیت امثال تلگرام را تاب نیاورند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا ممکن است دولتمردان بار دیگر به نفع ایشان از دفاع از مردم دست کشیده و کار را به فیلترینگ بسپرند یا خیر؟ به راستی پیام عدول دولت از قول هایش به مردم در این زمینه، آن هم در آستانه انتخابات و نیاز به رأی مردم چیست؟ آیا اگر کسی این اتفاق را به پا پس کشیدن دولت از حقوق مردم در این زمینه تعبیر کرده و نگران فیلتر شدن امثال تلگرام پس از انتخابات باشد، اشتباه کرده است؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۴
انتشار یافته: ۱۶۲
تلگرام با دستور قضایی فیلتر شده! سخنگوی دولت هم امروز تاکید کرد که فیلتر تلگرام خارج از دولت صورت گرفته!
دستور قوه قضایه بود نه روحانی
مگر نگفتید دستور قضایی برای مسدودی صادر شده ؟ چرا گردن دولت می اندازید ؟
واقعا باید تاسف خورد.. دواتی که باید به فکر معیشت و جیب مردمش باشه میادو به کاری میکنه که غولای اپراتور رو غولتر میکنه... فقط تاسف...
شما دلواپس نباش ! دیروز نوشتید قوه قضاییه دستور فیلترینگ داده .
تا اونجا که میدونم حکم قضایی داده شده و دولت نقش نداشته
دولت اعلام کرده شرکت تلگرام قطع کرده
فکر نمیکنم این مورد مستقیما از سمت دولت کاری بر بیاد!

مقام قضایی دستور صادر کرده! باید از مقام قضایی مطلب مینوشتید به نظرم، چرا باید چیزی که منفعت مردم در اون هست رو فیلتر کنه، آیا به خاطر منفعت اپراتورها؟!؟
او جملات فقط براي جلب راي مي باشد . ما تو ايران بايد هميشه با محدوديت روبر باشيم ... کاش ايران هم مثل خيلي ها دغدغه فيلترو ، گروني ، تحريم ، جنگ .. ... نداشت. ..
این قضیه در مورد وایبر هم اتفاق افتاد.
گویا قوه قضائیه دستور داده اند برای بستن و دولت کاره ای نیست نویسنده عزیز دقت فرمایید
دوستان عزیزم هرکاری انجام میشه توی دولت برای خالی کردن جیب مردم هستش تروخدا این و قبول کنید.نمیخان کاری کنن مردم آسوده باشن
خودتو زدی به خواب در انتخابات؟ قوه قضاییه فیلتر کرده به روحانی چه ربطی داره؟
وزیر ارتباطات اعلام کرد که این موضوع با حکم قضایی بوده است . چرا به این موضوع اشاره نکردید ؟ نزدیک انتخابات که می شود مبنای تحلیل های شما ، مطالب ناصواب قرار می گیرد . اگر صداقت داشتید می گفتید که موضوع حاصل تفکر قوه قضاییه است
من کی گفتم فیلتر نمیکنم...
فیلتر کردن قابلیت تماس تلگرام بیشتر از اینکه جنبه مالی برای اپراتور ها داشته باشه برای دستگاه های امنیتی جنبه امنیتی داره. همانطور که همه تماس های خارج کشور توسط دستگاه های امنیتی شنود میشه ، این نوع تماس با کدینگ و رمز نگاری خاص میتونه روزنه ای برای ارتباط ضد انقلاب و اپوزسیون و جریانات تکفیری در زمان انتخابات با داخل کشور باشه و رد یابی اون برای دستگاه امنیتی در این زمان محدود و همچنین رمز گشایی تماس های این نرم افزار عملا غیر ممکن هست. به همین دلیل تصمیم بر فیلتر کردن این قابلیت گرفته شده.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
شما نگران ضد انقلاب نباش اونا از فیلترشکن استفاده میکنند
روحانی چیکار کنه وقتی قوه قضایه خودسرانه درخواست فیلتر میده؟
پول این اپراتورها تو جیب چه کسانی می رود؟ چرا شفاف سازی نمی کنید؟
تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی فیلتر شده است و ربطی به دولت ندارد. انتخابات نزدیک شده و شما از هر ابزاری دارید استفاده می کنید تا دولت را بکوبید!
فیلتر را قوه قضائیه کرده، دولت را مواخذه می کنید؟
شنیده ها حاکی از اینه که بنا به دستور قضایی فیلتر صورت گرفته
من نمیدونم چرا وقتی به این خوشگلی و قشنگی میشه با واتساپ تماس صوتی و تصویری برقرار کرد چرا ملت گیر دادند به این تلگرام٬ واتساپ بالای یک میلیارد کاربر در دنیا داره اما تلگرام صد میلیون که نصفی از اینها هم ایرانی هستند
در ضمن نرم افزار سروش که یه نرم افزار خوب ایرانی هست جایگزین بسیار مناسبی برای تلگرام است به عقیده من تلگرام باید فیلتر بشه و مردم از سروش و نرم افزارهایی که جوانان این کشور ساختند استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
داداش خودت جوابتو دادی چون ایرانی ها اکثرا از تلگرام استفاده می کنن این امکانات بیشتر کاربردی میشه
فقط مي تونم بگم متاسفم
با اين وضع فيلتر شدن كامل تلگرام هم خيلي بعيد نيست؟!!!
خوبه كه خودتون زدين تصميم قضايي بوده، چقد عقده دارين ما
در کل رفتار حکومت با مردم، مثل اسیر گرفتن است و هر بلایی به اسم فیلترینگ و حمایت از تولید داخل و ... بر سر این مردم بیچاره می آورند!
خوب حالا که با حکم قضایی مسدود شده چی می گین؟ می خواین اصلا بدون سر و صدا این خبر و حذف کنین
خوبه که قوه قضاییه دستور قطع شدنش رو داده . ببینید که کی شکایت کرده! بعد دولت رو هدف بگیرید.
همه مطالبتان در دشمنی با دولته، ولی مردم می فهمند.
در ضمن قوه قضاییه فیلترش کرد نه دولت
مسدود شدن با حکم قضایی بوده ربطی به دولت نداره.... دم انتخابات چشم و گوش و بستین و تیتر میزنین... شرم آوره...
عالی و به حق نوشتی !
دقیقا همین ماجرا در ارابه های مرگ سیایپا و ایرانخودرو تکرار شد ! مردم برای دولت روحانی فقط تا زمانی حق دارن که منافع نورچشمی ها در خطر نباشه وگرنه جان و مال مردم چه ارزشی داره !
تابناک ظاهرا شما هم خط فکری تخریب روحانی و دولت را سر لوحه کارت قرار دادی !!
متاسفم که به فکر جیب مردم نیستین و فقط می خواین گنده ترها گنده تر بشن
بهتر بود نویسنده عادلانه و منطقی به موضوع نگاه میکرد و مینوشت که علیرغم مجوز وزارت ارتباطات به تلگرام برای فعال کردن این سرویس ، دستور قضایی دادستان باعث فیلتر این سرویس گردیده است . انتشار این مطلب بدون بیان علت درست و واقعی آن عین بی تقوایی ست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
وزارت ارتباطات باید از مجوزی که داده دفاع کنه اگر طرف مردمه
مسدود شدن تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی بوده نه با دستور دولت
با دستور قضایی فیلتر شد ، شما چه سایت خبری هستین که اطلاعاتتون از مردم کمتره؟؟؟؟
تا می تونی بنویس، اگه دولت دست شماها بود که تا الان تلگرام رو هزار بار فیلتر کرده بودید، ما می دونیم که صاحبان اپراتورها کیا هستن و قدرتون چقدره، تو هم تا دوست داری دم انتخابات اینجوری مقاله بنویس
کمی "" مرد "" باشید و صداقت کلام و راستگویی را پاول دوروف که حتی مسلمان هم نیست یاد بگیرید
این سرویس با دستور قضایی مسدود شده و دولت نقشی نداشته
و همه هم دلیلش رو میدونن تابناک جان
گفتن که دستور قضایی بوده...الکی جو سازی می‌کنید
عاقبت اعمال فیلتر و گمرک میشه 60سال درجا زدن تو صنعت خودرو و....
حمايت از اقتصاد مقاومتي كو؟؟؟
يكم كه هزينه هاي مردم پايين ميخواد بياد همه شون مقاومت مي كنند.
رسما هر وقت به نفعه مستضعفين جامعه ميشه , همشون مقاومت ميكنند.
شايد مفهوم اقتصاد مقاومتي براشون سلب آسايش و آرامش و امنيت از ملته!!

اپ WAZE هم كه بسيار در نشان دادن ترافيك و مسير كمك ميكرد و باعث صرفه جويي در وقت , صرفه جويي در بنزين و براي بسياري از راننده ها ميشد . رسما بدون دليل بستن.

اگر منظورتون حفاظت اطلاعاته , خودتون بهتر ميدونين از 1000 راه ديگر به اين اطلاعات ميرسند.
اگر يك نرم افزار باعث صرفه جويي ميشه , فيلتر كردن اون يعني حمايت از اسراف.

اين بهونه كه مشابه داره يا خودمون بهترشو ميشازيم دليل نميشه.
هر وقت ساختيد يا ساختيم و بهتر جواب داد , ملت هم استفاده ميكنند, ولي كو..
دستور قضایی چه ربطی به دولت داره ؟؟؟ تماس صوتی با دستور قضایی بسته شده است . به سراغ آقایان قوه قضاییه بروید. واقعا روحانی باید مواردی مثل این دروغ پراکنی ها را برملا کند .
واقعا اینقدر ارزش داره بخاطر چنین مساله ای دروغ بگین ؟؟؟
وقتی رگولاتوری کشور بابت اجازه فعالیت به اپراتورها سالانه هزینه های کلان از آنها دریافت می کند، اجازه ورود به یک اپراتور خارجی(تماس صوتی تلگرام) بدون اینکه هزینه ای بابت آن پرداخت نماید. بی معنی است.
از کی تا حالا مقام قضایی شده اعضای دولت؟
همه چی دست روحانی نیست. تصمیم گیرنده در مملکت زیاده
کاربران بروند شکر خدا کنند , اگر سود سرشار فروش بسته های اینترنت برای اپراتورها نبود دولتمردان در زدن ریشه واتساپ تلگرام .....و کل نت لحظه ای درنگ نمیکردند.
اگر همانگونه که در خبرها آمده با حکم قضایی فیلتر شده دولت کاره ای نیست. یقه قوه قضاییه را بگیرید نه مجریه! مگر به تفکیک قوا اعتقادی نداشته باشید و منظورتان از دولت حاکمیت و کل نظام باشد
در حالیکه قوه قضاییه دستور قطع انرا صادر میکند بدلیل دشمنی شما وموضع گیری علیه دولت اعلام میکنید که دولت قطع کرده تا کی میخواهید حب وبغض با مردم وبا دولت داشته باشید این اخلاق اسلامی است این عداوت خلاف عدل وانصاف است این هم جواب اقای واعظی به شما:
"وزیر ارتباطات درباره مسدود شدن تماس صوتی تلگرام از دیروز گفت: این سرویس به دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه اینترنت مسدود شده و اطلاعی از جزئیات آن ندارم."
چرا دروغ میگید؟دستور قضایی بوده که فیلتر بشه!یعنی قوه ی قضاییه
وزیر ارتباطات: مسدود شدن تماس صوتی تلگرام به دستور قوه قضاییه بوده است
مگه دولت کرده ؟ دولت از طرف خودش قول داده و کامل هم عمل کرده ، حکم قضایی مانع کار شده، قوه قضاییه دست دولته ؟
تابناک هم رفت قاطی فارس و رجا و کیهان ، البته یکم با مدارای بیشتر .
چند وقتیه باید حتما خبرای تابناک رو با چند تا خبرگزاری چک کرد راست و دروغشو دراورد .
برای من هم اهمیت نداره بذاری کامنتمو
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
تابناک ظاهرا جواب وزیر ارتباطات رو نخوندی... یا خودتون و زدین به اون راه...
کار قوه قضاییه هستش که فیلتر کرده...اگر جرات داری به این قوه انتقاد کن
سلام
اول درستی خبر را. که چه کسی مقصر هست مشخص کنید
بعد براش تفسیر بنویس عزیز
شما یک کارشناسی...
عاقا دادستانی فیلتر کرده. دولت چه کنه ؟؟؟؟؟؟
باسلام
تابناک عزیزبرای ما که فیلتر نیست و استفاده میکنم.ودر ارتباط هم مشکل نیست و تماس صوتی کاملا شفاف و بدون وقفه هست.
اه اه ... بس کنید این جنگ تبلیغاتی رو!
اقای تابناک
وزیر ارتباطات هم گفت علت مسدودیت قوه قضاییه
تخریب بسه تابناک
فقط فقط فقط به این دلیل به روحانی رای نخوام داد . چون دقیقا نقطه مقابل حقوق شهروندیه
تابناك! خوشتيپ! قضايي فيلتر كرد نه دولت!
لطفا وارد بازی عوام فریبی نشوید از شما انتظار بیشتری داریم
http://tabnak.ir/fa/news/685985/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%B8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85
دلتون خوشه هااا
هر جا بحث پول باشه اولین چیزی که فراموش میشه مردمه
وزير اعلام كرده بادستور قوه قضاييه بوده خودتون هم خبرشو اعلام كرديد
از طرفي اين دعواي قوه قضاييه با دولته كه فقط به ضرر مردمه
فکر میکنم بد نبود لااقل به این اشاره میشد که تماس تلگرام با دستور مقام قضایی مسدود شده که خیلی ارتباطی با دولت نداره و دولت هم قانونا توان جلوگیری ازش رو نداره...نزدیک انتخابات به هر قیمتی دولت رو تضعیف نکنیم...تابناک جان لطفا حذف نکن
دستور قضایی عامل مسدود کردن بوده، لطفا ابتدا بررسی کرده و بعد خبر رو منتشر کنید
سلام
لطفا جانب اخلاق را نگه دارید.
این فیلتر توسط قوه قضاییه انجام شده نه قوه مجریه.
مردم بالاخره راه خودشونو پیدا میکنن.... این کارها قدیمی شده.... خورشید هیچوقت پشت ابر نمیمونه.....
فیلتر شدن تلگرام با دستور مقامات قضایی انجام شده چه ربطی به رئیس جمهور داره؟
شما چرا از هر فرصتی میخواین سو استفاده کنید و دولت آقای روحانی رو بکوبید ؟
چرا بعضی ها از اطلاع رسانی و ارتباط مردم با هم و دنیای بیرون واهمه دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
وقتی مردم رو از همین مزایایی رو که دم دسته محروم میکنن، چطور و با چه نیتی دارن قول چیزهایی رو میدن که خودشون هم خوب میدونن که هیچکاری براش نخواهند کرد یا بصورت خوشبینانه اش در توانشون نیست!!!!!
یاد یک آهنگ اونور آبی می افتم که میگه : دست تو رو شده قصه ها تو بلد شدم.........
امان از بوی پول و بوی پول و بوی پول !!!!!!!!!!!!!!!!
اصولا برقراری یا حذف این خدمات جزء اختیارات اپراتورهای خصوصی است نه دولت. بسیاری از اپراتور ها در کشورهای مختلف (اروپایی یا کشورهای صنعتی پیشرفته) به مدت طولانی تماس با skype را ممنوع کرده بودند چراکه یک شرکت تامین کننده اینتزنت و مکالمه تلفن همراه یا ثابت می تواند ارایه خدامان مکالمه را که با استفاده از داده خودش انجام می گیرد ممنوع کند تا صرفه اقتصادی داشته باشد. بنابراین مثلا ایرانسل یا همراه اول می تواند ارتباط مکالمه بر اساس اینترنت را محدود کند تا متضرر نشود. اما در نهایت در میدان رقابت مجبور است این محدودیت را حذف کند! پس ورود دولت یا سازمان های دیگر به این قضیه درست نیست و این باید دراختیار شرکت ها باشد و از طرفی رقابت سالم و آزاد این موانع را از بین می برد.
عزیز دل دستور فیلتر از طرف قوه قضاییه بوده بهتره قبل از ثبت مقاله اخبار رو کمی بررسی کنی !!!!!!!!!!!
مردم کین دیگه . اینا همش حرفه
ظاهرا نویسنده خبری که حاکی از آن بود که قوه قضاییه دستور فیلتر را صادر کرده ، نخوانده است
بعضی ها پای منفعت که باشه خیلی چیزها زیر پا له و نابود میکنن..........
دروغ چرا میگی؟!! قوه قضایه دستور داد به دولت چه ربطی داره!! اون تیتر اصلا درست نیست!!
علت مسدود شدن تماس صوتی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات: اپراتورها بر اساس حکم قوه قضاییه که به آنها ابلاغ شده است این کار را انجام داده‌اند
با حکم قوه قضاییه تماس صوتی فیلتر شده!
هیچ دولتی به فکر راحتی و خدمت ب مردم ان طور ک شایسته و بایسته است نبوده ....هیچ گاه رفاه مردم اولویت هیچ مسئولی نبوده....مثلا همین تولید خودروهای چیپ و کیفیت صفری ک به مردم غالب میکنند و منافع دولتها در حمایت از انها گره خورده چون محل کسب درامدشان است...برای مبارزه با کمپین خرید خودرو وام های چند ده میلیونی فوری ارایه میکنند تا مبادا ضرری متوجه منافع شان شود...منافع مردم به درک رفته است....البته مردم ما بسیار در این بلاهایی ک سرشان می آید مقصراند چون بلد نیستند از خق خود دفاع کنند...از ماست ک برماست...لیاقت مردم ما همینه.
شرکتای مخابراتی با اجازه وزارت ارتباطات تماس صوتی فیلتر کردن یا با حکم قضایی؟ اول این مسئله مشخص کنید بعدا تحلیل کنید
حداقل دم انتخابات باز میگذاشتین ملت بیان رای بدن بعد میبستینش
از سوی مسئولان قضائی فیلتر شده است
بهتر بود در شرایط انتخاباتی اول تحقیق کرده مطمئن میشدید بعد با این تیتر خبر میزدید
دستور قضایی چه ربطی به دولت داره؟
دستور قضاییه برادر چرا در متن به این نپرداختی
روحاني اكه زورش مي رسيد اقساط واگذاري مخابرات را از اين اپراتورا مي گرفت
آخرش معلوم نشد قوه قضائیه تماس صوتی تلگرام مسدود کرده یا دولت! البته سرعت اجرای حکم قضایی هم جالبه
وزیر ارتباطات گفته ما باز کردیم قوه قضاییه دستور بستنش داده
وقتی که یک چیز به این مشهودی رو علنا" از مردم میگیرن ، ببین با مزایای غیر مشهود چه میکنن!!!
جناب تابناک فیلتر با دستور قضایی را ب پای دولت ننویسید. هم وزیر و هم سخنگو اعلام کردند ب دستور قضایی بوده و ارتباطی ب دولت ندارد
تکذیب شد.

وزیر ارتباطات تایید کرد به تلگرام اجازه ارائه تماس رایگان را دادیم/ تماس صوتی تلگرام با دستور قضایی مسدود شد
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
چه ربطی داشت عمو جان
فقط به فکر خالی کردن جیب مردم هستید. انتظار رای هم دارید؟
تابناک زشته از شما قوه قضاییه فیلتر کرده نه دولت شما که باید نهادهای متولی فیلترینگ رو به خوبی بشناسید من شما رو رسانه حرفه ای میدونم خوب نیست برای انتخابات تخریب ناروا کنید اصول خبرگزاری حرفه ای رو رعایت کنید
دولت در فدا کردن خواسته های مردم به نفع سرمایه دارها و صاحبان ثروت سابقه دارد .
هنوز فدا کردن خواسته های حد اکثری مردم در کمپین نه به خودرو داخل را با اعطای وام های میلیونی به نفع خودروسازان برای شکستن اتحاد مردم از یاد نبرده ایم .
خیانتی که اگر نمی شد چه بسا امروز شاهد وضع زیباتری در بازار خودرو می بودیم
پاسخ ها
ممجتبی
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
در قضیه خودرو باید گفت از ماست که برماست، وقتی مردم ما نمی تواندد خود را متقاعد کنند برای چند وقت خودرو نخرند و به فکر خود نیستند چگونه می توان از دولت انتظار داشت به فکر ما باشد. متاسفانه هم دولت و هم اکثر مردم به فکر منفعت شخصی خود هستند و تا اینگونه باشد اوضاع هر روز بدتر از دیروز خواهد شد.
مگر واتس اپ تماس تلفنی نداره ؟ چرا به اون گیر نمیدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
چون مثل تلگرام فراگیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
اگه امکان تماس تلگرام باشه صد در صد اپرتورها بیچاره میشن خیلی ها تلگرام دارن و همه هم دایما استفاده می کنن اما واتس اپ اینطوری نیست کیفیت هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
به نظر من بحص سود اپراتورها یک طرف قضیه هست
مسله مهم تر برای اینها غیر قابل شنود بودن تماس صوتی تلگرام هست که باعث فیلترش شده و چون وات اپ تماس صوتیش قابل شنوده کاری باهاش ندارن
دولت فیلتر نکرده. با حکم قضایی فیلتر شده.
قوه قضاییه مسدود کرد
يعني ميخواييد بگيد اطلاع نداريد به دستور قضايي بسته شده !!!!!!!
بالای سایت آگهی همراه اول میگیرید، بعد تیتر یک را علیه همراه اول میزنید.. واقعا خنده دارههههههههههههههههههههههه
یعنی تابناک خبرهای سایت خودش رو نمیخونه!
وزیر ارتباطات درباره مسدود شدن تماس صوتی تلگرام از دیروز گفت: این سرویس با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه اینترنت مسدود شده و اطلاعی از جزئیات آن ندارم.
منافع اپراتورها؟؟؟؟؟ بعضی ها به یه یک ریالیه کج شده زنگ زده آدمو میفروشن!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
خوب معلومه دیگه
این قضیه سود اپراتورها یک طرف قضیه هست
قضیه مهم تر غیر قابل شنود بودن تماس صوتی تلگارمه که اینها نگرانش هستن وگرنه واتس اپ که قابل شنود هست کسی کاری باهاش نداره
اینجا از مردم فقط رای میخوان نه کاری واسه بهبود زندگیشون میکنن
تلگرام رو هم فعلا" دست نیگه داشتن بعد از انتخابات به حسابش میرسن...
همونطور كه آقاي واعظي امروز گفتن دولت اجازه داده و اين دستور قضائي بوده كه مسدودش كرده. مقالتون خيلي آلوده به فضاي انتخاباته
فعلا" قبل از انتخابات زیاد بگیر ببند ندارن ، فعلا" ما مردم فهیم و باشعوری هستیم.... لازممون دارن!!
اینکه بدستور قضایی بسته شد ربطی به دولت نداره
احسنت احسنت
نوبخت: دولت مسئول قطع تلگرام نیست
دوست عزیز، ظاهراً دستور قضایی عامل فیلترینگ بوده و نه وزارت ارتباطات! لطفاً انصاف را رعایت فرمائید.
نزدیک شدن به انتخابات نباید معیار قضاوتهای ما باشد!
همه فدایه پولدار شدن عده ای خاص، مثل همیشه
همه اش سرکار گذاشتن ملت و عقب ماندگي. خدا را شکر آخرين کشور در پيشرفت هستيم وعده و وعيد الکي و نابودي توليد اقتصاد و جديدا منابع مالي و سپرده هاي ملت با ورشکستگي بانکها و موسسات و وزير اقتصاد بي لياقت. از ماست که بر ماست وقتي خودمان بر زيردستيهامان رحم نکنيم انتظار داريم کشورهاي بيگانه به ما رحم کنند.
من که بعید می دانم مشکل از ناحیه اپراتورها باشد به نظرم توسط نهادهای بالادست فیلتر شده،به هرحال انتخابات هم درپیش است.
وزیر ارتباطات گفته تماس صوتی تلگرام‌توسط مقام قضایی انجام شده
واقعیت کدام یک است؟
اصولگراها که معلوم الحال هستن. اصلاح طلبان هم انقدر به وعده ها عمل نکردند و دروغ گفتن که دیگه جایگلهی ندارند. کلا انتخابات خیلی جدی نیست!
با دستور قوه قضاییه فیلتر شده چه ربطی به دولت داره.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
باشه دستور قضایی بود ولی دولت چه اقدامی کرد؟ مخالفت و اعتراض که بماند حتی به صورت شفاف اطلاع رسانی هم نمرد مگر میشود وزیر اطلاعات یک کشور از موضوع به این مهمی خبر نداشته باشد همش سر منافع یه عده خاصه و دولت هم نشون داده از سرمایه دارا حمایت میکنه نه از مردم همان طور که از خودروسازان حمایت میکنه و در کشتن مردم سهیمه
تابناک جون معرفت داشته باش. این فيلترينگ با دستور مقام قضایی انجام شده نه دولت. انصاف داشته باش راستشو بگو.
اگه دست دولت بود این چیزا الان فیسبوک و توییتر و غیره همه رفع فیلتر شده بودن.
لطقا بچاپ نظرمو.
تابناک معمولا منصف بود ولی اینبار ....
فیلتر مکالمه صوتی تلگرام به دستور مرجع قصایی صورت گرفته و دولت فیلتر نکرده!!!
این مسئله نیز شبیه تقابل تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ با آژانس ها (تاکسی تلفنی ها) است که در آن قشر سنتی در مقابل تکنولوژی جدید به بهانه های مختلف مقاومت میکند و ریشه آن به منافع مالی بر میگردد که قشر سنتی به آن عادت کرده و نمیخواد به این آسانی از آن چشم ببندد. در شرایط روز اپراتور ها یا باید نرخ های خود را رقابتی نمایند و یا خدمات خود را بیشتر در حوزه های دیگر مانند تامین اینترنت متمرکز نمایند. مقاومت در برابر تکنولوژی جدید، مقاومت در برابر راحتی اکثریت می باشد.
زمستون میره و روسیاهی به ذغال میمونه.
يه جايي حرف از حقوق مردم است ------------- يك جايي حرف از پول عده اي خاص
بايد همه مشخص كنند كدام طرف هستند، تمام
تابی این قابلیت در بسیاری از کشورها از جمله امارات و ترکیه هم مسدود هست. بخاطر حمایت از اپراتورهای دولتی.
ای بابا فکر می کنید پول تبلغات انتخاباتی و هزینه دولت که خیلی راحت به فیشها اضافه شده و . . . از کجا میاد خب این مملکت هر کسی داره به دیگری باج میده جناب روحانی دارن فقط حرف میزنن ولی در پشت پرده کارهای دگر میکنن و به ریش ملت میخندند
بعللله دقیقا" همینه!!! پس فکر کردین عمه بنده میخاد شب انتخابات برای تبلیغات کاندیداتوری ایشان پیامک بفرسته!!
خوب برادر من میدونی حداقل حداقل یکصد وپنجاه هزار نفر به طور مستقیم از صنعت مخابرات ارتزاق می کنند
صنعتی که دائم در حال تغییر هستش و ما به دلیل قوانین ومقررات دولتی و بوروکراسی حاکم بر ایران از این تغییر همیشه یا عقب هستیم یا فراری
و اما برگردیم سر حرف نخستم
نه جلوگیری از این امکان درست هستش نه ازاد گداشتن بی قید وشرطش
بر فرض که کار قوه قضاییه باشه چرا دولت سکوت کرده؟!!!
چرا موضع گیری نمیکنه و نمیگه فیلترش رو بردارید؟ چطور پای حصر وسط باشه روحانی دم به ساعت ازش میگه ولی الان که پای منفعت دولت وسطه سکوت کرده؟!!!
الان چون دولت متضرر شده توپ رو فقط میندازه زمین قوه قضاییه...
مدیریت مخابرات با دولت هست چه ربطی به قوه قضاییه داره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
عزیزم بحث امنیتیه! اینا چیزی که نشه کنترلش کنن رو فیلتر میکنن! مثلا مخالفتشون با سرویس جیمیل هم به همین دلیله.
ok?
جایی که تماس صوتی تلگرام!!!!!! پیش پا افتاده ترین ابزار مبتنی بر فن آوری را تاب نمی آورد، باید به حالش گریه کرد...
اگر واگذاری مخابرات به بخش خصوصی واقعی بود و نه به خصولتی های رانت خوار الان بیشتر خود را با اتفاقات جدید تطبیق می داد.
آخه این چه دولتیه که هیچکاره هست؟ وقتی به یاد مجلس ششم می افتیم اونوقت متوجه میشیم که محافظه کاری روحانی و یارانش یعنی چی!
من نمیدونم جدای از بحث سیاسی اگرم فرض رو بر این که شما میگی بگیریم ( منافع مالی اوپراتور ها) چرا اوپراتور های خارجی هیچ وقت چیزی نگفتن تا حالا؟! تازه اونجا که این جور نرم افزار ها خیلی بیشتر و راحت تر از اینجا هم گیر میاد!!
چرا جلوی رای ها گرفتید برای اینکه متوجه نشید که چقدر مردم ناراحتند چون تماس صوتی خیلی به نفع مردم است دولت نیز دنبال ضرر مردم است
با دستور قوه قضائیه مسدود شده اونوقت یقه دولتو گرفتین بجای قوه قضائیه؟؟؟ عجیبه
مگر مديريت مخابرات دست دولت است كه شما هميشه دولت را مقصر مى داند
بهترین کار رو کردن
تلگرام رو که فیلتر میکنن. کنسرت هم که لغو میکنن!!! پس من موندم ما برای چی میریم به رییس جمهور رای میدیم؟
دوستان پیشنهاد من راه اندازی یک کمپین اعتراض هست. راستش من خودم روش راه اندازی آن را بلد نیستم. دوستانی که تجربه دارند راه اندازی کنند و اطلاع رسانی کنند ما هم همه عضو شویم و صدای اعتراض را به گوش همه برسانیم.
دوستان مثل اینکه مصاحبه وزیر ارتباطات را در تلوزیون ندیدند ایشون گفتند اپراتورها شکایت کردند و قوه قضاییه هم فیلتر کرده و ما هم از این کار حمایت میکنیم و اجازه نمیدیم اپراطورها ضرر کنند!
پراتورهایی که دسشون رو قانونی تو جیب ملت کرده اند و هر چه میخواهند به یغما میبرند.
بالاخره اینطوری نخواهد ماند و سرور ها راه فرار از فیلتر را پیدا خواهند کرد.
چقدر لازمه تا همه پیامهایی که مناسب هست منشر بشه.... از دیروز تا حالا .... غیرقابل انتشار 0 .... در حال بررسی 249
..... خیلی جالبه.....
چرا هیچکس علت اصلی فیلتر شدن رو نمیگه!!! یا میگن تابناک تایید نمیکنه! علت امنیتیه برادران من! چون نمیتونن شنودش کنن. خیلی تلاش کردن جیمیل رو هم به همین دلیل فیلتر کنن!!!
فیلترینگ تماس صوتی تلگرام با حکم قضایی صورت گرفته. ناگفته پیداست که قوه قضاییه قوه ای مستقل از قوه مجریه است و دخالت در تصمیمات قوه قضاییه خارج از اختیارات قوه مجریه و رئیس این قوه یعنی شخص رئیس جمهور است.
در ايران مگه چيزى قراره آزاد باشه همين تلگرامم چند روز ديگه م فيلتره
همه مطالب علیه دولت فعلی و ماهم طرفدار پر و پا قرضشیم اول مطالعه کن بعد بیا بنویس در مورد سیل هم اول شتابزده نوشتی بعد پی به اشتباهت بردی پاک کردی مطالعه کن بعد
هرجابحث پول باشدهمیشه پای دولت درمیان است,حالایاسهامدارخودروسازی,یامالیات گیرنده ازدرآمدمخابرات ویا....وهرجاببیندمردم برعلیه اوتحریک میشوندازپشت پرده درجهت مقاصدخودهدایتگری می کند.
تابناک جون
شما دانسته یا ندانسته در حال تخریب دولت روحانی هستید.! مخصوصا دم انتخابات
دولت بالاترین مقام اجرایی کشوره پس بدون دخالت دولت نبوده این کار الکی سنگ این دولت رو به سینه نزنید
خوب باید جواب پیامک های تبریک نوروزی رایگان را داد.در ضمن وزیر ارتباطات هم تلویحا از این اقدام قضایی حمایت کرد
اگه اپراتور ها واقعا به فکر منافع مالی باشن (البته در دراز مدت) باید به همین سمت بروند نمیشه جلوی فن آوری رو گرفت البته به نظرم این فیلتر بیشتر امنیتی هست (عدم امکان شنود) تا مالی!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی