بازدید 7464

واکنش آلمان به نتایج رفراندوم ترکیه

کد خبر: ۶۸۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 18 April 2017
صدر اعظم و وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه مشترکی نتیجه نزدیک آراء موافقان و مخالفان در همه پرسی ترکیه را بیانگر شکاف عمیق در این کشور دانستند.

 به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه مشترکی در واکنش به نتیجه همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه تاکید کردند که از ملت ترکیه خواسته شد تا درباره تغییر قانون اساسی جمهوری ترکیه رای بدهند. دولت آلمان به حقوق شهروندان ترکیه برای تعیین نظم قانون اساسی خود احترام می گذارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نتیجه نزدیک آراء موافقان و مخالفان در این همه پرسی نشان می دهد که جامعه ترکیه تا چه اندازه گرفتار انشقاق و جدایی شده است. این به مفهوم مسئولیت بزرگ برای رهبری ترکیه و شخص اردوغان است. دولت آلمان انتظار دارد که حالا بعد از یک مبارزه انتخاباتی سخت برای همه پرسی اصلاح قانون اساسی دولت ترکیه به دنبال گفتگوهای محترمانه با همه نیروهای اجتماعی و سیاسی باشد.

دولت آلمان همچنین از نقش ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا بر روند همه پرسی ترکیه قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در گفتگوی جداگانه ای با نشریه بیلد آلمان تاکید کرد که نمی خواهد مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را متوقف کند. وی البته تصمیم گیری در این باره را در مدت زمان طولانی و بسته به رفتار ترکیه دانسته و در هر صورت مسئله عضویت را در حال حاضر مطرح ندانست.

گابریل همچنین تاکید کرد که ترکیه نباید همچنان از اتحادیه اروپا دور شود. وی در عین حال اجرای مجدد مجازات اعدام از طرف ترکیه را خط قرمز دولت آلمان دانست که در صورت اجرایی شدن آن مذاکرات عضویت باید لغو شود. این امر به مثابه پایان رویای اروپا است.

گابریل همچنین با کلمات واضح و آشکار خروج ترکیه از ناتو در چنین شرایطی را رد کرده و گفت: ترکیه یک همسایه بزرگ برای ما باقی می ماند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل