بازدید 2690

قیمت طلا به بالاترین رقم 5 ماه گذشته رسید

رویترز اعلام کرد:قیمت طلا با پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن به دنبال تنش‌های ژئوپلتیکی در مورد کره شمالی،به بالاترین قیمت 5 ماه گذشته رسید و 1290.20 دلار در هر اونس فروخته شد.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 17 April 2017
رویترز اعلام کرد:قیمت طلا با پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن به دنبال تنش‌های ژئوپلتیکی در مورد کره شمالی،به بالاترین قیمت 5 ماه گذشته رسید و 1290.20 دلار در هر اونس فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن به دنبال تنش‌های ژئوپلتیکی در مورد کره شمالی،  قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین قیمت 5 ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به 1295.42 دلار، بالاترین قیمت از اوایل نوامبر، رسید، اکنون با 4.51 دلار افزایش نسبت به آخرین قیمت روز جمعه 1290.20 دلار فروخته شد.

با افزایش ارزش دلار در برابر «ین» و تقویت آن از کمترین قیمت 5 ماه گذشته، قیمت طلا اندکی از افزایش‌های خود را از دست داد.

کره شمالی روز یک‌شنبه یک آزمایش موشک بالستیک ناموفق انجام داد. تنش‌های ژئوپلتیکی از هفته‌های گذشته با اتخاذ موضع سخت‌تر ترامپ در قبال پیونگ‌یانگ، شدت گرفته است.

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی استون گفت: «احتمالا طلا در آستانه انتخابات فرانسه به افزایش ادامه خواهد داد؛ همچنین تنش‌های در مورد کره شمالی می‌تواند بازار را نسبتا عصبی نگاه دارد.»           

احساس افزایشی حاکم بر بازار با آمارها تایید شد. این آمار نشان می‌دهد که سفته بازار برای چهارمین هفته متوالی و منتهی به 11 آوریل معاملات خود را افزایش داده‌اند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان بیش از 6 تن در روز پنج شنبه افزایش یافته است که بیشترین میزان در یک روز در یک ماه گذشته به شمار می‌رود.

بلاتکلیفی در مورد سیاست ترامپ در قبال کره شمالی از زمان حمله آمریکا به سوریه رشد کرده است.

البته استفاده از بزرگ ترین بمب تاریخ از سوی ارتش آمریکا در افغانستان در هفته گذشته نیز بر نگرانی‌ها افزوده است.

وانگ تائو، تحلیلگر بازار در این‌رابطه گفت انتظار می رود که قیمت طلا تا 1303 دلار در هر اونس بالا رود چراکه سطح مقاومتی 1282 دلار را شکسته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر