بازدید 7379
با توجه به کاهش قیمت نفت خام

توقف پروژه های زیربنایی در عربستان

با توجه به گزارش منابع دولتی و به نقل از رویترز، پادشاهی غنی از نفت عربستان سعودی، پروژه های اقتصادی و زیربنایی کشورش به ارزش میلیاردها دلار را متوقف کرد.
کد خبر: ۶۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 17 April 2017
با توجه به گزارش منابع دولتی و به نقل از رویترز، پادشاهی غنی از نفت عربستان سعودی، پروژه های اقتصادی و زیربنایی کشورش به ارزش میلیاردها دلار را متوقف کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، دولت عربستان به وزارتخانه ها و سازمان های کشورش دستور داد تا پروژه های در دست احداث را بررسی کرده و در جهت توقف یا کارآمد تر کردن آن ها، بازنگری کلی انجام دهند.

توقف پروژه های زیربنایی در عربستان

بسیاری از این پروژه ها زمانی کلید خورده و احداث شده بودند که قیمت نفت به بالاتر از 100 دلار می رسید و از لحاظ منابع مالی با آن دوره مطابقت داشتند اما حال که قیمت هر بشکه نفت به زیر 55 دلار آمده است این پروژه ها دیگر مقرون به صرفه نمی باشند.

منابع دولتی در گزارشی به رویترز اذعان کردند،" اداره سرمایه و هزینه های موجه عملیاتی ریاض در حال حاضر به بررسی پروژه هایی که کمتر از 25 درصد تکامل یافته اند، می پردازد.

به گزارش یک منبع آشنا با طرح، "بعضی از پروژه ها را می توان به مناقصه گذاشت و آن ها را از طریق قرارداد انتقال ساخت و ساز (BOT)، به بخش خصوصی واگذار کرد و بضی دیگر که با اهداف اقتصادی فعلی مطابقت ندارند را می توان به حالت تعلیق درآورد".

عربستان سعودی پروژه های زیربنایی کشورش را سال گذشته متوقف کرد و در همین راستا در ماه فوریه، وزیر دارایی محمد آل جدان خاطر نشان کرد که این عمل حدود 80 میلیارد ریال(21.33 میلیارد دلار) برای پادشاهی، ذخیره کرده است.

در گزارش ژانویه مشاوران شرکت Faithful+Gould به عربستان سعودی، خاطر نشان کردند که توقف پروژه ها برای این کشور ممکن است حدود 13.3 میلیارد دلار هزینه ضایعات داشته باشد.

به احتمال زیاد مقامات دولتی پروژه هایی مانند تولید آب و برق که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند را در اولویت قرار داده و پروژه هایی مانند ساخت ورزشگاه ، سیستم حمل و نقل و پروژه های هسته ای را لغو کنند.

در سپتامبر سال گذشته، مقامات عربستان، پاداش و کمک هزینه های کارمندان دولت را کاهش دادند و در همین راستا 20 درصد از حقوق وزیران را کسر کردند.

ریاض، جهت فاصله گرفتن از درآمد های نفتی، شروع به برنامه ریزی چشم انداز 2030، جهت افزایش درآمدهای غیر نفتی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر