بازدید 17500
۴

تبریک عید پاک با زبان فارسی

فارسی‌آموزان صرب، در جشن عید پاک پیام‌های تبریک و دوستی خود را به زبان فارسی نوشتند.
کد خبر: ۶۸۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 17 April 2017
فارسی‌آموزان صرب، در جشن عید پاک پیام‌های تبریک و دوستی خود را به زبان فارسی نوشتند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، دانشجویان دانشگاه بلگراد عید پاک را با پیام‌هایی به زبان فارسی تبریک گفتند و در تزیین تخم‌مرغ‌های رنگی، که یکی از سمبل‌های اصلی عید پاک است، پیام دوستی خود را به زبان فارسی نوشتد.

به گفتۀ سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی از بنیاد سعدی، عید پاک یکی از بزرگترین و مهمترین اعیاد مسیحیان جهان است که گرامی‌داشت آن با آیین‌ها و آداب و رسوم خاصی انجام می‌شود. مومنان مسیحی در این روز که از آن به عنوان روز رستاخیز مسیح (ع) یاد می‌شود، با حضور در کلیساها، مراسم خاص دعا و نیایش را برگزار می‌کنند، سپس روزه خود را می‌گشایند و آن را محافل خانوادگی و دوستانه جشن می‌گیرند.

از جمله رسوم اصلی این عید، تزئین و رنگ کردن تخم‌مرغ‌های عید پاک است که در روز جمعه بزرگ (یعنی دو روز پیش از یکشنبه‌ای که عید پاک است) صورت می‌گیرد. برخی تخم‌مرغ را نشانۀ زایش و زندگی جاویدانی می‌دانند که مسیح به یاران خود وعده داده است. اولین تخم مرغ رنگ شده که باید به رنگ قرمز باشد را معمولا  تا عید پاک سال آینده نگهداری می‌کنند. رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید پاک از اهمیت خاصی برخوردار است و علاقمندان تلاش می‌کنند تا با هنرمندی و خلاقیت، تخم‌مرغ‌هایی متفاوت و جالب توجه تزیین کنند و آنها را در روز عید به دوستان و آشنایان هدیه دهند.

در صربستان، یکی از رسوم جالب این روز، «جنگ تخم مرغ‌های عید پاک» است. این سرگرمی متداول به این صورت است که افراد تخم مرغ‌هایی را انتخاب می‌کنند و سپس آنها را به هم میکوبند، فردی که تخم مرغش شکسته‌ شود بازنده و دیگری پیروز این میدان است و صاحب تخم مرغهای فرد مقابل خواهد شد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
چقدر ذوق زده میشوید وقتی یک مطلب فارسی میبینید مدونید این نشانه چیست؟
البته اینا یه جور تبلیغ واسه مسحیته. تابناک هشیار باش.
طبق مطالبی که در ویکی پیدیا خوندم این رسم از جشن نوروز ایرانیان به مسیحیان ارتودکس یونان منتقل شد و سپس به عنوان یک رسم به بخشی از سنت جشن عید پاک تبدیل شد.
به عربی گفتند نه پارسی...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار